سرزمین لاله ها

سیاسی ، فرهنگی ، ورزشی،اجتماعی.نظامی

چیزهایی که هنگام مرگ دیده می شود!

چیزهایی که هنگام مرگ دیده می شود!

 

قبل از مرگ چه حالاتی برای انسان رخ می دهد و چه صحنه هایی را انسان مشاهده می کند؟ 

 
لحظه مرگ
 

پاسخ :

انسان در حالت احتضار و اواخر حضورش در دنیا بین دنیا و برزخ قرار دارد و اصطلاحا گفته می شود یک پایش در دنیا و پای دیگر در آخرت است. انسان گاهی به دنیا می آید و گاهی به برزخ می رود ، گاهی بیهوش می شود و به آن عالم اشراف پیدا می کند و گاهی به هوش هست و به این عالم اشراف دارد در این تغییرحالت ها، مسایلی اتفاق می افتد که به بعضی از آنها اشاره می شود . 
نکته دیگر آنکه بخش قابل توجهی از محدودیت هایی که در عالم ماده هست در عالم برزخ وجود ندارد مثلاً در دنیا محدودیت زمانی و مکانی هست. از نظر حواس چیزی قابل ادراک ما هست که جسم باشد و مکان داشته باشد. 
در روایتی به نقل از امام علی (علیه السلام) و روایات متعدد دیگری نقل شده در آخرین لحظات عمر ، انسان باطن و ملکوت بعضی از چیزها را مشاهده می کند. 

انسان در حالت احتضار و اواخر حضورش در دنیا بین دنیا و برزخ قرار دارد

امام علی (علیه السلام) فرمود: انسان در آخرین روز از روزهای دنیا و اولین روز از روزهای آخرت که قرار می گیرد ناگهان چهره ای در مقابلش آشکار می شود که برایش ناشناس است از او می پرسد تو که هستی که من تو را نمی شناسم. می گوید من اموال تو هستم که در طول عمرت جمع آوری کردی.  


ادامه مطلب
[ یک شنبه 4 تير 1396برچسب:, ] [ 1:53 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
شیعه به جهنم نمی رود!

شیعه به جهنم نمی رود!

 
 
شیعه

 

اگر منظور از شیعه، شیعه واقعی است، یعنی کسی که به طور نظری و عملی تابع پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) و ائمه اطهار (علیهم السلام) است، آنها را واقعاً اسوه و الگوی خود در زندگی قرار می دهد و تمام شوؤن زندگی خود را براساس تعالیم دین تنظیم می کند، یاد خدا وجودش را پرکرده و عشق به پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و ائمه اطهار (علیهم السلام) به عنوان مظاهر هدایت الهی او را سرمست ساخته است چنین کسی اصلا به گناه نزدیک نمی شود که بخواهد جهنمی باشد. اما اگر مقصود از این سؤال شیعه اصطلاحی با بهتر بگوئیم شیعه شناسنامه ای است که باید گفت زهی خیال باطل! بنابراین ضمن تفکیک شیعه واقعی و شیعه شناسنامه ای به توضیح ادعای خود می پردازیم.

 


 

بیان موضوع

شهید مطهری در کتاب عدل الهی چنین می گوید: یکی از عوامل انحطاط و تباهی مسلمانان در عصر حاضر، غرور بی جایی است که در دوره های متأخر در عده زیادی از مسلمانان خصوصا اکثریتی از شیعیان پدید آمده است. آن ها اعمال نیک غیر شیعیان را مطلقا مطرود و گناهان شیعیان را مطلقا بخشیده شده می دانند، یعنی "آن چیزی که هیچ ارزشی ندارد، عمل است، شرط لازم و کافی برای سعادت و نیک بختی این است که انسان، نام خود را شیعه بگذارد و بس" آنها استدلال می کنند که اگر بنا باشد گناهان ما و دیگران یک جور محاسبه شود، فرق شیعه و غیر شیعه چیست؟

محبت علی (علیه السلام) حسنه ای است که مانع ضرر زدن گناه می شود، یعنی مانع راه یافتن گناه می شود و معنایش آن نیست که جاهلان پنداشته اند که محبت علی (علیه السلام) چیزی باشد که هر گناهی که مرتکب شوی بلا اثر گردد


ادامه مطلب
[ یک شنبه 4 تير 1396برچسب:, ] [ 1:46 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
نوای عاشقانه همگام با گریه های عارفانه

نوای عاشقانه همگام با گریه های عارفانه



اهل دل با نواها و معارفی که از زبان امام زین ‌العابدین علیه السلام نقل شده است، ارتباط برقرار کرده و شب های ماه مبارک رمضان را عاشقانه سپری کردند. اما سوالی مطرح است و آن اینکه  چرا امام معصوم، با آن والایی مقامی که دارد، آنچنان می‌گرید و ناله می زند، گویی گنهکاری درمانده و بنده ای از درگاه رانده است. مگر سزاست کسی که به مقام عصمت نایل گشته، بگرید و اظهارِ عجز و ناتوانی کند؟ 

 
نوای عاشقانه

امام سجاد، قرآن مجسم

خداوند خطاب به رسول خود می فرماید: به افراد منکر بگو، چه به قرآن ایمان بیاورید و چه به آن نگروید، برای خدا تفاوتی ندارد، به هر جهت کسانی که قابلیت دریافت حق را دارند و آیات الهی را می شناسند وقتی این قرآن بر آنها تلاوت شود برای سجده با صورت به زمین می افتند: و عده ای که خدای متعال به بعثت و زنده کردن مجدد داده بود واقع شد و تخلف نمی پذیرد، به خلاف مشرکان که معاد را انکار می کردند، این افراد عالم و خداشناس به وقوع آن اذعان می کنند و با حالت زاری و گریه ، خاشعانه برای خدا به سجده می افتند و با جوارح بدنشان اظهار ذلت و خضوع و بندگی می نمایند و این قرآن باعث ازدیاد تذلل و مذلت قلبی و خشوع آنها می گردد. (تفسیر المیزان ذیل آیه 109 سوره اسراء)


ادامه مطلب
[ یک شنبه 4 تير 1396برچسب:, ] [ 1:42 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
داعشیِ ایرانی!

داعشیِ ایرانی!

 

در این دنیا برای انسان از هر چیزی مهم‌تر امنیت است. انسان بدون امنیت زنده نیست و در کشوری که امنیت وجود نداشته باشد طبیعتا کاهش امید به زندگی مشهود خواهد بود.


داعشیِ ایرانی!

در قرآن کریم به کرّات به مساله امنیت اشاره شده است. آیه 126 سوره مبارکه‌ی بقره که مشتمل بردعای پیامبر بزرگ خداوند حضرت ابراهیم (ع) درباره سرزمین و مردم مکه است: «و به یادآور هنگامی که ابراهیم عرض کرد: پروردگارا! این سرزمین را شهر امنی قرار داده و اهل آن را، آنها که ایمان به خدا و روز بازپسین آورده‌اند از ثمرات (گوناگون) روزی ده... همچنین در آیات دیگر از اهمیت امنیت فرموده شده است. 

هر آدمی برای به دست آوردن امنیت می‌جنگد و در ابعاد بزرگتر نهایت اهداف تمام کشورها برقراری صلح و امنیت داخلی کشور است که در این بین بعضی از کشورها در این زمینه موفق هستند و بعضی دیگر خیر.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 4 تير 1396برچسب:, ] [ 1:34 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه