سرزمین لاله ها

سیاسی ، فرهنگی ، ورزشی،اجتماعی.نظامی

گلزن‌ترین استقلال دهه؛ قدرت‌نمایی با استراماچونی
 
زدن دو گل در اصفهان و به سپاهان، کار راحتی برای هیچ تیمی محسوب نمی‌شود. ماموریتی که استقلال و استراما، موفق به انجامش شدند.
 
[ دو شنبه 11 آذر 1398برچسب:استراماچونی ، مارک ویلموتس ، تیم ملی فوتبال ایران ، یحیی گل محمدی, ] [ 12:26 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
اگر زیاد می‌نشینید، مراقب این 7 بیماری مرگبار باشید!

اگر زیاد می‌نشینید، مراقب این 7 بیماری مرگبار باشید!
همه می‌دانیم، زیاد نشستن برای بدن مضر است. شاید اگر بدانید که همیشگی ممکن است چه بلاهایی سرتان بیاورد همین الان شروع به انجام فعالیت‌های گوناگون می‌کنید . در این گزارش 7 خطر جدی زیاد نشستن را شرح داده‌ایم. با ما همراه باشید.



به گزارش جام جم انلاین به نقل از Activebeat، اگر برای مدت‌ها پشت می‌نشینید و با کامپیوتر می‌کنید در معرض این 7 عارضه خطرناک قرار دارد.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 19 ارديبهشت 1396برچسب:, ] [ 19:31 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
آبی‌ها پرچم ایران را بالا نگه داشتند

هفته اول لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی به پایان رسید که در میان 4 نماینده فوتبال ایران، استقلال خوزستان تنها پیروز این هفته بود.

 

به گزارش مشرق، هفته اول لیگ قهرمانان آسیا از روز دوشنبه استارت خورد و نمایندگان ایران هم به مصاف حریفان خود رفتند.

پیکارهای این فصل به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که 3 روز در هفته تیم‌ها به مصاف رقیبان می‌روند.

نمایندگان ایران در هفته اول این مسابقات عملکرد تقریبا متوسطی داشتند و یک برد، دو تساوی و یک باخت سهم تیم‌های ایرانی در جدال با حریفانشان بود.

استقلال خوزستان موفق شد با یک گل حریف سعودی خود الفتح را شکست دهد.

علایی در دقیقه 80 تک گل نماینده ایران را به ثمر رساند تا خوزستانی‌ها در هفته اول پرچم ایران را بالا نگه دارند.


ادامه مطلب
پرسپولیس 2 - سپاهان 1؛ 3 پنالتی به رنگ خون!

پرسپولیس با دو ضربه پنالتی بازی حساس و دشوار مقابل سپاهان را به سود خود تمام کرد تا با 3 امتیاز این مسابقه دوباره فاصله خود را با تراکتور به 9 برساند.

پرسپولیس 2 - سپاهان 1؛ 3 پنالتی به رنگ خون!

به گزارش افکارنیوز،  بعد از یک نیمه بدون گل پرسپولیس در ابتدا پس از پنالتی روی طارمی توسط طارمی(56) به گل رسید اما سپاهان بعد از خطای انصاری روی محمدی با ضربه ریکانی(81) از روی نقطه پنالتی بازی را مساوی کرد اما دقایقی بعد این‌بار روی خطای حاج‌صفی روی طارمی اکبریان یک پنالتی دیگر برای پرسپولیس گرفت که این پنالتی را خود رضائیان به گل تبدیل کرد تا پرسپولیس برنده این بازی حساس و سرنوشت‌ساز باشد. مسابقه‌ای که سپاهان آن را با اخراج حاج‌صفی ده نفره به پایان رساند.

استادیوم آزادی                تماشاگر: حدود 70 هزار نفر

داور: محمدرضا اکبریان  کمک داوران: محمدرضا ابوالفضلی و مهدی عالیقدر   ناظر: علیرضا یزدانی


ادامه مطلب
[ جمعه 29 بهمن 1395برچسب:فوتبال لیگ برتر،سپاهان، پرسپولیس،آزادی, ] [ 11:0 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
صحبت های ژاوی در هنگام ترک ایران

ژاوی هنگام ترک ایران درباره اینکه آیا السد قطر در دیدار شب گذشته مستحق شکست از استقلال بود یا خیر اظهار داشت: ابتدا باید بگویم که دو تیم بازی خوب و پرهیجانی را در ورزشگاه آزادی انجام دادند اما در هر صورت السد در این دیدار بهتر بازی کرد و به هیچ وجه تیم ما در این بازی مستحق شکست از استقلال نبود.

صحبت های ژاوی در هنگام ترک ایران

به گزارش افکارنیوز، تیم فوتبال السد قطر در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا شب گذشته در تهران در ضربات پنالتی از استقلالایران شکست خورد و از صعود به مرحله بعدی رقابت ها باز ماند.

این در حالی است که این دیدار فارغ از تمام مسایل فنی و حاشیه ای، تحت الشعاع حضور یکی از بهترین بازیکنان جهان یعنی ژاوی  هرناندز اسپانیایی قرار داشت اما این بازیکن مطرح و سرشناس هم در نهایت نتوانست مانع شکست السد مقابل استقلال شود.

بازیکنان و کادر فنی السد قطر شب گذشته هنگام ترک ایران حال و روز خوشی نداشتند و در حالی که دست‌شان از حضور در ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا کوتاه شده بود، انگیزه برای انجام مصاحبه نداشتند.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 20 بهمن 1395برچسب:لیگ قهرمانان آسیا، استقلال ایران ، السد قطر ، ورزشگاه آزادی, ] [ 19:19 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
رحمتی در آستانه جدایی دوباره از استقلال

نیمکت نشینی سیدمهدی رحمتی در دیدار برابر سپاهان منجر به رد و بدل شدن جملاتی بین او و علیرضا منصوریان شد که می‌تواند زمینه خداحافظی این دروازه‌بان از استقلال را فراهم کند.

به گزارش مشرق، یک هفته بعد از بازی با نفت توفانی در استقلال برپا شد و رویکرد منصوریان هم به سمت جوان های انرژیک و بی ادعا و جسور در بازی با سپاهان جواب داد و کار به جایی رسید که در نقش جهان مهدی رحمتی که رابطه اش به قول مدیر عامل باشگاه با منصوریان شکر آب شده، برای اولین بار بدون محرومیت و مصدومیت به روی نیمکت منتقل شد.

این موضوع مهمترین اتفاق هفته بود، اما ماجرای رحمتی به اینجا ختم نشد بلکه وی که از نیمکت نشینی اش ناراضی بود، در فرودگاه اصفهان با علیرضا منصوریان جلسه ای سرپایی برگزار کرد و در خواست جدایی از استقلال کرد. در واقع او درخواست نامه عدم نیاز از منصوریان و مدیران استقلال داشت.

 این موضوع اگر چه با جواب صریح منصوریان مواجه نشد اما خیلی ها می گویند منصوریان هم به این جدایی راضی است چرا که نشاندن مهدی رحمتی روی نیمکت ذخیره ها چندان جالب نیست.

ادامه مطلب
چالش‌ها و خطرات احتمالی استفاده از پهپادهای غیرنظامی در ایران/ آیا کوادکوپترها اجازه پرواز دارند؟ +ع
حضور پهپادهای غیرنظامی در آسمان ایران، چالش‌های جدیدی را در حوزه قوانین هوایی به دنبال داشته و این سوال مطرح می‌شود که آیا در قوانین هوایی ایران، موضوع استفاده از این پرنده‌های بدون سرنشین، دیده شده است؟
سرویس جنگ نرم مشرق- صبح امروز یک «کوادکوپتر» در محدوده آسمان میدان انقلاب توسط پدافند هوایی هدف قرار گرفت و ساقط شد. معاون عملیات قرارگاه پدافند خاتم الانبیاء نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تایید شلیک پدافند هوایی به یک  «کوادکوپتر» که در منطقه ممنوعه مرکز تهران پرواز می کرد، گفت: این «کوادکوپتر» متعلق به یک گروه مستندساز با مجوز بوده که بصورت سهوی از محل مجاز تصویربرداری خارج شده بود.
 
امیر سرتیپ دوم صالحی در عین حال بر این نکته تاکید می‌کند که استفاده از هرگونه پرنده هوایی برای امور تصویربرداری و مستندسازی نیازمند اطلاع رسانی و کسب مجوزهای لازم است. 

در این گزارش سعی داریم ضمن بررسی کاربردهای این پرنده‌های بدون سرنشین که استفاده‌های غیرنظامی از آن نیز در حال فراگیر شدن است، به قوانین مربوط به بکارگیری آن‌ها، چالش‌ها و تهدیدات آن نگاهی داشته باشیم.
 
 
 
پهپاد یا دِرون (Drone) (مانند کوادکوپتر‌)، وسایل هوایی بدون سرنشینی هستند که امروزه به دلیل داشتن قدرت مانور فوق‌العاده و پرواز‌هایی با تعادل بالا از کاربرد‌های بسیار گسترده‌ای برخوردارند.

در طی چند دهه اخیر استفاده از پهپادها افزایش چشمگیری داشته است؛ با این حال، نوع کاربری این فن‌آوری در سال‌های اخیر تغییر کرده و پهپادهایی که تا پیش از این صرفاً برای مقاصد نظامی استفاده می‌شدند، اکنون در طیف وسیعی از حوزه‌های غیرنظامی و تجاری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. در طی چند سال آینده شاهد آن خواهیم بود که کاربری این پهپادها به طور کلی تغییر خواهد کرد و از این فن‌آوری در بسیاری از حوزه‌های غیرنظامی نظیر کنترل ترافیک، نظارت بر آب‌وهوا، جستجو و نجات، حفاظت از محیط زیست، کشاورزی، آتش‌نشانی، تحقیقات، ارسال هوایی، ارتباطات، مطبوعات و صنعت فیلم‌سازی استفاده خواهد شد.

از پهپادها بزودی در حوزه‌های غیرنظامی نظیر کنترل ترافیک، نظارت بر آب‌وهوا، جستجو و نجات، حفاظت از محیط زیست، کشاورزی، آتش‌نشانی، تحقیقات، ارسال هوایی،  ارتباطات، مطبوعات و صنعت فیلم‌سازی استفاده خواهد شد
 

پهپادهای حرفه‌ای (و نه مدل‌های سرگرمی و اسباب‌بازی)، حوزه جذاب و جدیدی را به لحاظ فنّاوری، اقتصادی و تأثیرات استراتژیکی و تاکتیکی شکل داده‌ و مدتی است که وارد بازار ایران نیز شده‌اند و از طریق مختلف به‌ ویژه فروشگاه‌های اینترنتی به فروش می‌رسند.

حضور این پهپادهای غیرنظامی در آسمان، چالش‌های جدیدی را در حوزه قوانین هوایی به دنبال داشته و این سوال مطرح می‌شود که آیا در قوانین هوایی ایران، موضوع استفاده از این پرنده‌های بدون سرنشین، دیده شده است؟


ادامه مطلب
تجمع سوگواران قاسم بن الحسن (ع) در همایش «احلی من العسل» + فیلم و تصاویر
مراسم تجدید پیمان نوجوانان با آرمان‌های حضرت قاسم (ع) به نام سوگواره «احلی من العسل» برگزار شد.
به گزارش خبرنگار تکیه حسینی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم تجدید پیمان نوجوانان با آرمان‌های حضرت قاسم (ع) به نام سوگواره «احلی من العسل» در 700 نقطه ایران به صورت همزمان صبح امروز شنبه 17 مهر ماه از ساعت 9 و 30 دقیقه برگزار شد که همایش مرکزی آن در حرم امام خمینی (ره) و میدان امام حسین (ع) بود.
 
در این مراسم که برخی از مسئولان کشور حضور داشتند، پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید این محفل نورانی با نوای دلنشین مداح نوجوان اهل بیت (ع) محمدرضا نوروزی آغاز شد.
 
در ادامه سید مهدی موسوی‌زاده مداح نوجوان به دکلمه‌خوانی و مرثیه‌سرایی پرداخت و گروه همخوانی «شمیم یاس» از منطقه 13 تهران دو سرود به نام‌های «شهاب بی‌سر» و «احلی من العسل» را اجرا کردند.
 
مهمان این مراسم کربلایی محمدحسین حدادیان بود که به مقتل‌خوانی و مرثیه‌سرایی برای سید و سالار شهیدان پرداخت.
 
در پایان قرائت میثاق‌نامه با حضرت قاسم (ع) به صورت گروهی انجام شد.

ادامه مطلب
[ شنبه 17 مهر 1395برچسب:تجمع ، همایش احلی من العسل ، سوگواران قاسم ابن الحسن, ] [ 21:52 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
راز خالی بودن سکوهای استقلال در دربی مشخص شد

راز-خالی-بودن-سکوهای-استقلال-در-دربی-مشخص-شد

وبسایت رسمی برنامه نود - اواسط هفته گذشته بود که سامانه بلیت فروشی رقابت های لیگ برتر اعلام کرد تمامی بلیت های الکترونیکی دربی به فروش رفته و ظرفیت حضور هواداران در ورزشگاه تکمیل شده است.

به گزارش وبسایت نود، پس از صندلی‌گذاری در طبقه دوم ورزشگاه، ظرفیت استادیوم آزادی به ۷۸ هزار نفر کاهش یافت و برای این بازی هم حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار بلیت الکترونیکی فروخته شد و باقی مانده بلیت ها روز بازی به صورت کاغذی به فروش رفت.

اما در کمال تعجب شاهد بودیم ورزشگاه ۷۸ هزار نفری آزادی در روز دربی پر از تماشاگر نشد و حدود ۱۵ هزار سکوی خالی در سکوهای تماشاگران استقلال در پشت دروازه ها دیده می شود.

با وجود فروش تمام بلیت های دربی این سوال ایجاد شد چطور جایگاه تماشاگران پرسپولیس پر شده و جایگاه استقلالی ها با وجود فروش تمام بلیت ها خالی مانده که دلیل  آن مشخص شد.

ظاهرا با توجه به اینکه در هنگام خرید بلیت تفکیکی بین هواداران استقلال و پرسپولیس وجود ندارد زمانی که سهمیه تماشاگران پرسپولیس با توجه به اشتیاق بیشتر هواداران این تیم به پایان رسید هواداران این تیم شروع به خریدن بلیت های باقی مانده در جایگاه های تماشاگران استقلال کرده و وارد ورزشگاه شدند اما هنگام بازی به سمت سکوهای قرمز رنگ تیم خودشان رفته اند.


ادامه مطلب
[ جمعه 26 شهريور 1395برچسب:پرسپولیس استقلال داخلی اختصاصی ویژه دربی ۸۳ , ] [ 23:21 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
برگ برنده استقلال مقابل پرسپولیس در دربی 83

برگ برنده استقلال در داربی پیش رو؛ هوش سرشار منصوریان در کنترل تاکتیکی سرخ ها خواهد بود. برانکو و هواداران ارتش سرخ همین چند ماه پیش در تقابل نفت و پرسپولیس به خوبی این ادعا را لمس کردند.

برگ برنده استقلال مقابل پرسپولیس در دربی 83سرویس ورزش مشرق - علیرضا منصوریان سرمربی این فصل استقلال تا کنون 5 مرتبه برابر پرسپولیس روی نیمکت نشسته که حاصل کسب دو پیروزی و قبول یک شکست برایش بود.منصوریان این بار در ایستگاه ششم لیگ شانزدهم چاره ای ندارد جز اینکه از سد پرسپولیس صدرنشین عبور کند. استقلال مدل جدید با آمدن علی منصور نه تنها انتظارات هوادارانش را برآورده نکرد که برعکس به دو قدمی انتهای جدول رسید تا بیش از هر زمان دیگری احساس خطر نماید.
 
استقلال منصوریان در 5 هفته ابتدایی لیگ جاری هرگز روی پیروزی را ندید تا حالا بردن پرسپولیس برای علی منصور و شاگردانش از نان شب هم واجب تر باشد. این خواسته در نگاه اول عاملی خواهد شد برای افزایش روحیه هجومی استقلالی – که البته هنوز- رنگ برد را ندیده است. از سوی دیگر این نگرانی روی سکوهای آبی وجود دارد که تیمشان با توجه به نزدیک شدن به تصمیمات احساسی بیشتر – از این حیث – لطمه بخورد. لطمه ای جبران ناپذیر با قبول یک شکست سنگین احتمالی.

شاید هم برگ برنده استقلال در داربی پیش رو؛ هوش سرشار منصوریان در کنترل تاکتیکی سرخ ها باشد. برانکو و هواداران ارتش سرخ همین چند ماه پیش در تقابل نفت و پرسپولیس به خوبی این ادعا را لمس کردند و هنوز هم می ترسند اتفاق قبلی مجددا تکرار گردد.

آیا منصوریان جوان با متوقف کردن پرسپولیس دوباره احیا خواهد شد؟ تا جمعه 26 شهریور باید صبر کرد.

ادامه مطلب
از حذف پرچم اسرائیل تا دو ماراتن در حمایت از فلسطین +تصاویر

بزرگترین رویداد ورزشی جهان که در ریودوژانیرو برزیل در حال برگزاریست، به صحنه‌ای برای تحقیر رژیم صهیونیستی از سوی طرف‌های مختلف بین‌المللی تبدیل شده است.

به گزارش مشرق، محافل ورزشی جهان نیز مانند عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی همواره شاهد تحریم رژیم اشغالگر قدس به خاطر تجاوزات آن علیه ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین و اشغال اراضی فلسطینی بوده اند، اما این بار، تحریم ورزشکاران صهیونیستی و تحریم این رژیم از سوی هیات های مرزشی و مسئولان برگزاری بازی های المپیک ریودوژانیروی برزیل بازتاب گسترده ای در محافل خبری جهان پیدا کرده است. 

حذف پرچم اسرائیل در فیسبوک

در اولین اقدام در راستای تحریم اسرائیل در بازی های المپیک ریو 2016، پایگاه ارتباط جمعی فیسبوک، اقدام به حذف پرچم جعلی این رژیم از لیست کشورهای شرکت کننده در صفحه ویژه بازی های المپیک کرد که این مساله خشم محافل صهیونیستی را برانگیخت و آنها با ارسال نامه ای به فیسبوک خواستار بررسی این مساله شدند.

البته فیسبوک تحت فشار صهیونیست ها، پرچم اسرائیل را در صفحه خود قرار داد، اما به جای نام "اسرائیل" از عبارت "ورزشکاران مستقل" در هر دو بخش انگلیسی زبان و عبری خود استفاده کرد.

 لبنانی‌ها حتی در اتوبوس هم حاضر به تحمل ورزشکاران رژیم صهیونیستی نشدند 
 

از سوی دیگر، کاروان ورزشی لبنان در اقدامی اعتراضی و تحسین برانگیز از سوار شدن ورزشکاران صهیونیستی به اتوبوس مشترک که قصد داشت آنها را به محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی های المپیک ریو 2016 انتقال دهد، جلوگیری کردند.

این اتفاق زمانی روی داد که ورزشکاران لبنانی در اتوبوس تدارک دیده شده برای انتقال آنها به محل برگزاری مراسم افتتاحیه نشسته بودند و منتظر حرکت به سمت ورزشگاه "ماراکانا" بودند و وقتی متوجه شدند که قرار است ورزشکاران اسرائیلی سوار اتوبوس آنها شوند، در اتوبوس را بسته و از سوار شدن آنها به اتوبوس خود جلوگیری کردند.

مسئولان برگزاری بازی های المپیک ریو 2016 در نهایت مجبور شدند کاروان های ورزشی لبنان و رژیم صهیونیستی را با دو اتوبوس جداگانه به محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی های المپیک ریو انتقال دهند.


ادامه مطلب
شباهت ها و تفاوت های هفته نخست لیگ پانزدهم و شانزدهم
آمار و نتایج مسابقات هفته نخست لیگ شانزدهم از جنبه های مختلفی با لیگ فصل قبل قابل مقایسه است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان هفته نخست لیگ شانزدهم فوتبال کشور از روز چهارم مرداد آغاز شد و بار دیگر همه امیدها به پیشرفت فوتبال ایران نسبت به گذشته زنده شد. از آنجا که مهم ترین ویترین فوتبال هر کشور مسابقات لیگ آن است، با مقایسه متغیرهای آماری هفته اول لیگ برتر امسال با سال قبل، نتایج جالبی به دست می آید.

تساوی های زیاد، طبیعت هفته اول

مسابقات ابتدایی لیگ همیشه با احتیاط همراه است. آغاز دیرهنگام تمرینات از یک سو و همچنین بدنسازی های سنگین و بعضا غیر اصولی مانع از مشخص شدن توانایی اصلی تیم ها در چند هفته آغازین می شود.در اولین نگاه چیزی که کامل توجه را به خود جلب می کند، تعداد زیاد مساوی ها در هفته اول است. در حالی که هفته نخست لیگ پانزدهم با پنج تساوی پیگیری شد، در لیگ جدید فوتبال هم از هشت بازی ابتدایی 4 مسابقه به تساوی انجامید. این درصد بالای تساوی ها احتمالا به رعایت جانب احتیاط به وسیله مربیان لیگ برتری و مقدم دانستن اصل نباختن از سوی آنها ارتباط دارد.

برنده های هفته نخست؛ خبری از تیم تکراری نیست!

همانطور که گفته شد، در هفته اول لیگ پانزدهم 5 بازی به تساوی انجامید و این یعنی سه تیم موفق به شکست حریفان خود شدند. این سه تیم عبارت بودند از: سپاهان، ملوان و استقلال خوزستان؛ جالب اینجاست که هیچکدام از این تیم ها در پایان فصل به سرنوشتی که می خواستند، نرسیدند. ملوان که در عین ناباوری پس از سال ها با لیگ برتر خداحافظی کرد، سپاهان پس از گذراندن یک فصل بسیار ضعیف در رده نازل یازدهم قرار گرفت و استقلال هم اگرچه سهمیه آسیا را کسب کرد، نتوانست رضایت هوادارانش را کسب کند.

در هفته اول لیگ شانزدهم اما 4 تیم بازی های خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند. نکته جالبی که در این مورد وجود دارد این است که هیچ کدام از تیم های برنده فصل قبل، در هفته نخست این فصل توفیقی نداشتند و برنده های این فصل، 4 تیم دیگر هستند. از 3 برنده فصل گذشته، ملوان که به لیگ یک سقوط کرد و این فصل در لیگ برتر نیست. سپاهان در خانه متحمل شکست یک بر صفر مقابل پدیده شد تا کماکان زنگ خطر را بشنود و استقلال هم در نمایشی ضعیف، مقابل نفت تهران در ورزشگاه آزادی به تساوی رسید.


ادامه مطلب
گزارشگران استقلالی و پرسپولیسی کدامند؟
شاید برای شما هم جالب باشد دانستن اینکه گزارشگری که یک بازی را گزارش می کند، خودش طرفدار چه تیمی است؟
گزارشگران استقلالی و پرسپولیسی کدامند؟   به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  مجریان تلویزیونی و گزارشگران طرفدار چه تیمی هستند؟ در این گزارش قصد داریم به این پرسش پاسخ دهیم:
 
عادل پرسپولیسی
عادل فردوسی پور مجری برنامه 90 و گزارشگر بازی های داخلی و خارجی که الگوی بسیاری از گزارشگران و مجریان محسوب می شود یک پرسپولیسی دو آتیشه است، وی تیکه کلام هم دارد و سعی می کند با استفاده از تیکه های خود بازی را گرم کند.
 
یوسفی استقلالی است
پیمان یوسفی یکی از مجریان محبوب تلویزیون، طرفدار استقلال است، وی بیشتر شناختش روی سرخابی ها است، جالب است چند سال پیش یوسفی در حین گزارش بازی نفت و استقلال بازیکن نفت را نمی‌شناخت.

ادامه مطلب
از برکناری خادم تا عیدی به استقلالی ها
تیتر نیم صفحه نخست روزنامه‌های ورزشی چهارشنبه 19 اسفند 94 به مسائل مهم روز ورزش از جمله فوتبال پرداخته است.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیتر نیم صفحه نخست روزنامه‌های ورزشی چهارشنبه 19 اسفند به مسائل مهم روز ورزش از جمله فوتبال پرداخته است.

/////////////////

/////////////////

/////////////////

/////////////////

/////////////////

/////////////////

[ چهار شنبه 19 اسفند 1394برچسب:روزنامه های ورزشی، فوتبال لیگ برتر، خادم ، استقلال ، پرسپولیس, ] [ 7:54 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
تساوی پرسپولیس و تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی/ سپاهان و صبا به تساوی رسیدند + فیلم
آخرین روز از هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال با انجام سه دیدار پیگیری شد که در مهمترین دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی به تساوی رسیدند.
به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،آخرین روز از هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال با انجام سه دیدار پیگیری شد که در مهمترین دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی به تساوی رسیدند.

پرسپولیس 1 – تراکتورسازی 1

استادیوم:

آزادی

داور: 

تورج حق وردی

پرسپولیس:

سوشا مکانی، محسن بنگر، لوکا ماریچ، محمد انصاری، رامین رضاییان، احمد نوراللهی، فرشاد احمدزاده، امید عالیشاه، علی علیپور، مهدی طارمی و محسن مسلمان

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

تراکتورسازی:

محمدرضا اخباری، محمد ایران پوریان، شجاع خلیل زاده، الکساندر کارلوس، سینا عشوری، بختیار رحمانی، سروش رفیعی، فرزاد حاتمی، آگوستو سزار، مهدی کیانی و سعید آقایی

سرمربی: امیر قلعه نویی

 

گل:

حرکات هماهنگ پرسپولیسی ها درون محوطه جریمه در نهایت با پاس فرشاد احمدزاده برای رامین رضاییان همراه شد که این بار او این فرصت را از دست نداد تا تیمش برابر تراکتور با یک گل پیش بیفتد.

روی یک ضربه ایستگاهی، سوشا مکانی توپ را دفع کرد اما در برگشت این کاپیتان تراکتورسازی بود که توپ را به تور دروازه پرسپولیس چسباند تا بازی با تساوی همراه شود.

دقیقه حساس:

دقیقه 4: اولین خطر روی دروازه پرسپولیس با شوت نه چندان محکم سزار به سمت دروازه این تیم همراه بود که سوشا مکانی با اعتمادبنفس بالایی آن را مهار کرد.

دقیقه 7: گل برای پرسپولیس توسط شوت دیدنی علی علیپور که داور در ادامه با اعلام آفساید این گل را نپذیرفت.

دقیقه 11: ارسال کوتاه امید عالیشاه برای مهدی طارمی درون محوطه جریمه بعد از کنترل این بازیکن با ضربه خوبی همراه نشد تا تنها یک کرنر برای سرخ ها شکل گیرد.

دقیقه 16: ارسال کرنر پرسپولیسی ها با ضربه سر زیبایی از سوی حمله وران این تیم همراه شد که توپ با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه 20: ارسال ضربه ایستگاهی توسط سروش رفیعی و ضربه مهاجم این تیم به راحتی در اختیار سوشا مکانی قرار گرفت.

دقیقه 27: ارسال کرنر از سوی رامین رضاییان با ضربه سر علی علیپور همراه شد که توپ در اختیار محمدرضا اخباری قرار گرفت.

دقیقه 29: حرکت تند و تیز فاضلی از سمت راست زمین به محوطه جریمه صبا او را در موقعیت خوبی قرار داد اما پاس به بیرون او به پریرا نرسید و لک در میانه راه توپ را دفع کرد.

دقیقه 30: شوت راه دور مهدی کیانی بدون اینکه خطری روی دروازه پرسپولیس ایجاد کند با اختلاف کمی از ساعت استادیوم به بیرون رفت.

دقیقه 47: تکل خطرناک محسن بنگر روی پای محمد ایران پوریان درگیری شدیدی بین بازیکنان دو تیم ایجاد کرد که در ادامه انفجار نارنجک در کنار نیمکت تراکتورسازی باعث شد تا بازی کاملا به جنجال کشیده شود.

دقیقه 60: ارسال عالیشاه با ضربه سر دیدنی طارمی همراه بود اما یک واکنش فوق العاده از اخباری کافی بود تا حسرت بزرگی برای پرسپولیسی ها در این لحظه رقم بخورد.

دقیقه 60: توپ برگشتی را نیز عالیشاه از کنار محوطه جریمه به قصد دروازه نواخت که اخباری بار دیگر توپ را با واکنش خوب به بیرون زد.

دقیقه 63: ضربه سر حاتمی روی پرتاب اوت به راحتی در اختیار سوشا مکانی قرار گرفت.

دقیقه 80: احمد نوراللهی که در فاز تدافعی تیمش گرفتار شده بود در این لحظه با شوتی راه دور قصد باز کردن دروازه اخباری را داشت که دروازه بان تراکتور به راحتی توپش را از آن خود کرد.
 
دقیقه 86: محمد انصاری قصد داشت از راهی دور دروازه اخباری را باز کند که شوتش با اختلافی زیاد به بیرون رفت؛ اختلافی به اندازه کیفیت او در بازی های قبل تا این بازی!
 
این دیدار با تساوی یک بر یک دو تیم به پایان رسید.

ادامه مطلب
یازدهمین جام قهرمانی به خانه بازگشت/ فوتسال ایران بر فراز آسیا

یازدهمین جام قهرمانی به خانه بازگشت/ فوتسال ایران بر فراز آسیابه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، دیدار نهایی مسابقات قهرمانی ملت های فوتسال آسیا بین تیم های ایران و ازبکستان برگزار شد و در پایان نیمه اول ملی پوشان فوتسال کشورمان موفق شدند تیم میزبان مسابقات را با نتیجه ۲-۱ شکست دهند.
 
در این دیدار تیم ملی ایران هدایت سید محمد ناظم الشریعه با ترکیب سپهر محمدی، محمدرضا سنگ سفیدی ، علی اصغر حسن زاده ، حمید احمدی و حسین طیبی بازی را آغاز کرد. ملی پوشان ایران در این دیدار برخلاف بازی های گذشته نتوانستند کار را با گلزنی آغاز کنند و این مسئله اعتماد به نفس حریف را که از حمایت پرشور هوادارانش بهره می برد افزایش داد.
 
در دقیقه ششم بازی ازبکستان روی اشتباه فرهاد توکلی به گل رسید و این مسئله شرایط متفاوتی از دیگر مسابقات برای ایران رقم زد. چرا که تیم ایران در این مسابقات هیچگاه از حریفانش عقب نبود اما در این دقایق که تیم ایران شرایط مناسبی هم در زمین نداشت شوت سرکش و محکم قدرت بهادری به زیبایی به گل اول ایران تبدیل شد. در ادامه دو تیم سعی در تحت فشار گذاشتن حریف خود داشتند اما هیچ یک نتوانستند موقعیت بسیار خطرناکی کسب کنند.
 
در دقیقه ۱۴ نیمه اول کاپیتان تیم ملی یعنی محمد کشاورز موفق شد پاس خوب سنگ سفیدی را به گل دوم تیم ملی تبدیل کند تا ایران با خیال راحت تر بازی را ادامه دهد. در ادامه هم تلاش دو تیم موقعیت خاصی خلق نکرد تا بازی در نیمه اول با برتری دو بر یک ایران به پایان برسد.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 2 اسفند 1394برچسب:فوتسال ،قهرمانی آسیا ، ایران قهرمان آسیا ، جام ملت های آسیا، ازبکستان , ] [ 22:50 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
صدر جدول آبی ماند +فیلم
روز دوم از هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال با انجام 5 دیدار به پایان رسید که در مهم ترین مسابقه تیم فوتبال استقلال تهران حریف تبریزی خود را با 2 گل شکست داد.

استقلال 0 - گسترش فولاد 0به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  در این هفته از رقابت های لیگ برتر فوتبال تیم های استقلال و گسترش فولاد به مصاف هم رفتند.

استقلال تهران

مهدی رحمتی، محمدرضا خرسندنیا، هرایر مگویان، حنیف عمران زاده، امید نورافکن، امید ابراهیمی، روزبه چشمی، جابر انصاری، فرشید اسماعیلی، محسن کریمی و سجاد شهباززاده

سرمربی: پرویز مظلومی

گسترش فولاد تبریز

داود نوشی صوفیانی، مرتضی اسدی، سیدمحسن حسینی، محمد نصرتی، محسن حمیدی، امیرحسین کریمی، مگنو باتیستا، لئوناردو پیمنتا، محمدامین درویشی، داریوش شجاعیان، محمد ابراهیمی

سرمربی: فراز کمالوند


ادامه مطلب
فرصت سوزی آبی پوشان برای صدر نشینی/نفت 1 - استقلال 0 +فیلم
هفته بیستم رقابت های لیگ برتر فوتبال امروز با مسابقه نفت تهران و استقلال به پایان می رسد.

نفت 1 - استقلال 0 +فیلمبه گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته بیستم رقابت های لیگ برتر فوتبال امروز با مسابقه نفت تهران و استقلال به پایان می رسد.

 

ورزشگاه: 

تختی 

داور:

محمدرضا اکبریان ؛ کمک‌ها: سعید قاسمی، مهدی عالیقدر و امید سعیدفر 

نفت تهران

علیرضا بیرانوند، مهدی شیری، سیدجلال حسینی، وحید حمدی‌نژاد، سیامک کوروشی، علی عزتی، رضا علیاری، ایمان مبعلی، وحید امیری، آرش رضاوند و علی قربانی

سرمربی: علیرضا منصوریان

استقلال تهران

مهدی رحمتی، حنیف عمران‌زاده، هرائر مگویان، میلاد فخرالدینی، میثم مجیدی، روزبه چشمی، یعقوب کریمی، امید ابراهیمی، جابر انصاری، آرش برهانی و سجاد شهباززاده

سرمربی: پرویز مظلومی

 

گل:

ارسال ایمان مبعلی از روی ضربه آزاد سمت چپ زمین را هرائر مگویان به اشتباه وارد دروازه خودی کرد.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 25 بهمن 1394برچسب:فوتبال ، لیگ برتر ، استقلال تهران ، نفت تهران ،جام خلیج فارس, ] [ 19:30 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
پرسپولیس مقابل ذوب آهن متوقف شد/ استقلالی ها در آزادی به تساوی رسیدند + فیلم
روز دوم از هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال با انجام 6 دیدار از ساعت 14:30 آغاز شد و در دیدار آخر شاگردان مظلومی میزبان تیم فوتبال استقلال اهواز است.
به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بازی‌های هفته نوزدهم لیگ برتر  فوتبال امروز با برگزاری هفت دیدار به پایان می‌رسد.
 
پرسپولیس مقابل ذوب آهن متوقف شد/ استقلال 0 - استقلال اهواز 0+ فیلم
 
**استقلال 1 - اس.اهواز 1

استادیوم

آزادی

داور: 

موعود بنیادفر ـ کمک ها: مهدی الوندی واسد حاج محمد

استقلال:

وحید طالب لو، هرایر مگویان، میلادفخرالدینی، حنیف عمران زاده، یعقوب کریمی، جابر انصاری، روزبه چشمی، امید ابراهیمی، سجاد شهباززاده، علیرضا رمضانی و مهدی مومنی

سرمربی: پرویز مظلومی

استقلال اهواز:

فرناندو سانتوس، طالب ریکانی، عادل کلاه کج، میلاد پاک پرور، حمزه خذیراوی، مهدی اسلامی، رضا بهمئی، میلاد ربانی فرد، مکی شریفی، حسین بهرامی و علی هلیچی

سرمربی: سیاوش بختیاری‌زاده


ادامه مطلب
[ یک شنبه 18 بهمن 1394برچسب: فوتبال ایران ، لیگ برتر ، استقلال ،پرسپولیس ، هفته نوزدهم ، خلیج فارس, ] [ 22:40 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
5 دلیل عجیب بیماری آلزایمر

بیماری آلزایمر یک بیماری پیشرونده در مغز است که به تدریج حافظه و عملکرد ذهنی فرد را تخریب می کند. این بیماران در استدلال، یادگیری و ارتباط برقرار کردن با محیط و دیگران، دچار مشکل می باشد. تکرار کلمات، گم  کردن راه و مشکوک بودن به افراد از علائم این بیماری می باشد.

بیماری آلزایمر

در این مطلب 5 دلیل ابتلا به بیماری آلزایمر را برایتان شرح می دهیم.

افکار منفی

روح و روان و ذهن ما نقش مهمی را در پیدایش بیماری آلزایمر بازی می کنند. به گفته ی محققان باورهای منفی درباره پیری از جمله ضعف و ناتوانی در دوران کهولت از جمله علل تغییرات مغز و بروز بیماری آلزایمر هستند.

استرس ایجاد شده توسط افکار منفی راجع به پیری منجر به تغییرات درونی در مغز افراد می شود. البته باور کردن فرایند های طبیعی که قرار است در آینده و در سن پیری در انسان رخ بدهد، خود نگرشی مثبت درباره آینده محسوب می شود و فرد راحت تر می تواند تغییرات رخ داده در آن زمان را باور کند. اما زیاده روی و افراط در تفکر درباره ی موضوعات این چنینی تا حدی تأثیر منفی دارد.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 11 بهمن 1394برچسب: ورزش ، تندرستی ، دارو های ضد افسردگی ،آلزایمر ، تغذیه مناسب, ] [ 23:8 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
فرزاد حسنی می آید، علی ضیا میرود!

ممنوع التصویری چهره ها در عرصه های مختلف همیشه وجود داشته و هنرمندان از اصلی ترین افراد در این ممنوعیت ها بودند؛ اما اینکه ملاک این ممنوعیت ها برای همه یکسان اجرا می شود یا نه موضوعی است که همیشه ابهام داشته است.

مظلومی و علی ضیا

بعد از بازی استقلال پرسپولیس که جمعه گذشته برگزار شد فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که حواشی زیادی به دنبال داشت.
علی ضیاء( مجری)، حسین سلیمانی و بهرنگ علوی (بازیگر) از چهره های شناخته شده ای بودند که در فیلم حضور داشتند اما علی ضیاء به جهت شهرتی که داشت بیشتر مورد توجه قرار گرفت.
فیلم از لحظات بعد از گل پرسپولیس در دقیقه آخر بازی بود که خوشحالی پرسپولیسی ها را نشان می داد.
علی ضیاء که بارها در برنامه های مختلف اعلام کرده طرفدار تیم پرسپولیس هست برای شادی پس از گل همراه با سایر حاضرین جملاتی را عنوان کرد که برداشت های زیادی از آن شد.
چند روز بعد از پخش فیلم روز سه شنبه تعدادی از رسانه ها در یک خبر غیر رسمی اعلام کردند که ضیاء به جهت حضور در این فیلم ممنوع التصویر شده تا اینکه بعد از چند ساعت، منتشر شدن نامه علی اصغر پور محمدی در سایت ها مهر تأیید این خبر شد و کمتر از یک ساعت هم در بخش خبری 20:30 خبرش اعلام شد.
در نامه معاون سیما آمده بود به دلیل اینکه کلیپی از این مجری در فضای مجازی منتشر شده و این مجری در این کلیپ به هواداران و سرمربی استقلال توهین کرده است همچنین آن مجلس از لحاظ شرعی مشکل داشته و مختلط بوده و آن مجری حرکات نامتعارفی انجام داده، سیدعلی ضیاء تا اطلاع ثانوی ممنوع التصویر شده و حق اجرا در رادیو، تلویزیون و سیمای استان ها را ندارد.
خبر 20:30 با نشان دادن تصویری از ضیاء و اعلام ممنوع التصویری او از حضورش در یک مجلس مختلط نام برد و این را یکی از دلایل ممنوعیت فعالیت ضیاء عنوان کرد.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 2 آذر 1394برچسب:استقلال ، مظلومی ، فرزاد حسنی ،علی ضیا،, ] [ 22:56 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
هویج برای مقابله با سرماخوردگی و آنفلوانزا

هویج به بهبود وضعیت پوست و سلامت چشم ها کمک زیادی می کند. اما یکی از خواص کمتر شناخته شده ی آن تأثیرش روی پیشگیری و تسکین مشکلات سیستم تنفسی مانند سرفه، سرماخوردگی و آنفلوانزا است.

هویج و عسل و لیمو

هویج یکی از سبزیجات پرطرفدار در سرتاسر جهان است که به صورت گسترده ای کشت می شود. خوشبختانه سالیان سال هست که این سبزی نارنجی پوش پای ثابت برنامه ی غذایی انسان ها است. هویج در ترکیب انواع غذاها استفاده می شود. این سبزی ارزش غذایی بالایی دارد و به بهبود وضعیت پوست و سلامت چشم ها کمک زیادی می کند. اما یکی از خواص کمتر شناخته شده ی هویج تأثیر آن روی پیشگیری و تسکین مشکلات سیستم تنفسی مانند سرفه، سرماخوردگی و آنفولانزا است. این خاصیت هویج به میزان ویتامین C و ویتامین B بالای آن مربوط می شود که به تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با میکروارگانیسم های بیماری زا کمک می کنند. در این مطلب این خاصیت ویژه ی هویج را بررسی می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

هویج: بدرود سرماخوردگی

هویج دارای خواص درمانی فوق العاده است که نباید از آن ها غافل بود. آب هویج نیز یکی از نوشیدنی های پرطرفدار در سرتاسر جهان و به خصوص ایران است. ترکیب این سبزی نارنجی پوش پرخاصیت با عسل و لیموترش از آن یک معجون درمانگر برای مقابله با بیماری های دستگاه تنفسی مانند سرماخوردگی، آنفلوانزا، سرفه و گلودرد می سازد.

یکی از مزیت های اصلی شربت هویج مخصوص سرماخوردگی ترکیبات آن است که موادی ارزان قیمت و در دسترس محسوب می شوند. بنابراین شما می توانید به راحتی آن ها را تهیه کرده و این شربت مفید را تهیه کنید

هویج سرشار از ویتامین A است اما نباید از میزان بالای ویتامین C و ویتامین های گروه B موجود در آن غافل ماند. علاوه بر این ها هویج را منبع خوب کلسیم، آهن، پتاسیم، سدیم و فسفر می دانند. میزان بالای آنتی اکسیدان های موجود در این سبزی پرخاصیت به مقابله با فعالیت رادیکال های آزاد (مولکول های آسیب رسان به سلول های بدن) کمک زیادی می کند در نتیجه بیماری های دژنراتیو و مزمنی مانند سرطان ها و همچنین پیری زودهنگام پوست از شما دور می ماند. نکته ی جالب توجه این است که ترکیب آب هویج، پرتقال و آب جعفری به کاهش وزن کمک می کند.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 25 آبان 1394برچسب:سلامتی ،بهداشت،سرماخوردگی ،آنفلوانزا, ] [ 23:33 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
تایتانیک فوتبال ایران و مثلث برمودا
در این اوضاع آشفته فوتبال و مصاحبه‌های پی‌درپی علیه سرمربی تیم ملی، رئیس فدراسیون سکوت اختیار کرده است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها و پس از دربی هشتادویکم بسیاری از منتقدان کارلوس کی‌روش که به دنبال هر بهانه‌ای برای انتقاد کردن به او می‌گردند، پس از درخشش رحمتی در دربی بهانه جدیدی برای جمله به کی‌روش پیدا کرد و با دخالت در کار سرمربی تیم ملی به دلیل دعوت نکردن از رحمتی در تیم ملی از وی انتقاد کردند. 
 
البته فقط استقلالی ها و کارشناسان نبودند که این انتقادها را نسبت به کی‌روش روانه کردند، بلکه در کمال تعجب دبیر فدراسیون فوتبال هم پا را از اختیارات خود فراتر گذاشته و جای مهدی رحمتی را در تیم ملی خالی دانست.
 
این اتفاقات صدای کی‌روش را درآورد و با انتقاد نسبت به اسدی، دبیر فدراسیون گفت: که به جز استعداد بازیکنان شخصیت آنها هم برای انتخابهایش از ملاک اصلی به شمار می‌آید.

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 13 آبان 1394برچسب:فوتبال ایران ،تیم ملی ، کیروش ،فدراسیون فوتبال , ] [ 13:18 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
14 راه شاد بودن

افراد خوشحال و مثبت اندیش کمتر از دیگران دچار سکته قلبی و مغزی و حتی سرماخوردگی می شوند. همچنین بیش از افرادی که تفکر منفی دارند عمر می کنند. شاد بودن علاوه بر سلامت روانی بر سلامت جسمی شما نیز تأثیر بسزایی دارد. اگر از گروه افراد غمگین و منفی نگر هستید، این راه ها را امتحان کنید.

شادی

راه رسیدن به آرامش و شادی را بیابید

هر فردی در ذهن خود یک تصور خاص از آرامش و شادی دارد. بگردید و عامل خوشحالی خود را بیابید.

برخی افراد با دیدن دوستان و فامیل خود را از غم نجات می دهند و برخی با عبادت. مناجات با خدا و نماز می تواند بهترین و مطمئن ترین راه برای رسیدن به شادی و آرامش باشد.

در شرایط استرس زا لبخند بزنید

لبخند می تواند کلید شادی شما باشد و با کاهش ضربان قلب در شرایط استرس زا و افزایش تولید اندورفین در بدن شما را به ارامش خواهد رساند.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 21 مهر 1394برچسب:سلامتی ، شاد بودن ، ورزش ، اعتماد به نفس, ] [ 23:18 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
هادی نوروزی، کاپیتان پرسپولیس درگذشت
هادی نوروزی، کاپیتان پرسپولیس درگذشت

بامداد امروز هادی نوروزی کاپیتان فوتبال پرسپولیس به دیار باقی شتافت.

به گزارش فرارو، هادی نوروزی کاپیتان تیم پرسپولیس به دلیل سکته قلبی در ساعت 4 صبح امروز به بیمارستان آتیه منتقل شد اما متاسفانه این بازیکن جان خود را از دست داد.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 9 مهر 1394برچسب:هادی نوروزی ، فوتبال ، پرسپولیس ، کاپیتان تیم پرسپولیس, ] [ 19:30 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
اعتراض استقلال به لیست تیم ملی

در لیست جدید تیم ملی 4 پرسپولیسی و 3 استقلالی حضور دارند. استقلال نسبت به لیست قبلی شرایط بهتری دارد چون علاوه بر خسرو حیدری و امید ابراهیمی، میثم مجیدی هم برای بازی با عمان دعوت شده است. از پرسپولیس هم که 4 نفر دعوت شده اند. عالیشاه، طارمی و رضاییان در کنار سوشا مکانی .حضور سوشا مکانی در لیست تیم ملی نکته جالبی است. او در شرایطی به تیم ملی دعوت شد که کارلوس کروش محمدرضا اخباری را به تیم امید داد. در این حالت جا برای سوشا باز شد.

 
استقلال

استقلالی ها می گویند وقتی ما صدرنشین هستیم چرا باید از پرسپولیس نفرات بیشتری دعوت شوند. پرسپولیس تا قبل از بازی با تراکتورسازی(که لیست تیم ملی اعلام شد) در مکان چهاردهم جدول قرار داشت و خیلی ها می گفتند شاید 2 بازیکن هم از این تیم دعوت نشوند. مثلا عالیشاه که مصدوم بود یا سوشا که جنجال کرده بود اما هر دوی آن ها دعوت شدند.

جایگاه تیم ها برای کی روش مهم نیست

یکی از دستیاران کارلوس کی روش می گوید: «سرمربی تیم ملی کاری به جایگاه تیم ها در جدول ندارد. شاید اگر استقلال هم پایین جدول بود کارلوس همین تعداد استقلالی را دعوت می کرد، چون به کار آن ها اعتقاد دارد.» پرسپولیسی ها هم طبعا از انتخاب اخیر کی روش راضی هستند، چون در بدترین روزهای این تیم 4 نفرشان را دعوت کرد.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 5 مهر 1394برچسب:فوتبال ، لیگ برتر ، صدرنشینی استقلال تهران ، ورزشی, ] [ 23:18 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
صدر جدول آبی شد

تیمهای استقلال و نفت تهران در دیداری معوقه از هفته پنجم لیگ برتر فوتبال از ساعت 18:45 دیشب در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه 2 - یک به سود استقلال به پایان رسید.

 
فوتبال

میلاد فخرالدینی(51) و امید ابراهیمی(56 - پنالتی) برای استقلال گلزنی کردند و آلویز نانگ (65) گل نفت تهران را به ثمر رساند. نیمه نخست این دیدار سرد و بیروح بود و با تساوی بدون گل به پایان رسید، اما نیمه دوم کاملا متفاوت از نیمه اول بود و هر 2 تیم کار را هجومی آغاز کردند. کارلوس سانتوس در دقیقه 56 و آلویز نانگ در دقیقه 61 از تیم نفت با کارت زرد داور روبه رو شدند. امین حاجمحمدی در دقیقه 71، پروپیچ در دقیقه 86 و شهباززاده در دقیقه 3+90 با کارت زرد داور جریمه شدند. استقلال با این پیروزی 15 امتیازی شد و با یک امتیاز بیشتر نسبت به سپاهان صدر جدول رده بندی را در اختیار گرفت و نفت هم با 3 امتیاز همچنان جزو تیمهای قعرنشین است.
علیرضا منصوریان که در ابتدای فصل در رویای حضور روی نیمکت آبی ها به سر میبرد، 3 امتیاز از 6 امتیازی که در فصل گذشته از استقلال گرفته بود را به این تیم بازگرداند اما اگر شرایط تیم او به همین منوال پیش برود، شاید منصوریان برای فرار از قعرنشینی به 3 امتیاز بازی برگشت بیش از همیشه نیاز داشته باشد. در حال حاضر تیم منصوریان به همراه فولاد تنها تیمهای بدون برد لیگ است.


ادامه مطلب
[ جمعه 3 مهر 1394برچسب:فوتبال ، لیگ برتر ، صدرنشینی استقلال تهران ، ورزشی, ] [ 21:31 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
6 نوشیدنی که آرام تان می کند

نوشیدنی‌ های طبیعی زیادی وجود دارد که حال تان را بهتر می کند. در ادامه 6 نوشیدنی مفید را به شما معرفی می کنیم.

 
بابونه و شیر

 

نظرتان راجع به نوشیدنی ‌های آرامش ‌بخش چیست؟ خیلی از افراد راجع به نوشیدنی‌ های انرژی‌ زا اطلاعاتی دارند و اغلب آن ‌ها را استفاده می ‌کنند، اما ممکن است در این میان افرادی هم باشند که دنبال کاهش استرس باشند. اگر شما هم جزو این گروه هستید بد نیست بدانید نوشیدنی ‌های آرامش ‌بخش نوشیدنی‌ هایی غیرالکلی هستند که ذرات آرامش ‌بخشی دارند که ممکن است در طبیعت یافت شوند. آن ‌ها نوشیدنی ‌هایی کاربردی با بیش از یک ذره فعال هستند که نه ‌تنها استرس را کاهش می ‌دهند بلکه باعث بهبود تمرکز ذهن و خواب بهتر می‌شوند. خواندن این مقاله را که در مورد نوشیدنی‌های کاهش‌دهنده استرس است از دست ندهید.

دمنوش بابونه با شیر برای زمانی که مضطرب هستید

خواص آرامش ‌بخش بابونه برای رفع اضطراب و عصبانیت به خوبی شناخته شده است. شیر گاوهایی که از علف تغذیه کرده‌ اند نیز حاوی اسید لینولئیک، گونه‌ ای از اسیدهای چرب است که می ‌تواند جریان خون به مغز را افزایش دهد و اثر هورمون استرس کورتیزول را معکوس کند. ترکیب این دو نوشیدنی آرامش‌ بخش به همراه کمی عسل می‌ تواند اثر ضداضطراب آن ‌ها را به حداکثر برساند.

مقدار کمی عسل را با شیر مخلوط کنید. شیر تریپتوفان را به مغز می ‌رساند، سپس به سرتونین تبدیل می ‌شود و سرتونین در تاریکی به ملاتونین تبدیل می ‌شود و ملاتونین مسئول چرخه خواب و بیداری افراد است

آب ولرم و لیمو برای زمانی که به تمرکز نیاز دارید

کم شدن آب بدن می ‌تواند تا حد زیادی مانع تمرکز شود، به همین دلیل مصرف مداوم آب، کاری بسیار هوشمندانه است، اما اضافه کردن چند قطره آب‌لیمو یا یک تکه لیمو به آبی که می ‌نوشید، می‌ تواند توانایی ذهنی را برای انجام فعالیت ‌هایی که به تمرکز بیشتری نیاز دارد، افزایش دهد.


ادامه مطلب
[ شنبه 21 شهريور 1394برچسب:تغذیه سالم ، نوشیدنی های مفید،گلنوش ها,, ] [ 22:28 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
تصاویر نیم صفحه روزنامه‌های ورزشی پنجشنبه 19 شهریور
تصاویر نیم صفحه نخست روزنامه‌های ورزشی پنجشنبه 19 شهریور 94 را مشاهده کنید.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تصاویر نیم صفحه نخست روزنامه‌های ورزشی پنجشنبه 19 شهریور 94 را مشاهده کنید.

تصاویر نیم صفحه روزنامه‌های ورزشی چهار شنبه 18 شهریور

تصاویر نیم صفحه روزنامه‌های ورزشی چهار شنبه 18 شهریور


ادامه مطلب
[ جمعه 20 شهريور 1394برچسب:روزنامه های ورزشی ، حوادث ورزشی ، اخبار ورزش, ] [ 15:55 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
شکم‌هایی که سیر نمی‌شوند!

شکم‌هایی که سیر نمی‌شوند!

شکم بارگی

دل ‌بستگی به دنیا و اینکه انسان چون حیوان مشغول شکم‌ بارگی باشد، باعث نابودی و دل‌ مردگی می ‌شود. غذاهای رنگارنگ هر سمت و سو باشد، او به آن سمت می‌ لغزد و عاقبت رسوا می ‌شود؛ چیزی که موجب سقوط آدم و حوا شد و آن ‌ها را از بهشت برین به زمین کشید.

 


شهوت در لغت به معنای میل، رغبت و خواسته است. یکی از مهم ‌ترین رذایل، شکم است که انسان را در چراگاه حیوانیت نگه داشته، در میان خوردنی ‌های رنگارنگ می ‌غلطاند و روح را از اوج گرفتن به سوی ملکوت باز می‌ دارد. همچنین انسان را از حرکت در مسیر فطرت که رسیدن به خداست، باز می‌ دارد.

امام علی (علیه السلام) فرموده است: «فَمَا خُلِقتُ لِیَشغَلَنِی أَکلُ الطَّیِّبَاتِ کَالبَهِیمَةِ المَربُوطَةِ هَمُّهَا عَلَفُهَا؛ آفریده نشدم که خوردن خوراکی ‌های پاکیزه مرا به خود مشغول دارد، همچون حیوان پرواری که تمام همش علف است یا همچون حیوان رها شده ‌ای که شغلش چریدن، خوردن و پر کردن شکم می ‌باشد».(1)

پر کردن شکم اگر چه از حلال باشد، انسان را از تعالی و رشد باز می ‌دارد. امام در وصیتش به محمد حنفیه می ‌فرماید: «مَن لَم یُعطِ نَفسَهُ شَهوَتَهَا أَصَابَ رُشدَهُ؛ کسی که به خواسته‌ ها و شهوات نفسش پاسخ ندهد، به رشد و کمال رسد».(2)

این نکته را هم خوب است فراموش نکنیم که نکته ای که اسلام بر آن تأکید فراوان دارد، توجه صرف داشتن به خوردن و شکم و خوراک است وگرنه حداعتدال در این زمینه هم لازم بوده و هم مورد توجه اسلام قرار دارد .

نکته ی مهم  این است که دل‌ بستگی صرف به دنیا و اینکه انسان چون حیوان مشغول شکم ‌بارگی باشد، باعث نابودی و دل‌ مردگی می ‌شود. غذاهای رنگارنگ هر سمت و سو باشد، او به آن سمت می ‌لغزد و عاقبت رسوا می ‌شود؛ چیزی که موجب سقوط آدم و حوا شد و آن ‌ها را از بهشت برین به زمین کشید. امام علی (علیه السلام) می ‌فرماید: «غذای زیاد قلب را می ‌میراند؛ همانگونه که آب زیاد، زراعت را از بین می ‌برد».(3)


ادامه مطلب
[ جمعه 20 شهريور 1394برچسب: شکم بارگی , شهورت , شکم پرست , , ] [ 15:16 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
مواد غذایی مفید برای مقابله با آسم

مواد غذایی مفید برای مقابله با آسم

آسم یک بیماری التهابی و رایج مجاری تنفسی است که متأسفانه گریبان خیلی ها را گرفته و نفس شان را به شماره انداخته است. خوشبختانه برخی مواد غذایی می تواند از بروز این مشکل پیشگیری کند.

 
آسم

آسم یعنی خس خس سینه، یعنی تنگی نفس و سرفه های مکرر. حس خوشایندی نیست که آدم وقتی قدم از قدم برمی‌ دارد یا پله ای بالا می رود نفسش بگیرد و یا اینکه در آرزوی دویدن باشد. آسم یک بیماری التهابی و رایج مجاری تنفسی است که متأسفانه گریبان خیلی ها را گرفته و نفس شان را به شماره انداخته است. خوشبختانه برخی مواد غذایی می تواند از بروز این مشکل پیشگیری کند بخصوص مواد غذایی حاوی امگا 3 ها، کرستین و همچنین ویتامین C. در این مطلب چند ماده ی غذایی مفید را معرفی می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 17 شهريور 1394برچسب:آسم , تنگی نفس , مواد غذایی , قهوه , پیاز , چای سبز , چای سفید , , ] [ 21:29 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
چه ورزشی برای متولد چه ماهی بهتره؟

چه ورزشی برای متولد چه ماهی بهتره؟

اگر شما هم جزو افرادی هستید که می خواهید ورزش را به تازگی شروع کنید و یا اینکه جزو ورزشکاران هستید، باید بدانید که برخی ورزش ها برای متولدین برخی از ماه های سال مناسب تر است.

 
طالع بینی ماه های تولد


اگر علاقمند به طالع بینی باشید، حتما انواع آن را می شناسید. خیلی ها به این مسئله به چشم سرگرمی نگاه می کنند، اما نتایج برخی از پژوهش ها از تاثیر ماه تولد بر سلامت فرد و حتی بیماری های احتمالی آنها خبر می دهد. به همین دلیل به نظر می رسد مسئله ی ماه تولد روی کارگرد اعضای بدن تاثیر دارد.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که می خواهید ورزشی را به تازگی شروع کنید، یا اینکه جزو طرفداران و معتادین به ورزش هستید، این مطلب برایتان جالب خواهد بود. باید بدانید که برخی ورزش ها برای متولدین برخی از ماه های سال مناسب تر است. در نتیجه می توانید این مسئله را نیز مد نظر داشته باشید.

متولدین برج حمل (فروردین)

متولدین ماه فروردین افراد پرانرژی و پرشوری هستند که اگر هدفی برای خود تعیین کنند تا رسیدن به آن، تمام تلاششان را به کار خواهند بست. اما اگر با سرعت زیادی به نتیجه ی دلخواه نرسند نباید دست از تلاش بردارند. راه موفقیت، مقاومت است.
ورزش مناسب
ورزش روزانه ی منظم برای متولدین برج حمل مناسب تر است. اگر متولد برج حمل هستید، در حالت عادی دوچرخه سواری، تنیس، دوی آهسته، ورزنه برداری از ورزش های مناسب با شرایط بدنی شما است.
البته اگر دچار مشکل خاصی در سلامتی تان هستید و یا از بیماری خاصی رنج می برید، بهتر است قبل از شروع و انتخاب ورزشی خاص، با پزشک خود مشورت کنید.


ادامه مطلب
کفاشیان: حضور "دژاگه" و "سردار" در کمیته اخلاق، نباید رسانه‌ای می‌شد
رئیس فدراسیون فوتبال احضار دو بازیکن تیم ملی به کمیته اخلاق را نادرست دانست.

کفاشیان: حضور دژاگه و سردار در کمیته اخلاق، نباید رسانه‌ای می‌شدعلی کفاشیان در مورد جلسه هیئت رئیسه سازمان لیگ اظهار داشت: تصمیماتی در این جلسه گرفته شد که خود مسئولان سازمان لیگ درباره این جلسه توضیح خواهند داد. در خصوص تیم‌های بدهکار تصمیماتی گرفته شد و اینکه تیم‌های بدهکار دسته‌های پایین‌تر باید تکلیف خودشان را مشخص کنند و باید بدهی‌های خودشان را پرداخت کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که دیدار دوستانه ایران با آلمان و فرانسه چه زمانی قطعی می‌شود، گفت: هنوز این مسئله قطعی نشده است. با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و تمایلاتی که آنها دارند و خواسته‌ای که ما داریم، دوست داریم که بازی‌ با این دو تیم در ایران باشد. با کارلوس کی‌روش صحبت کردم و او موافق است که بازی‌هایی با این کشورها برگزار کنیم ضمن اینکه نماینده‌ای از فرانسه صحبت‌هایی با ما انجام داد اما هنوز قطعی نشده است.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 16 شهريور 1394برچسب:فوتبال ، کفاشیان ، ایران ، رییس ، فدراسیون , , ] [ 21:27 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
کشور 160 هزار نفری در ورزشگاه 100 هزار نفری
تیم ملی گوام که پنجشنبه به مصاف ایران خواهد رفت با 6 امتیاز در صدر جدول گروه D قرار دارد.

 
تیم ملی کشورمان در مسابقات مقدماتی جام جهانی، روز پنجشنبه هفته جاری به مصاف تیم ملی گوام می‌رود، تیمی که پر گل‌ترین بازی تاریخ تیم ملی مقابلش رقم خورده است. ( آذر 1379 ورزشگاه تبریز)
 
جلال طالبی، سرمربی وقت تیم ملی ایران که بعد از شکست در جام ملت‌های آسیا از سمت خود کناره گیری کرده بود و  ایران با هدایت براگا دستیار برزیلی او که به طور موقت سرمربی تیم ملی شده بود به مصاف یک حریف گمنام رفت.
 
 آن مسابقه از رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2002 به شمار می‌رفت و در پایان بهترین نتیجه ایران در طول تاریخ و همچنین یکی از پرگل‌ترین مسابقات تاریخ فوتبال جهان رقم خورد.

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 12 شهريور 1394برچسب: آزادی ، گوام ، تیم ملی گوام ، فوتبال , , ] [ 7:39 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
7 خیر که با کاهش قند به بدنتان می رسد

7 خیر که با کاهش قند به بدنتان می رسد

شیرینی جات

 

سال‌هاست که در تمامی مقالات مربوط به سلامتی نوشته می شود مصرف قند برای

سلامتی مضر و در واقع جزو عوامل مهم در ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری های قلبی و همچنین چاقی مفرط است. البته واقعیت این است که قند به خودی خود مضر نیست. مشکل زمانی بروز می کند که در مصرف آن زیاده روی می‌ شود.

 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 10 شهريور 1394برچسب:, ] [ 18:41 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
7 خیر که با کاهش قند به بدنتان می رسد

سال‌هاست که در تمامی مقالات مربوط به سلامتی نوشته می شود مصرف قند برای سلامتی مضر و در واقع جزو عوامل مهم در ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری های قلبی و همچنین چاقی مفرط است. البته واقعیت این است که قند به خودی خود مضر نیست. مشکل زمانی بروز می کند که در مصرف آن زیاده روی می‌ شود.

 
شیرینی جات

 

قند به صورت طبیعی در میوه ها وجود دارد و هیچ مشکلی به وجود نمی آورد. اما انواع تصفیه شده و سفید آن که باشد به کمک ترکیبات شیمیایی ساخته می شود و به اندازه ی کوکائین اعتیادآور است و خیری برای سلامتی ندارد. بدون شک قطع مصرف قند کار ساده ای نیست چون در ترکیب تمام کیک‌ها، شیرینیجات، نان، غذاهای آماده، سس‌ها و غیره وجود دارد. تنها کار ممکن کاهش مصرف قند است. در این صورت متوجه خواهید شد که تغییرات مثبتی در بدنتان بروز کرده و کیفیت زندگی تان بهتر می شود. در این مطلب 7 فایده ی کاهش مصرف قند را عنوان می کنیم. 

احساس سیری را دوباره کشف خواهید کرد

مصرف زیاد قند باعث از بین بردن هورمونی در بدن می شود که «لپتین» نام دارد و مسئول ایجاد احساس سیری بعد از مصرف غذا است. در نتیجه مدام احساس گرسنگی می کنید و میل زیادی به مصرف مواد غذایی قندی دارید. اما زمانی که مصرف قند را کاهش می دهید و به حداقل می رسانید بدن به تدریج کنترل اشتها را به دست می گیرد. در نتیجه به موقع احساس سیری می کنید و به این ترتیب کالری بیش از نیاز عایدتان نمی شود. بدون شک کاهش دریافت کالری نیز شما را از چاقی و عوارض آن نجات می دهد. 

مصرف نوشیدنی های شیرین و قندهای تصفیه شده خطر تشکیل سنگ های کلیوی را به میزان 25 درصد افزایش می دهد. بدتر از همه اینکه نوشیدنی های شیرین که جزو کولاها محسوب می شود این احتمال را تا 33 درصد نیز بالا می برند
قلبتان سالم تر می ماند

داشتن رژیم غذایی سرشار از قند یا مصرف مواد غذایی با شاخص گلیسمی بالا افراد را بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی قرار می دهد. ترک مصرف قند و رساندن آن به حداقل میزان، روشی مناسب برای حفظ سلامت قلب و کنترل تری گلیسیرید است. تری گلیسیرید نوعی چربی است که کالری های ناشی از مصرف قند را ذخیره کرده و اثرات کلسترول خوب خون را زایل می کند.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 10 شهريور 1394برچسب:قند،شیرینی، دیابت,, ] [ 14:0 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
اسپرولینا؛ مبارزه با چاقی و پیری

نام اسپرولینا چندان آشنا نیست و خیلی از افراد اصلاً نمی‌دانند جلبکی با ویژگی‌ها و خواص اسپرولینا وجود دارد. درست است که این جلبک ظاهر و البته طعم دل‌چسبی ندارد اما گنجینه‌ای از خواص است. به همین دلیل سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل متحد سفارش کرده‌اند که این جلبک به صورت مکمل وارد برنامه‌ی غذایی شود.

 


 

اسپرولینا حاوی خواص زیادی است که در این مطلب به دو خاصیت شگفت‌انگیز آن اشاره می‌کنیم؛ یکی کمک به لاغری و دیگری مقابله با پیری. لطفاً با ما همراه باشید.

اسپرولینا

 

اسپرولینا چیست؟
اسپرولینا یک جلبک سبزآبی و حلزونی شکل است. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که اسپرولینا یک جلبک واقعی نیست بلکه جزو ارگانیسم‌های زنده محسوب می‌شود. نکته‌ی مهم این است که اسپرولینا حاوی میزان زیادی پروتئین است. میزان پروتئین‌های قابل هضم این جلبک بیشتر از پروتئین موجود در گوشت گاو تخمین زده شده است. از این گذشته اسپرولینا حاوی ویتامین‌های A،B1،B2،B5،B6، اسیدفولیک و ویتامین E و H و همچنین ویتامین B12 است. گفته می‌شود که ناسا جلبک اسپرولینا را دربرنامه‌ی غذایی فضانوردان وارد کرده است تا در طول دوره‌ی مأموریت‌های فضایی مصرف کنند. این جلبک همچنین توسط ورزشکاران در طول مسابقات ورزشی مصرف می‌شود. چون باعث افزایش کارایی آن‌ها شده و باعث می‌شود بدن آن‌ها در کوتاه‌مدت احیا شده و تقویت شود.


اسپرولینا غذای اینکاها و آزتک‌ها
اسپرولینا خواص شگفت‌آوری دارد. به عقیده‌ی محققان این ماده‌ی غذایی بخشی از غذای روزانه‌ی برخی از تمدن‌ها مانند اینکاها و آزتک‌ها بوده است. این مسئله نشان می‌دهد که از سالیان قبل ارزش غذایی اسپرولینا مشخص شده است.


خاصیت شگفت‌انگیز اول: اسپرولینا به لاغری کمک می‌کند
بعد از مصرف اسپرولینا به سرعت تأثیر آن روی اشتهایتان را مشاهده خواهید کرد. در واقع اسپرولینا یک ماده غذایی سرشار از مواد مغذی متعدد مانند پروتئین‌ها و مواد معدنی است و می‌تواند بسیاری از نیازهای بدنی مصرف‌کننده‌ها را تأمین کند. این ماده‌ی غذایی برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند توصیه می‌شود.

گفته می‌شود که ناسا جلبک اسپرولینا را در برنامه‌ی غذایی فضانوردان وارد کرده است تا در طول دوره‌ی مأموریت‌های فضایی مصرف کنند. این جلبک همچنین توسط ورزشکاران در طول مسابقات ورزشی مصرف می‌شود. چون باعث افزایش کارایی آن‌ها شده و باعث می‌شود بدن آن‌ها در کوتاه‌مدت احیا شده و تقویت شود

ادامه مطلب
[ جمعه 6 شهريور 1394برچسب:مبارزه با چاقی وپیری زود رس, ] [ 23:44 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
7 عامل بزرگ شدن شکم

7 عامل بزرگ شدن شکم

 


خیلی از افراد از چاق شدن شکم شان ناراضی هستند و به دنبال روش هایی برای کمر باریک شدن می گردند. شکم یکی از مناطقی است که میل زیادی به ذخیره چربی و بزرگ شدن دارد. این مسئله علاوه بر به هم زدن تناسب اندام، به سلامتی نیز آسیب می رساند. برای مقابله با این مشکل، در گام اول لازم است در خصوص عوامل به وجود آورنده ی آن آگاهی بیشتری کسب کنید. در این مطلب 7 دلیل زیاد شدن اندازه ی دور کمر را عنوان می کنیم . لطفا با ما همراه باشید.


شکم چاق

نتایج پژوهش های متعدد نشان می دهد که چربی دور شکم نه تنها به تناسب اندام خدشه وار می کند، بلکه باعث کاهش تراکم استخوان شده و خطر ابتلا به بیماری هایی از قبیل پوکی استخوان و آسم را افزایش می دهد.


اگر به دنبال دلایل افزایش چربی دور شکم هستید، خواندن ادامه ی مطلب را از دست ندهید.

 

شکم بزرگ به دلیل عوامل ژنتیکی
محققان Institut Sanford Burnham به این نتیجه رسیده اند چربی بدن افراد متناسب با عوامل ژنتیکی آنها در بخش های متفاوت بدن تجمع پیدا می کند.


نتایج پژوهش های دیگری نیز نشان می دهد که ژنتیک نقش مهمی در تغذیه و احساس سیری افراد دارد. افرادی که به دلیل زمینه های ژنتیکی پرخور هستند، بیشتر در معرض چاقی شکمی قرار می گیرند.


در واقع اگر در خانواده شما چندین نفر دچار چاقی شکم هستند، احتمال اینکه این مسئله در شما نیز رخ دهد، زیاد است.

 

شکم بزرگ به دلیل کمبود خواب
افرادی که به اندازه ی کافی نمی خوابند، کالری بیشتری دریافت می کنند و بیشتر در معرض تجمع چربی دور شکمی قرار می گیرند.


کمبود خواب باعث کاهش هورمون لپتین شده و هورمون گرلین را افزایش می دهد که اولی را هورمون سیری و دومی را هورمون اشتها می نامند. زمانی که کار به این جا می کشد، چاقی و اضافه وزن نیز کلید می خورد.


به عقیده ی محققان افرادی که شب ها فقط شش ساعت می خوابند، تا 27 درصد بیشتر از افرادی که به طور متوسط 7 تا 9 ساعت می خوابند از چاقی شکم رنج می برند.

زمانی که میزان هورمون کورتیزول در اثر استرس در بدن افزایش پیدا می کند، چربی های بدن و بخصوص دور شکم زیاد شده و منجر به چاقی شکمی می شود

شکم بزرگ به دلیل استرس
زمانی که کیفیت خواب کاهش پیدا می کند، استرس بوجود آمده باعث ایجاد تغییرات هورمونی می شود که به چاقی منجر می شوند.


به عقیده ی متخصصان تغذیه، در شرایطی که بدن تحت استرس و فشارهای روحی قرار می گیرد، غدد فوق کلیوی تحریک شده و هورمون هایی مانند آدرنالین یا کورتیزول آزاد می کند.


زمانی که میزان کورتیزول بدن افزایش پیدا می کند، چربی های بدن و بخصوص دور شکم زیاد شده و منجر به چاقی شکمی می شود.

 

شکم بزرگ به دلیل کم تحرکی
ورزش کردن و تحرک بدنی از روش های مناسب برای حفظ متابولیسم (سوخت و ساز) و سوزاندن چربی های بدن می شود.


محققان دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا به این نتیجه رسیده اند ورزش کردن روشی فوق العاده برای رسیدن به وزن ایده آل است.


ورزش علاوه بر حفظ تناسب اندام، به سالم تر بودن نیز کمک می کند. این کار به سوزاندن چربی بیشتر و داشتن قلبی سالم تر کمک زیادی می کند.

 

شکم بزرگ به دلیل تغذیه نامناسب
مصرف زیاد موادغذایی حاوی کربوهیدارت یکی دیگر از عوامل اصلی تجمع چربی های دور شکمی است.


متاسفانه بازار مواد غذایی پر از مواد غذایی متنوعی است که اکثر آنها پرکالری هستند و تناسب اندام را با خطر مواجه می سازند.


در بین این مواد غذایی می توان به مواد غذایی فراوری شده، سوسیس و کالباس، مواد غذایی تهیه شده از آرد سفید، شیرینی جات، مواد غذایی سرخ کردنی، مواد غذایی کنسروی و نوشیدنی های گازدار اشاره کرد.


بهتر است میوه و سبزیجات، غلات سبوس دار، گوشت های کم چرب و آب بیشتری در برنامه ی غذایی تان بگنجانید و مصرف مواد غذایی اشاره شده را محدود کنید.

 

شکم بزرگ به دلیل مصرف نوشیدنی های الکلی
مصرف نوشیدنی های الکلی یکی از عوامل مهم در تجمع چربی دور شکم و چاقی است. به خاطر اینکه این نوشیدنی ها حاوی کالری زیادی هستند.


نتایج پژوهشی که در مجله ی European Journal of Clinical Nutrition به چاپ رسیده است نشان می دهد مصرف نوشیدنی های الکلی، احتمال ابتلا به چاقی شکمی را 50 درصد افزایش می دهد.

 

شکم بزرگ به دلیل مصرف داروها
مصرف داروها نیز از عوامل مهم ابتلا به چاقی است. مصرف طولانی مدت برخی داورها منجر به افزایش چربی دور شکمی می شود.


در بین این داروها می توان به داروهای دیابت، میگرن، اختلالات خلقی، فشار خون بالا، داروهای کورتونی، قرص های ضدبارداری و داروهای هورمونی جایگزین (در دوره یائسگی) اشاره کرد.


البته نمی توان ادعا کرد که این داروها در همه ی افراد باعث چاقی می شوند. در واقع تاثیر آنها در افراد مختلف متفاوت است. اما آنچه نتایج پژوهش ها نشان می دهد این است که این داروها تاثیر زیادی در تجمع چربی دور شکمی دارند.


چه باید کرد؟
یکی از روش های حفظ تناسب اندام، افزایش تعداد وعده های غذایی و کاهش حجم آنهاست. اما برخی افراد تصور می کنند که باید تعداد وعده های غذایی را افزایش دهند، اما فکری به حال کاهش حجم آن نمی کنند. در واقع دچار نوعی ریزه خواری و پرخوری می شوند.


توصیه می کنیم برای مقابله با چاقی و بخصوص چربی های دور شکم، حتما تغذیه مناسب و سالمی در پیش بگیرید. ورزش کنید تا قلب تان قوی شود. از ورزش های موضعی غافل نشوید. به میزان کافی بخوابید. مصرف آب را افزایش دهید. به طور مرتب بدن تان را سم زدایی کنید. از مصرف نوشیدنی های الکلی بپرهیزید. موقع غذا خوردن به اندازه ی کافی غذا را در دهانتان بجوید و تند غذا نخورید. 


مطالب مرتبط:
دستگاه‌های درازونشست؛ مضرند یا مفید؟
با ورزش از چربی دور شکم بکاهید
5 تمرین برای تقویت عضلات شکم

15 حرکت ورزشی برای خوش هیکل شدن
11 واقعیت عجیب درباره اجزای شکم
نفخ شکم همیشه بی‌خطر نیست
13 نوع درد شکم را جدی بگیرید

 

فیلم مرتبط:
ورزش هایی برای اب کردن چربی شکم

چاقی شکم (قسمت اول) 
چاقی شکم (قسمت دوم) 


صوت مرتبط:
سخنان دکتر کورش صمدپور درباره چاقی شکم

[ سه شنبه 6 مرداد 1394برچسب:ورزش،سلامتی ، چاقی, ] [ 6:56 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
طالب‌لو و رحمتی "واقعا" آشتی کردند؟!

طالب‌لو و رحمتی "واقعا" آشتی کردند؟!

 


زمان بسیار کوتاهی از ذکر سلام و صلوات برای آشتی کنان صوری رحمتی و طالب لو در تمرین استقلال نگذشته که برخورد سرد این دو در تمرینات نشان داد حب و بغض‌ها بیش از آن چیزی است که به تصویر کشیده شد.


طالب لو و رحمتی

به‌ گزارش ‌ایسنا‌، همگان می‌دانستند این دو مشکلات عدیده‌ و جدی با یکدیگر دارند. رحمتی با لباس شخصی به تمرین استقلال آمد و طالب‌لو در حال تمرین بود. آن‌ها را کشان کشان به سمت یکدیگر سوق دادند و به زحمت در آغوش یکدیگر بردند. تقابلی که در مقابل دوربین کاملا نشان دهنده حل نشدن واقعی مسائل میان این دو بود.

فصل نقل و انتقالات پانزدهمین دوره لیگ برتر فو‌تبا‌ل ایران برای استقلال در چارچوب دروازه بیش از هر پست دیگری با حاشیه همراه بوده است. حواشی که صحبت کردن و پرداختن به آن تنها به باز کردن زخمی کهنه در مورد رحمتی و طالب‌لو ختم می‌شود؛ دو د‌ر‌وازه‌بانی که کارشان چند سال قبل به جای باریک هم کشیده بود.

رحمتی و طالب لو علی‌رغم روبوسی تصنعی و قرار گرفتن در مقابل فلاش دوربین‌ها برای این که نشان دهند کدورتی بین‌شان نیست، اما نه با هم حرفی می‌زدند و نه کاری به کار یکدیگر داشتند تا جایی که با استناد به روزنامه‌ها تمرینات‌شان هم به صورت انفرادی برگزار می‌شد.

رحمتی از طالب‌لو و طالب‌لو از رحمتی دلخور بودند. طالب‌لو، عامل جدایی‌اش از استقلال و دعوت نشدنش به تیم ‌ملی را رحمتی می پنداشت، اما رحمتی شروط آمدن به استقلال را ماندن فروزان و طالب لو عنوان کرده بود. هر چند که باز هم با جدا شدن فروزان از جمع آبی پوشان نشان داده شد که این شروط چندان هم محکم نبوده است و حتی در صورت جدایی طالب لو هم اتفاق خاصی رخ نخواهد داد.

رحمتی و طالب‌لو هر کدام مصاحبه‌های جنجالی علیه یکدیگر انجام داده بود. یکی دیگری را به قرار دادن جادو در چارچوب دروازه و دیگری رقیبش را به داشتن حوله‌ای با محتویات خاص در میان تورهای کنار تیرک متهم کرده بود.

سرنوشت طالب‌لو و رحمتی از یکدیگر دور افتاد، یکی به شاهین بوشهر و راه‌آهن و دیگری به پیکان رسید، اما طالب‌لو فصل قبل با حضور قلعه‌نویی مجدد به استقلال بازگشت هر چند نه چندان آماده و در اکثر بازی‌ها د‌ر‌وازه‌بان دوم استقلال و جانشین فروزانی بود که عملکرد قابل قبولی در استقلال نداشت.

رحمتی هر چند در تیم قلعه‌نویی به دلیل وجود مشکلات میان این دو جایی نداشت اما بازگشت مظلومی به عنوان سرمربی استقلال جاده حضور در میان آبی‌پوشان را برای رحمتی هموار کرد.

رحمتی از طالب‌لو و طالب‌لو از رحمتی دلخور بودند. طالب‌لو، عامل جدایی‌اش از استقلال و دعوت نشدنش به تیم ‌ملی را رحمتی می پنداشت، اما رحمتی شروط آمدن به استقلال را ماندن فروزان و طالب لو عنوان کرده بود. هر چند که باز هم با جدا شدن فروزان از جمع آبی پوشان نشان داده شد که این شروط چندان هم محکم نبوده است و حتی در صورت جدایی طالب لو هم اتفاق خاصی رخ نخواهد داد

در هر حال زمان زیادی از حضور مجدد این دو د‌ر‌وازه‌بان در کنار یکدیگر نگذشته که گویا نزدیکان فو‌تبا‌لی این دو هم متوجه وجود مشکلات حل نشده بین رحمتی و طالب لو شدند تا این که شب گذشته در محفلی دوستانه در کنار یکدیگر قرار بگیرند و به گفته طالب‌لو و به خاطر ضربه نخوردن به استقلال تصمیم بگیرند به عقب باز نگردند و مشکلات را حل کنند.

باید منتظر ماند و دید آیا مجموعه مدیریتی در باشگاه استقلال اعم از سرمربی تا سایر نزدیکان به رحمتی و طالب‌لو مشکلات واقعی پیش آمده در فصول گذشته بین این دو را حل خواهند کرد یا با گذشت زمان از پرده جدیدی از اختلاف و چالش رونمایی خواهد شد.

فعلا که مظلومی امروز در مصاحبه‌اش قول داده دیگر در استقلال خبری از قهر نخواهد بود. پرویز مظلومی این جَنَم مدیریتی را ثابت خواهد کرد؟

 
[ دو شنبه 22 تير 1394برچسب:استقلال،سید مهدی رحمتی و وحید طالب لو, ] [ 8:24 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه