سرزمین لاله ها

سیاسی ، فرهنگی ، ورزشی،اجتماعی.نظامی

درمان بیماری ناسزاگویی با اخلاق امام کاظم(علیه السلام)

درمان بیماری ناسزاگویی با اخلاق امام کاظم(علیه السلام)

 

زندگی دنیایی انسانها همراه با مشکلات زیادی است که اگر در مقابل مشکلات ایستادگی کند و صبر و شکیبایی به خرج دهد یقینا پیروز خواهد شد و اگر ناشکیبایی کند و در برابر مشکلات فرو ریزد ، هیچ گاه به مقصد نخواهد رسید لذا یکی از مواردی که در آیات و روایات تاکید بر آن شده است کظم غیظ می باشد  که متاسفانه این صفت در جامعه ما کمرنگ شده و باعث بسیاری از مشکلات شده است...

 

حلم و بردباری

اسلام با تاکید بر پرهیز از افراط و تفریط در تمام کارها مسلمانان را به اعتدال دعوت کرده است مخصوصا هنگام عصبانیت و خشمگین شدن. در این باره  سید عبدالله شبر، مفسرمحدث و از علماء شیعه قرن سیزدهم در کتاب الاخلاق خود نوشته است: افراط در خشم چنان است که این صفت به شکلی بر آدمی، چیره گردد که از اختیار عقل و شرع خارج شود. در این صورت، بصیرت از انسان گرفته می شود و قدرت تفکر را از دست می دهد. اختیار نفس از دست او، خارج و از دیدن عبرت ها، کور و از شنیدن مواعظ ،کر می شود.  


ادامه مطلب
[ دو شنبه 4 ارديبهشت 1396برچسب:, ] [ 1:26 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
زندگینامه شهید ابراهیم ثابت

زندگینامه شهید ابراهیم ثابت

تصویر شهید ابراهیم ثابت

سرهنگ پیاده ابراهیم ثابت در سال 1315 در شهرستان شهسوار در خانواده ای مذهبی پا به عرصه حیات نهاد و در دامن پدر و مادری مومن پرورش یافت. شهید ثابت تحصیلات خود را در شهسوار به پایان رساند با توجه به عشق و علاقه ای که به لباس مقدس سربازی داشت، در سال 1338 وارد دانشکده افسری شد و پس از طی دوره مقدماتی به درجه ستوان دومی نائل گردید. از دوره هایی که وي طی نموده می توان دوره مقدماتی چتربازی، رنجری، مربی پرش چتربازی و دوره عالی را ذکر کرد. او در تاریخ 1363/10/11 به لشکر 28 کردستان منتقل گردید و به سمت فرمانده تیپ 1 لشکر 28 منصوب شد شهید ثابت برای پرسنل پدری مهربان، همرزمی شجاع و فرماندهی دلسوز بود.

وی در مقابل ارتش بعثی عراق چون کوهی استوار ایستاد تا این که در تاریخ 1365/01/31 بر اثر تیر مستقیم مشتی وطن فروش و از خدا بی خبر به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

روحش شاد و راهش پرو رهرو

خاطراتی از این شهید:


ادامه مطلب
[ دو شنبه 4 ارديبهشت 1396برچسب:, ] [ 1:7 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه