سرزمین لاله ها

سیاسی ، فرهنگی ، ورزشی،اجتماعی.نظامی

اگر زیاد می‌نشینید، مراقب این 7 بیماری مرگبار باشید!

اگر زیاد می‌نشینید، مراقب این 7 بیماری مرگبار باشید!
همه می‌دانیم، زیاد نشستن برای بدن مضر است. شاید اگر بدانید که همیشگی ممکن است چه بلاهایی سرتان بیاورد همین الان شروع به انجام فعالیت‌های گوناگون می‌کنید . در این گزارش 7 خطر جدی زیاد نشستن را شرح داده‌ایم. با ما همراه باشید.



به گزارش جام جم انلاین به نقل از Activebeat، اگر برای مدت‌ها پشت می‌نشینید و با کامپیوتر می‌کنید در معرض این 7 عارضه خطرناک قرار دارد.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 19 ارديبهشت 1396برچسب:, ] [ 19:31 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
این 5 قسمت را ماساژ دهید

این 5 قسمت را ماساژ دهید

 

فواید ماساژ بر کسی پوشیده نیست. اما بسیاری از افراد، ماساژ را مختص کمر و شانه ها می دانند. لازم به ذکر است که ماساژ، عملی پرفایده است و باید برای دیگر نقاط بدن از جمله سر، صورت و غیره نیز انجام شود. در این صورت می توانید اطمینان داشته باشید که از فواید ماساژ بهره مند شده اید.

 

ماساژ سر

ماساژ بدن برای کاهش دردهای ناشی از خشکی بدن، مقابله با استرس و حتی کاهش تجمع مایعات در بدن مفید است. اگرچه برای ماساژ دادن به تبحر و داشتن اطلاعات کافی نیاز هست، ولی با این حال ما می توانیم با آموزش چند ماساژ ساده کیفیت زندگی مان را بهبود ببخشیم. 

برای بهره مند شدن از یک ماساژ کامل، در اولین گام نیاز به برخی امکانات است. برای این کار برخوردار بودن از یک اتاق، تخت یا صندلی مخصوص، اندکی نور و همچنین محیطی آرام و بدون سر و صدا الزامی است. در نظر داشته باشید که دمای محیط نیز باید مناسب باشد. فردی که ماساژ می دهد بهتر است اتاق را با چند شمع یا حتی عود(البته به شرطی که فرد  مورد نظر به آن آلرژی نداشته باشد و بوی تند باعث آزارش نشود) آماده کند. استفاده از عصاره های روغنی آرامبخش ماننداسطوخودوس تاثیر زیادی در ایجاد آرامش فرد دارد.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 18 ارديبهشت 1396برچسب:, ] [ 19:34 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
ام‌اس، 5 سال قبل از حمله‌اش هشدار می‌دهد

ام‌اس، 5 سال قبل از حمله‌اش هشدار می‌دهد

 

محققان کانادایی کشف کرده‌اند که در افراد مبتلا به بیماری ام‌اس یا اسکلروز چندگانه (Multiple sclerosis) علائم یا موارد هشدارآمیزی، پنج سال پیش از شروع بیماری زمینه خطر را به فرد اعلام می‌کند.

 

بیماری ام اس

ام‌اس یک بیماری خودایمنی محسوب می‌شود که در آن بدن به پوشش محافظ اطراف سلول های عصبی به نام «میلین» حمله می‌کند.

محققانی از دانشگاه بریتیش‌کلمبیا در ونکوور کانادا طی پژوهشی که جزئیات آن در Lancet Neurology منتشر شده، سوابق 14 هزار نفر از اشخاص مبتلا به این بیماری را به مدت بیش از یک دوره 20 ساله مورد بررسی قرار دادند و آنها را با سوابق سلامتی 72 هزار فردی مقایسه کردند که دچار این بیماری نبودند.

این گروه به دنبال چیزی بودند که از آن با عنوان علائم اولیه (prodrome) یاد می‌شود و عبارت از مجموعه نشانه‌هایی است که در مراحل ابتدایی ابتلا به بیماری بروز می‌کند.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 18 ارديبهشت 1396برچسب:, ] [ 19:30 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
مقصران اصلی انفجار معدن سنگ آزاد شهر

مقصران اصلی انفجار معدن سنگ آزاد شهر

 

هنوز چند روز از گرامی داشت روز کارگر نگذشته است که انفجاری دلخراشی در جنگلهای گلستان «معدن یورت آزادشهر» خانواده بیشماری از کارگران دلسوز، بلکه تمام ایرانیان را عزادار و ماتم زده کرد.  

عمعدن سنگ، حادثه معدن، آزادشهر

مقصران اصلی انفجار معدن سنگ آزاد شهر

بدون شک قضاوت و داوری در خصوص مقصران اصلی «فاجعه انفجار معدن یورت آزادشهر»، پیش از بررسی ادله قوی شاید کاری منصفانه و دقیق نباشد، ولی آنچه از گفته شاهدان عینی و کارگران معدن زغال سنگ و همچنین از گزارشات کارشناسان به دست می آید،  این است که عواملی همچون فقدان ایمنی کافی، و ضعف در سیستم های هشدار دهنده، موجب بروز این چنین حادثه دلخراشی شده باشد. اشکال در سیستم تهویه هوا و اکسیژن رسانی به کارگران؛ چیزی ست که جان کارگران به آن وابسته است و حتی کوچکترین اختلال در عملکرد آن می تواند مرگبار باشد.

به اذعان کارشناسان، «انباشت گاز، در بخش تونل‌های معدن، امری بود که موجب انفجار در آن شد که متاسفانه باعث ایجاد ضایعات جانی و مالی شد.»، با توجه به اینکه سهام داران اصلی این معدن با ارزش شرکت های قدرتمند سرمایه دار کشور بوده اند، آیا نمی توانستند به گونه ای عمل کنند که هیچ خانواده و مادری در سوگ ننشیند؟! 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 18 ارديبهشت 1396برچسب:, ] [ 18:51 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
رابطه سکسکه با سکته قلبی

رابطه سکسکه با سکته قلبی

 

سکسکه طولانی مدت که به طور ناگهانی آغاز می‌شود یکی از نشانه‌های حمله قلبی است، حتی اگر با علائم دیگری مانند عرق کردن، ضعف، درد قفسه سینه و ... همراه نباشد. 

 

سکسکه

دکتر ایرج خسرونیا ، رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران بیان کرد: 

«سکته قلبی جز بیماری‌هایی است که در برخی افراد بصورت ناگهانی و بدون هیچ نشانه‌ای بروز می‌کند. تنگی عروق قلب  علت اصلی سکته قلبی شناخته شده است، به عبارتی خون به عضله قلب نرسیده و قلب دچار کم خونی شده و سکته قلبی رخ می‌دهد.

چربی خون بالا، قند خون بالا ، فشار خون بالا و... عوامل اصلی و خطر این عارضه شناخته شده‌اند. همچنین افرادی که دخانیات مصرف می‌کنند و دچار چاقی و قند خون بالا هستند، بیشتر از سایرین به سکته قلبی مبتلا می‌شوند.


ادامه مطلب
[ شنبه 2 ارديبهشت 1396برچسب:, ] [ 22:23 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
کسانی که در قیامت نقره داغ می شوند

کسانی که در قیامت نقره داغ می شوند

 

 


قرآن کریم به آن کسانی که پول دارند، امّا به ضعفا و فقرا و بیچارگان، رسیدگی نمی‌کنند، از احتیاج جامعه خبر دارند و رفع احتیاج نمی‌کنند و به جای آن، پول جمع می‌کنند، وعده جهنّم و عذاب دردناک آن را داده است. افزون بر این، در آیه بعد می‌فرماید: قبل از آنکه وارد جهنّم شوند، آنان را پول داغ می‌کنند.

 


مساوات میان انسانها

 

قانون مساوات در اسلام، به این معنا است که احکام تشریعی و تکالیف الهى، برای همه لازم الاجرا است. به عبارت دیگر، عمل کردن به همه احکام دین، نظیر نماز، روزه، حج، خمس و زکات برای یکایک مسلمانان واجب است و رعایت قوانین اسلام اعم از عبادى، تجاری، سیاسى، اجتماعى، جزائى و امثال آن، مربوط به همه افراد می‌باشد. به عبارت روشن‌تر، بر اساس قانون مساوات، همه در برابر قانون یکسان هستند و اگر شرع مقدّس، تکلیف یا قانونی وضع کرد، همه، از پیامبر اکرم و ائمه طاهرین«صلوات‌الله‌علیهم» گرفته تا مراجع تقلید و حاکم اسلامی و مردم عادى، در برابر آن مساوى هستند و همگان باید آن را به جاى آورند . 


ادامه مطلب
[ جمعه 25 فروردين 1396برچسب:, ] [ 13:49 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
ملاشیه، زندگی میان فاضلاب و زباله/ اینجا از شیر آب فاضلاب می‌آید/ حاشیه‌نشینی هیچ‌وقت دغدغه مسئولین
ملاشیه منطقه ای در جنوبی‌ترین نقطه قسمت غربی اهواز با بیش از 50 سال قدمت، جایی که در زمانی مردم آن برای دفاع از کشور جان خود را فدا کردند؛ اما سالهاست که روزگار و مسئولان از آن روبرگردانه اند.

ملاشیه، زندگی میان فاضلاب و زباله/ اینجا از شیر آب فاضلاب می‌آید/ حاشیه‌نشینی هیچ‌وقت دغدغه مسئولین نبوده است +تصاویر

سرویس اجتماعی فردا؛ رسول عوده زاده:حدود دوماه پیش پایگاه فردا در یادداشتی به ماجرای تلخ حاشیه نشینی در محله ملاشیه در کنار ثروتمند ترین محله اهواز پرداخته بود امروز در گزارشی تفصیلی و تصویری بنا داریم بی توجهی مسئولین به این بخش پرجمعیت اهواز را تشریح و بررسی کنیم. این گزارش را در ادامه می خوانید:

به ملاشیه که برسید، زباله، اولین میزبانی است که اینجا به شما خوش آمد می‌گوید. میزبانانی که روزهاست روی زمین مانده‌اند. فاضلاب آشنای همیشگی خیابان‌های این محله تمام قد در خیابان رخ نمایی می‌کند.

فصل بهار و تابستان و زمستان برای ملاشیه توفیقی ندارد. نه فضای مفرحی در خیابان‌ها می‌بینیم و نه سبزه‌ای. سراغ کوچه‌هایی می‌رویم که خاکی بودن تنها مشخصه آنهاست؛ گویی همه چیز اینجا سیاه و سفید است. به ندرت آسفالت دیده می‌شود و تپه‌های تلنبار شده زباله تا چشم کار می‌کند دیده می‌شوند.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 31 خرداد 1395برچسب:فقر ، استضعاف ، خوزستان ، اهواز ، ملاشیه, ] [ 15:17 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
وحشتناک ترین تاثیر نوشیدن قهوه و چای داغ!

بر اساس نتایج تازه ترین تحقیقات، نوشیدن چای و قهوه داغ خطر ابتلا به انواع سرطان های گوارشی را افزایش می دهد.

وحشتناک ترین تاثیر نوشیدن قهوه و چای داغ!

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی ،کارشناسان به افراد توصیه می کنند از نوشیدن قهوه بسیار داغ پرهیز کنند، زیرا این کار می تواند باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری هایی چون سرطان مری ، گلو و بروز انواع تومورهای دستگاه گوارش شود.

تحقیقات جدید نشان داده است که خود دانه قهوه برای سلامت انسان بسیار مفید است اما نوشیدنی آن در دمای بالا می تواند به خاطر ورود آب جوش به داخل مری باعث انواع سرطان شود.

کارشناسان توصیه می کنند افراد از نوشیدن قهوه در دمای بالاتر از 65 درجه سانتیگراد خودداری کنند و هنگام تمایل به نوشیدن قهوه ابتدا اندکی صبرکنند تا دمای آن ولرم شود.

خطرناکترین شیوه خوردن قهوه استفاده از نی برای نوشیدن قهوه های آماده است که در برخی فروشگاه ها به فروش می رسند و می تواند آب جوش را مستقیماً وارد مری کند و خطر سرطان زایی را تا حد زیادی افزایش دهد.

علاوه بر قهوه ، نوشیدن چای و انواع دمنوش ها با حرارت بالا  نیز می تواند با افزایش خطر ابتلا به سرطان های دستگاه گوارش ، تشدید عارضه آکنه روزاسه، بالا رفتن فشار خون، آسیب به پرزهای چشایی زبان، تخریب مینای دندان و بروز سوء هاضمه همراه باشد.

کارشناسان این نتایج را با تحقیق بر روی بیماران مبتلا به سرطان مری بدست آورده اند و اینکه اکثر آنها در طول زندگی خود سابقه نوشیدن چای و قهوه بسیار داغ را داشته اند


ادامه مطلب
[ یک شنبه 30 خرداد 1395برچسب:نوشیدنی خطرناک ، چای و قهوه داغ, ] [ 13:20 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
5 دلیل عجیب بیماری آلزایمر

بیماری آلزایمر یک بیماری پیشرونده در مغز است که به تدریج حافظه و عملکرد ذهنی فرد را تخریب می کند. این بیماران در استدلال، یادگیری و ارتباط برقرار کردن با محیط و دیگران، دچار مشکل می باشد. تکرار کلمات، گم  کردن راه و مشکوک بودن به افراد از علائم این بیماری می باشد.

بیماری آلزایمر

در این مطلب 5 دلیل ابتلا به بیماری آلزایمر را برایتان شرح می دهیم.

افکار منفی

روح و روان و ذهن ما نقش مهمی را در پیدایش بیماری آلزایمر بازی می کنند. به گفته ی محققان باورهای منفی درباره پیری از جمله ضعف و ناتوانی در دوران کهولت از جمله علل تغییرات مغز و بروز بیماری آلزایمر هستند.

استرس ایجاد شده توسط افکار منفی راجع به پیری منجر به تغییرات درونی در مغز افراد می شود. البته باور کردن فرایند های طبیعی که قرار است در آینده و در سن پیری در انسان رخ بدهد، خود نگرشی مثبت درباره آینده محسوب می شود و فرد راحت تر می تواند تغییرات رخ داده در آن زمان را باور کند. اما زیاده روی و افراط در تفکر درباره ی موضوعات این چنینی تا حدی تأثیر منفی دارد.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 11 بهمن 1394برچسب: ورزش ، تندرستی ، دارو های ضد افسردگی ،آلزایمر ، تغذیه مناسب, ] [ 23:8 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
تجربه ی شگفت خروج روح از بدن

وقتی روح از بدن خارج می شود یا فرد خروج روح از بدن را تجربه می کند چه اتفاقی در مغز می افتد؟ گروهی از پژوهشگران سعی کرده اند به این مسأله پاسخ دهند .

 خروج روح از بدن

 در پژوهش جدیدی، پژوهشگران با دستگاه اسکنر و دوربین های فانتزی این تصور و توهم را به آزمون شونده القا می کنند که بدن آنها در جای دیگری از اتاق حضور دارد، نه در جایی که حقیقتا دراز کشیده اند. در چنین حالتی از توهمِ حضور در همه جای اتاق، فعالیت مغزی فرد آزمایش شونده بررسی می شود؛ تا دریابند کدام بخش های مغز این توهم را دنبال می کنند که فرد در کجا قرار گرفته است.

در پژوهش جدیدی که کوتراستم و همکارانش آغاز کرده اند می خواهند بفهمند مکانیسم مغز ورای درک جایی که بدن در آن قرار گرفته به چه صورتی است. پژوهش هایی که بر روی موشها و سایر حیوانات انجام گرفته نشان داد که سلول های GPS در فضایابی جسم افراد توسط مغز دخیل است؛ این نتایج کسب جایزه ی نوبل فیزیولوژی یا پزشکی 2014 را برای پژوهشگر به ارمغان آورد.

نتایج پژوهش ها نشان می دهد که تجربه ی هشیاری  و آگاهی از جایی که بدن در آن قرار گرفته از فعالیت مغزی در بخش هایی از مغز نشأت می گیرد که  بر احساسات مربوط به پرستش هم اثر می گذارد. همچنین بخش هایی شامل سلول هاست که جهت یابی فضایی را برای انسان ممکن می کند.
 پژوهش های اولیه که بر روی حیوانات انجام شده بود منجر به شناخت سلول هایی به نام GPS  شد که نقش کلیدی در حرکت های فضایی و حافظه دارند.
آروید گوتراستم 1 ، عصب شناس در مؤسسه ی کارولیناسکا در سوئد و نویسنده ی مقاله ای حاصل از این پژوهش می گوید : "حس داشتن بدن  یا مالکیت بدن" اساسی ترین تجربه ای است که بیشتر ما در هنگام زندگی کسب  وتجربه می کنیم".  اما گوتراستم و همکارانش به دنبال فهم و کشف مکانیسم مغز در تجربه ی مرگ یا خروج از روح بودند.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 8 بهمن 1394برچسب:مرگ ، خروج روح از بدن ، مغز انسان ،سلامتی, ] [ 18:53 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
10 فایده استفاده موضعی از سیر

سیر یکی از آن دست مواد غذایی است که خدمت زیادی به سلامتی و زیبایی می کند. این ماده ی غذایی پرخاصیت حاوی ترکیباتی است که بیماری هایی مانند سرطان را دور می سازند. اما در عین حال برای رشد موها، مقابله با سرماخوردگی، خلاص شدن از جای آکنه ها و زگیل و غیره نیز موثر است. البته سیر خواص و کاربردهای دیگری نیز دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

 
سیر

سیر برای رشد سریع موها

سیر می تواند پایانی برای ریزش مو باشد، چون حاوی میزان زیادی آلیسین است. این ترکیب گوگردی، مشابه همان ترکیبی است که در پیاز وجود دارد و برای درمان ریزش موها موثر عمل می کند.

برای مقابله با این مشکل می توانید سیر پوست کنده را روی پوست سرتان بمالید. بهتر است سیر را له کنید تا بیشتری خواص آن آزاد شود. همچنین می توانید سیر را در روغن نارگیل یا زیتون گرم کنید و پوست سر را با این روغن ماساژ دهید. البته حواستان باشد که برای درمان ریزش موی ارثی نمی توان روی سیر حساب کرد.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 1 بهمن 1394برچسب:خواص سیر ، طب سنتی ، گیاهان دارویی، سلامتی ،زیبایی, ] [ 21:40 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
مردم این شهر روزی هزاربار می میرند

سال هاست که مردم این شهر با فرا رسیدن ایام سرد سال از ابتدایی ترین حق هر موجود زنده ای که بر روی کره زمین است محروم می شوند و روزی هزار بار می میرند...


آلودگی هوا

اکسیژن، مهم ترین عنصری که حیات هر انسانی به آن وابسته است و تنها چندثانیه نبود آن، کافی است تا جان خود را از دست دهد. با این حال سال هاست که مردم شهر تهران با فرا رسیدن ایام سرد سال از دستیابی به هوای سالم و پاک که ابتدایی ترین حق هر موجود زنده ای بر روی کره زمین است محروم اند.
سالانه 5000 نفر به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند. اما اگر آمار مرگ و میر بر اثر سرطان، بیماری های قلبی- ریوی و عفونی را که یکی از دلایل اصلی آن آلودگی هوا محسوب می شود را به این آمار بیفزاییم به خوبی روشن است که عمده مرگ و میرهای تهرانی ها به همین مشکل باز می گردد. مشکلی که با وجود اهمیت بسیار بالا و حیاتی سال هاست مورد بی توجهی مجلس و دولت قرار گرفته است.
آنچه که در این بین نقش محوری دارد نه جستجوی راهکاری برای رفع آلودگی هوای تهران بلکه تنها اجرای برنامه هایی است که به این منظور تدوین و تصویب شده اند. از توقف فروش طرح های ترافیک گرفته تا خروج صنایع آلاینده از شهر، کاهش سن معاینه فنی خودروها و استانداردسازی خودرو و سوخت که مهم ترین عامل افزایش آلودگی هوای کلان شهرها محسوب می شود.
این در حالی است که دولت یازدهم از ابتدا بارها اعلام کرده است که توجهی جدی به موضوع آلودگی هوا خواهد داشت و برنامه هایی که در 10 سال اخیر روی زمین مانده را به اجرا در خواهد آورد..

صنایع، متهمین ردیف اول

کاهش شمار خودروهای تک سرنشین در سطح شهر رابطه مستقیمی با توسعه حمل و نقل همگانی دارد و تا زمانیکه ازدحام جمعیت در واگن ها و تاخیر و خرابی گاه و بیگاه مترو اتوبوس ها رخ می دهد، نمی توان از شهروندان انتظار داشت که استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی روی آورند.

با وجود خسارات هنگفتی که آلودگی هوا به اقتصاد کشور وارد می کند تاکنون اکثر طرح های کاهش میزان آلاینده ها در سطح شهر قربانی حفظ صنایع به ویژه صنعت خودرو شده است. بسیاری از خودروهای در حال تردد، فاقد مبدل كاتالیستی برای فیلتر شدن گازهای سمی خروجی از اگزوز هستند. نبود توجه جدی به رعایت استانداردهای فنی و زیست محیطی خودروها سبب شده وسایل نقلیه موتوری موجود در چرخه حمل و نقل و ترافیك، سهم 80 درصدی در ایجاد آلودگی هوا را به خود اختصاص داده است.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 2 دی 1394برچسب:هوای شهر تهران ، آلودگی هوا ،, ] [ 14:1 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
عامل‌ اصلي مرگ مغزي در ایران

به گزارش شفا آنلاین، به علت تصادفات جاده‌اي، آمار مرگ مغزي در ايران بالاست. درصد كمي‌از افراد نيز به علت سكته مغزي و علت‌هاي ديگر از جمله سقوط از ارتفاع دچار مرگ مغزي مي‌شوند. در ايران سالانه پنج تا هشت هزار نفر دچار مرگ مغزي مي‌شوند. از اين تعداد 50 درصد افراد يعني 2500 تا 4000 نفر قابليت اهداي عضو دارند.

 سيستم راهنمايي رانندگي و ايمني جاده‌ها و ايمني كار در كشور ما بايد طوري باشد كه اصلا مرگ مغزي نداشته باشيم. در ايران مرگ مغزي بيشتر در محدوده سني 20 تا 40 سال است. چون اغلب جوانان به علت رعايت نكردن قوانين و مناسب نبودن ايمني جاده‌ها با تصادف مواجه مي‌شوند. در اروپا سن غالب مرگ مغزي 50 تا 70 سال است و علت شايع مرگ مغزي در كشورهاي اروپايي سكته مغزي عنوان شده است.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 27 آبان 1394برچسب:مرگ مغزی ،سکته مغزی ،پیوند اعضاء, ] [ 6:44 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
هویج برای مقابله با سرماخوردگی و آنفلوانزا

هویج به بهبود وضعیت پوست و سلامت چشم ها کمک زیادی می کند. اما یکی از خواص کمتر شناخته شده ی آن تأثیرش روی پیشگیری و تسکین مشکلات سیستم تنفسی مانند سرفه، سرماخوردگی و آنفلوانزا است.

هویج و عسل و لیمو

هویج یکی از سبزیجات پرطرفدار در سرتاسر جهان است که به صورت گسترده ای کشت می شود. خوشبختانه سالیان سال هست که این سبزی نارنجی پوش پای ثابت برنامه ی غذایی انسان ها است. هویج در ترکیب انواع غذاها استفاده می شود. این سبزی ارزش غذایی بالایی دارد و به بهبود وضعیت پوست و سلامت چشم ها کمک زیادی می کند. اما یکی از خواص کمتر شناخته شده ی هویج تأثیر آن روی پیشگیری و تسکین مشکلات سیستم تنفسی مانند سرفه، سرماخوردگی و آنفولانزا است. این خاصیت هویج به میزان ویتامین C و ویتامین B بالای آن مربوط می شود که به تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با میکروارگانیسم های بیماری زا کمک می کنند. در این مطلب این خاصیت ویژه ی هویج را بررسی می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

هویج: بدرود سرماخوردگی

هویج دارای خواص درمانی فوق العاده است که نباید از آن ها غافل بود. آب هویج نیز یکی از نوشیدنی های پرطرفدار در سرتاسر جهان و به خصوص ایران است. ترکیب این سبزی نارنجی پوش پرخاصیت با عسل و لیموترش از آن یک معجون درمانگر برای مقابله با بیماری های دستگاه تنفسی مانند سرماخوردگی، آنفلوانزا، سرفه و گلودرد می سازد.

یکی از مزیت های اصلی شربت هویج مخصوص سرماخوردگی ترکیبات آن است که موادی ارزان قیمت و در دسترس محسوب می شوند. بنابراین شما می توانید به راحتی آن ها را تهیه کرده و این شربت مفید را تهیه کنید

هویج سرشار از ویتامین A است اما نباید از میزان بالای ویتامین C و ویتامین های گروه B موجود در آن غافل ماند. علاوه بر این ها هویج را منبع خوب کلسیم، آهن، پتاسیم، سدیم و فسفر می دانند. میزان بالای آنتی اکسیدان های موجود در این سبزی پرخاصیت به مقابله با فعالیت رادیکال های آزاد (مولکول های آسیب رسان به سلول های بدن) کمک زیادی می کند در نتیجه بیماری های دژنراتیو و مزمنی مانند سرطان ها و همچنین پیری زودهنگام پوست از شما دور می ماند. نکته ی جالب توجه این است که ترکیب آب هویج، پرتقال و آب جعفری به کاهش وزن کمک می کند.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 25 آبان 1394برچسب:سلامتی ،بهداشت،سرماخوردگی ،آنفلوانزا, ] [ 23:33 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
کشف یک معجزه قرآنی درباره جنین + فیلم

پس از گذشت 14 قرن از نزول قرآن، اکنون در پرتو پژوهش های فناورانه دانش پزشکی، حقانیت سخن قرآن در مراحل رشد جنین انسان بر کرسی اثبات نشست.

جنین

 از دیر باز تا کنون، دانشمندان اسلامی پیرامون قرآن و جنبه های اعجازگر این کتاب شریف آسمانی فراوان سخن گفته اند. اعجاز تشریعی، بیانی، علمی و عددی قرآن. نه آنچه تا کنون در باب اعجاز قرآن گفته شده است، تمام است و نه تمام جنبه های اعجاز قرآن منحصر در آن چیزی است که تا کنون گفته شده است. ویژگی ذاتی قرآن به عنوان پدیده ای وحیانی و معجزه ای جاوید و جهانی به گونه ای است که در گذراعصار و قرون رفته رفته دریچه هایی تازه ازافق اعجاز آن گشوده می شود.
چنانکه گذشت، یكى از ابعاد اعجاز قرآن، بعد علمى آن است. مقصود از علم در اینجا علوم تجربى، اعم از علوم طبیعى، مانند فیزیك، شیمى، زیست شناسى، و علوم انسانى، مانند جامعه شناسى است؛ یعنى علومى كه براساس روش مشاهده و تجربه حسّى پایه گذارى شده و در برابر علوم عقلى، نقلى و شهودى است. مراد از اعجاز علمى قرآن آیاتى است كه نوعى رازگویى علمى است؛ یعنى مطلبى علمى را كه قبل از نزول آیه، كسى از آن اطلاع نداشته، بیان مى كند و ممكن است مدتها بعد از نزول، از سوى دانشمندان علوم تجربى كشف شود; این مطلب علمى به گونه اى است كه با وسایل عادىِ بشر عصر نزول، قابل فهم و بیان نبوده است.
اکنون به عنوان نمونه می توان به مراحل آفرینش انسان در بطن مادر اشاره کرد که یکی از اکتشافات اخیر دانش پزشکی توانسته است نشان دهد آنچه قرآن در 1400 و اندی سال پیش گفته ، حقیقت محض است و خود دلیلی بر حقانیت این وحی الهی.


ادامه مطلب
[ شنبه 23 آبان 1394برچسب:کشف اعجاز قران ، جنین، دانش پزشکی , ] [ 6:46 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
خواص شیر بادام و عسل + طرز تهیه
 

خواص شیر بادام و عسل + طرز تهیه

شیربادام یکی از پرخاصیت ترین نوشیدنی های گیاهی است که در سال های اخیر شهرت زیادی پیدا کرده است. چون می تواند یکی از بهترین جایگزین های شیر گاو باشد.

شیربادام

در خصوص شیر گاو همواره اما و اگرهایی وجود داشته است و بسیاری از افراد دچار عدم تحمل لاکتوز هستند و با مصرف آن دچار مشکلاتی می شوند. بنابراین روز به روز از شهرت شیر کاسته شده و نوشیدنی ها یا شیرهای گیاهی به انتخاب های اول مردم تبدیل شده اند. چون حاوی مواد مغذی و خواص زیادی برای سلامت هستند. ترکیب شیر بادام با عسل علاوه بر بهبود طعم شیر ارزش غذایی بالایی نیز دریافت کرده و تغییرات مثبت زیادی در بدن ایجاد می کند. در این مقاله در خصوص فواید و خواصی که با ترکیب و مصرف شیر بادام و عسل نصیب بدنتان می شود بیشتر صحبت می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

معجون شیر بادام و عسل برای تجربه ی خوابی راحت

بی خوابی به دلایل متعددی بروز می کند. از شرایط نامناسب اتاق خواب گرفته تا سر و صدا، استرس و میزان قند خون و غیره. معمولاً زمانی که بدن مجبور می شود با میزان قند خون بالایی به فعالیت خود ادامه دهد مشکلاتی در روند خواب بروز می کند. مصرف عسل باعث بهبود کیفیت خواب می شود. چون باعث آرامش و به خواب بردن ناقل عصبی اورکسین می شود که مسئولیت هشیار نگه داشتن بدن را بر عهده دارد. توجه داشته باشید که برخی افراد به مصرف شیر و عسل اعتقاد دارند و آن را توصیه می کنند؛ اما باید بدانید که شیر گاو در بدن همه به طور یکسان عمل نمی کند و امکان دارد که نتیجه ی کاملاً عکسی بدهد. در نتیجه توصیه می کنیم به جای شیر گاو از شیر بادام استفاده کنید.

معجون شیربادام و عسل برای مقابله با پیری

نوشیدنی شیربادام و عسل انرژی زا است و اگر آن را اول صبح میل کنید روزی بانشاط و پرانرژی خواهید داشت

آنتی اکسیدان های موجود در شیربادام و عسل قدرت کاهش اثرات منفی رادیکال های آزاد را دارند. باید بدانید که رادیکال های آزاد مولکول هایی هستند که روند پیری پوست و دیگر ارگان ها را سرعت می دهند و تنها با سلاحی مانند آنتی اکسیدان ها می توان با آن ها مقابله کرد. ترکیب شیر بادام و عسل از دوره ی باستان به عنوان اکسیر جوانی استفاده می شود که قادر است بدن را به خوبی تغذیه کرده و شرایط پوست را بهتر کند.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 19 آبان 1394برچسب:خواص شیر،بادام ، سرماخوردگی ، مقابه با پیری زود رس،ایمنی بدن, ] [ 12:56 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
بحران آبلیمویی این روزها

موضوع تولید آبلیموهای صنعتی که تحت عنوان آبلیموی طبیعی در دسترس مردم و مصرف کنندگان قرار می گیرد، به یکی دیگر از چالش های میان سازمان غذا و دارو و سازمان ملی استاندارد تبدیل شده است.

آبلیموی تقلبی

دکتر رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو معتقد است که آنچه سازمان غذا و دارو در مورد بررسی آبلیموهای صنعتی انجام داده و نتایجی که به دست آمده نشان می دهد این قبیل آبلیموهای صنعتی وضعیت خوبی ندارند. در واقع آبلیموهای صنعتی عمدتاً یک نوع فرمالیسیون هستند که در آن ها از مواد شیمیایی استفاده شده است؛ البته این به معنای این نیست که آبلیموهای صنعتی از مواد سمی و خطرناک استفاده کرده اند بلکه موادی که در آن ها به کار رفته شیمیایی است.
رئیس سازمان غذا و دارو از معرفی شرکت های مختلف در تولید آبلیموهای صنعتی به سازمان تعزیرات خبر داد و گفت: در حال حاضر می خواهیم با همکاری سازمان ملی استاندارد دو نوع استاندارد را برای آبلیموهای طبیعی و کنسانتره تعریف کنیم که این آبلیموها را بتوان دسته بندی کرد. این اقدام باعث خواهد شد تا شرکت های تولید کننده در تولید آبلیموهای صنعتی دچار تخلف نشوند.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 22 مهر 1394برچسب:آبلیمو، سلامت ، لیمو، آبلیموهای صنعتی, ] [ 7:37 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
آنفلوانزا و سرماخوردگی با 10 سؤال (١)

با وجود اینکه برخی مواقع نمی شود جلوی مریض شدن را گرفت اما می توان با در پیش گرفتن روش های ساده و مؤثری علائم آن را کاهش داد.

تغذیه در سرماخوردگی

با رسیدن پاییز و سرد شدن هوا، بحث سرماخوردگی و آنفلوانزا نیز داغ می شود. برخی به دنبال واکسن می گردد و برخی دیگر به سراغ انواع مکمل ها می روند تا بدنشان را تقویت کنند. با وجود اینکه برخی مواقع نمی شود جلوی مریض شدن را گرفت اما می توان با در پیش گرفتن روش های ساده و مؤثری علائم آن را کاهش داد. در این مطلب با 6 سؤال در خصوص سرماخوردگی و آنفلوانزا و روش های مقابله با آن ها بیشتر آشنا می شوید. لطفاً با ما همراه باشید.

آیا مصرف آب مرغ برای مقابله با آنفلوانزا و سرماخوردگی مفید است؟

آب مرغ خانگی یک ماده ی غذایی مقوی و مفید بوده و شهرت زیادی در درمان سرماخوردگی دارد. نتایج بررسی های آزمایشگاهی نشان می دهند که آب مرغ روی سلول های دستگاه ایمنی تأثیر گذاشته و باعث بهبود علائم سرماخوردگی می شود.

اگر شما بعد از مصرف شیر گاو احساس گرفتگی بیشتر در مجاری تنفسی و گلو می کنید می توانید از مصرف آن خودداری کرده و یا آن را کاهش دهید. در غیر این صورت نیازی به محروم کردن خود از شیر وجود ندارد

البته به نظر می رسد که سبزیجات و همچنین سبزیجات معطری که برای تهیه ی سوپ به آب مرغ اضافه می شود نیز نقش مؤثری در بهبود سرماخوردگی دارند. گرما و حرارتی که از سوپ مرغ بلند شده و در حین مصرف وارد مجاری تنفسی می شود نیز باعث روان شدن و دفع خلط ها می شود. البته حواستان باشد این خواص مربوط به آب مرغی می شود که به طور مستقیم از طریق افزودن آب به مرغ و طبخ آن حاصل می شود. آب مرغ های به دست آمده از پودرها و عصاره ها که حاوی نمک، قند و مواد افزودنی هستند چنین خواصی در بر ندارند.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 21 مهر 1394برچسب:سرما خوردگی، گلو درد,ویتامین ها, ] [ 23:24 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
14 راه شاد بودن

افراد خوشحال و مثبت اندیش کمتر از دیگران دچار سکته قلبی و مغزی و حتی سرماخوردگی می شوند. همچنین بیش از افرادی که تفکر منفی دارند عمر می کنند. شاد بودن علاوه بر سلامت روانی بر سلامت جسمی شما نیز تأثیر بسزایی دارد. اگر از گروه افراد غمگین و منفی نگر هستید، این راه ها را امتحان کنید.

شادی

راه رسیدن به آرامش و شادی را بیابید

هر فردی در ذهن خود یک تصور خاص از آرامش و شادی دارد. بگردید و عامل خوشحالی خود را بیابید.

برخی افراد با دیدن دوستان و فامیل خود را از غم نجات می دهند و برخی با عبادت. مناجات با خدا و نماز می تواند بهترین و مطمئن ترین راه برای رسیدن به شادی و آرامش باشد.

در شرایط استرس زا لبخند بزنید

لبخند می تواند کلید شادی شما باشد و با کاهش ضربان قلب در شرایط استرس زا و افزایش تولید اندورفین در بدن شما را به ارامش خواهد رساند.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 21 مهر 1394برچسب:سلامتی ، شاد بودن ، ورزش ، اعتماد به نفس, ] [ 23:18 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
10 دلیل خوب برای خوردن کاهو

خداوند را به خاطر خلق کاهو شاکر باشید چون میز غذا به همراه سالاد کاهو صفای دیگری دارد.

کاهو

کاهو انواع مختلفی دارد اما در هر حال این سبزی خوشمزه حاوی میزان زیادی آب، ویتامین و مواد معدنی مختلفی مانند کلسیم، ویتامین K، آهن، ویتامین C، ویتامین A و پروتئین است. کاهویتان هر چه سبزتر باشد بهتر است. در این مطلب شما را با گوشه ای از خواص این سبزی مفید آشنا می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

کاهو: کم کالری و بدون چربی

اگر دچار کالری هراسی هستید بدانید که هر 100 گرم کاهو حدود 12 کالری است. به همین دلیل می توان این سبزی را همراه خوب لاغری و تناسب اندام دانست. کاهو فاقد چربی است و شما می توانید با خیال راحت از آن مصرف کنید. این سبزی پرخاصیت حاوی فیبر و سلولز است. بنابراین علاوه بر اینکه شما را به خوبی سیر می کند باعث بهبود گوارش نیز می شود. همین تأثیر نیز باعث می شود که در کوتاه مدت به راحتی وزن کم کنید. فیبرها همچنین باعث دفع اسیدهای صفراوی می شود.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 20 مهر 1394برچسب: خواص کاهو، سرطان ریه ،سبزیجات، سلامتی, ] [ 7:40 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
عادت های غذایی کلیه خراب کُن

آسیب های ایجاد شده در ناحیه ی کلیه ها اغلب سال ها دور از چشم می مانند؛ چون کلیه های ما قادر هستند که صرفاً با کمک 20 درصد قدرت خود کار کنند بدون این که علائم بالینی خاصی نشان دهند.

سلامت کلیه ها

باید بدانید که برخی عادت های غذایی روزمره باعث آسیب های جدی به این دو اندام لوبیایی شکل و حیاتی می شوند. در ادامه به این عادت های مخرب اشاره می کنیم.

مصرف زیاد گوشت قرمز

مصرف زیاد گوشت قرمز به ویژه گوشت گاو و غیره باعث افزایش میزان ضایعات لازم به دفع خون می شود. در واقع مصرف گوشت قرمز زیاد به معنی افزایش فشار وارده به کلیه ها است. این فشار در طولانی مدت باعث خستگی و آسیب به کلیه شده و حتی تا اختلالات جدی در عملکرد آن ها پیش می رود.
چه باید کرد؟
میزان نیاز بدن ما به پروتئین روزانه 1 گرم برای هر کیلوگرم وزن بدنمان است. یعنی یک فرد 60 کیلوگرمی روزانه به 60 گرم پروتئین نیاز دارد. بنابراین لازم است که مواد غذایی حاوی پروتئین به خصوص گوشت قرمز با تعادل مصرف شوند. همین جا می گوییم که لطفاً به این سادگی ها تن به پیروی از رژیم های پرپروتئین به مدت طولانی ندهید. توجه داشته باشید که یک استیک 100 گرمی از گوشت گاو 28 گرم پروتئین وارد بدن می کند. بنابراین می توانید با این مثال میزان پروتئین دریافتی تان را تخمین بزنید.

جذب زیاد سدیم (نمک) باعث تشکیل سنگ کلیه می شود. سنگ های کلیوی ارتباط مستقیمی با میزان کلسیم تجمع یافته در کلیه دارد. میزان بالای کلسیم موجود در ادرار می تواند باعث تشکیل این سنگ ها شود

ننوشیدن آب کافی

هر روز کلیه های ما میزان زیادی خون تصفیه می کنند و در حدود 2 لیتر ضایعات از بدن جدا می سازند. کمبود آب بدن مشکلات جدی به خصوص برای افرادی که دچار عفونت ادراری یا سنگ کلیه هستند به بار می آورد. واقعیت این است که برای حفظ سلامت کلیه ها باید به میزان کافی مایعات و به خصوص آب نوشید. البته نوشیدن آب بیش از حد نیز باعث حفاظت هر چه بیشتر از کلیه ها نمی شود.
چه باید کرد؟
بهترین کار این است که با توجه به شرایط آب و هوایی روزانه بین 1 تا 2.5 لیتر آب و مایعات بنوشید. یادتان باشد که به محض احساس نیاز به دفع ادرار به دستشویی بروید تا از احتباس ادرار جلوگیری شود. احتباس ادرار به کلیه ها فشار وارد کرده و مانع از عملکرد درست آن ها می شود.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 15 مهر 1394برچسب:گوشت قرمز، نوشیدن آب ،انگور، کلیه, ] [ 13:5 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
مسئولیت حقوقی عربستان در فاجعه منا

حادثه منا در مکه جوانب قابل توجهی دارد، چه اینکه فرآیند در مصدومان و بازگشت متوفیان باید به طور جد پیگیری شود و چه اینکه اعزام حجاج در سال های بعد باید پس از اخذ تضمین های ایمنی و تاییدیه کمیته های فنی باشد، ولی آنچه از نظر حقوقی اهمیت بسزایی دارد، این است که...

 
منا و حقوق، منا و قانون

حادثه منا در مکه جوانب قابل توجهی دارد، چه اینکه فرآیند در مصدومان و بازگشت متوفیان باید به طور جد پیگیری شود و چه اینکه اعزام حجاج در سال های بعد باید پس از اخذ تضمین های ایمنی و تاییدیه کمیته های فنی باشد، ولی آنچه از نظر حقوقی اهمیت بسزایی دارد، این است که چگونه می توان حقوق حجاج درگذشته یا مصدوم را به طور کامل (به قاعده انصاف) استیفا کرد و دولت ایران چه وظیفه ای در این زمینه دارد؟
دولت جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر وظیفه قطعی اش برای حمایت درمانی از مصدومان و دریافت خسارت فوت و جرح از رژیم سعودی، باید تلاش وافری به عمل آورد تا اسناد مثبته لازم برای انتساب خسارت به عمل عمدی موجب این فاجعه را تدارک ببیند. این عمل عمدی در واقع بستن یکی از مسیرهای دسترسی به منا از سوی 200 نیروی ارتشی و 150 پلیس همراه کاروان «محمد بن سلمان بن عبدالعزیز» جانشین ولی عهد است. در این صورت، دولت می تواند از اتباعش حمایت قاطع و شایسته دیپلماتیک به عمل آورد و برای آنها احترام بین المللی دست و پا کند. این حمایت به مجموعه اقداماتی گفته می شود که دولت با رعایت قواعد حقوق بین الملل در مقابل دولتی دیگر برای جبران و ترمیم خسارات وارده به تبعه متضرر خود انجام می دهد.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 9 مهر 1394برچسب:حادثه منا ، دولت عربستان ،دیه ،حجاج ایرانی, ] [ 19:8 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
عربستان در صورت دفن قربانیان بدون مجوز قانونی از ایران مسئول است
سخنگوی دولت گفت: اگر عربستان بدون اجازه قانونی و شرعی قربانیان منا را دفن کند در قبال دولت ایران مسئول است.

عربستان در صورت تدفین حجاج بدون مجوز قانونی از ایران مسئول است به گزارش خبرنگار دولت  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه شنیده شده دولت عربستان از ترس فساد اجساد و شیوع بیماری، قربانیان را دفن کرده با توجه به این موضوع آیا امکان دارد مفقودین جز این اجساد باشند، اظهار داشت: آنها نمی‌توانند بدون اجازه از خانواده‌های جان‌باختگان و با روال رسمی این کار را انجام دهند.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 7 مهر 1394برچسب: دفن قربانیان , منا , عربستان , , ] [ 19:39 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
6 نوشیدنی که آرام تان می کند

نوشیدنی‌ های طبیعی زیادی وجود دارد که حال تان را بهتر می کند. در ادامه 6 نوشیدنی مفید را به شما معرفی می کنیم.

 
بابونه و شیر

 

نظرتان راجع به نوشیدنی ‌های آرامش ‌بخش چیست؟ خیلی از افراد راجع به نوشیدنی‌ های انرژی‌ زا اطلاعاتی دارند و اغلب آن ‌ها را استفاده می ‌کنند، اما ممکن است در این میان افرادی هم باشند که دنبال کاهش استرس باشند. اگر شما هم جزو این گروه هستید بد نیست بدانید نوشیدنی ‌های آرامش ‌بخش نوشیدنی‌ هایی غیرالکلی هستند که ذرات آرامش ‌بخشی دارند که ممکن است در طبیعت یافت شوند. آن ‌ها نوشیدنی ‌هایی کاربردی با بیش از یک ذره فعال هستند که نه ‌تنها استرس را کاهش می ‌دهند بلکه باعث بهبود تمرکز ذهن و خواب بهتر می‌شوند. خواندن این مقاله را که در مورد نوشیدنی‌های کاهش‌دهنده استرس است از دست ندهید.

دمنوش بابونه با شیر برای زمانی که مضطرب هستید

خواص آرامش ‌بخش بابونه برای رفع اضطراب و عصبانیت به خوبی شناخته شده است. شیر گاوهایی که از علف تغذیه کرده‌ اند نیز حاوی اسید لینولئیک، گونه‌ ای از اسیدهای چرب است که می ‌تواند جریان خون به مغز را افزایش دهد و اثر هورمون استرس کورتیزول را معکوس کند. ترکیب این دو نوشیدنی آرامش‌ بخش به همراه کمی عسل می‌ تواند اثر ضداضطراب آن ‌ها را به حداکثر برساند.

مقدار کمی عسل را با شیر مخلوط کنید. شیر تریپتوفان را به مغز می ‌رساند، سپس به سرتونین تبدیل می ‌شود و سرتونین در تاریکی به ملاتونین تبدیل می ‌شود و ملاتونین مسئول چرخه خواب و بیداری افراد است

آب ولرم و لیمو برای زمانی که به تمرکز نیاز دارید

کم شدن آب بدن می ‌تواند تا حد زیادی مانع تمرکز شود، به همین دلیل مصرف مداوم آب، کاری بسیار هوشمندانه است، اما اضافه کردن چند قطره آب‌لیمو یا یک تکه لیمو به آبی که می ‌نوشید، می‌ تواند توانایی ذهنی را برای انجام فعالیت ‌هایی که به تمرکز بیشتری نیاز دارد، افزایش دهد.


ادامه مطلب
[ شنبه 21 شهريور 1394برچسب:تغذیه سالم ، نوشیدنی های مفید،گلنوش ها,, ] [ 22:28 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
علل و عوارض لخته شدن خون

لخته خون می تواند به علت شرایط مختلف و در قسمت های گوناگونی از بدن تشکیل شود. وقتی خون در یک جراحت مثل بریدگی، لخته می شود، مفید است، زیرا از خونریزی آن قسمت جلوگیری می کند. اما گاهی اوقات لخته خون در اندام های مهمی از بدن مانند مغز و ریه ها تشکیل می شود که مشکل زاست و نیاز به درمان پزشکی دارد.


انعقاد خون

لخته خون می تواند در داخل سیاهرگ های کوچک نزدیک به سطح پوست (التهاب ورید سطحی) ایجاد شود که باعث قرمزی، ورم و درد آن قسمت می شود. این مشکل به ندرت عوراضی به وجود می آورد و درمان کمی نیاز دارد.

 

لخته های خونی که در داخل سیاهرگ های بزرگ ترو عمیق تر بدن (ترومبوز ورید عمقی) تشکی می شوند، علائم گسترده ای در آن قسمت که معمولا پاها هستند به وجود می آورند و مشکلات خطرناک تر و جدی تری را باعث می گردند.

 

همچنین لخته های خونی ممکن است از محل اصلی خود جدا شوند و به قسمت دیگری از بدن بروند و به آنجا آسیب برسانند.

 

لخته های خونی که از ترومبوز ورید عمقی (در پاها) جدا می شوند و به ریه ها می روند باعث لخته شدن خون مرگبار در ریه ها می گردند (آمبولی ریه).

 

لخته های خونی که در یکی از حفرات قلب ایجاد می شوند، معمولا به دلیل ریتم نامنظم قلبی مانند فیبریلاسیون دهلیزی است. این لخته های خون از قلب به مغز می روند و باعث بروز سکته مغزی می شوند.

 

لخته های خونی که در سرخرگ های قلب ایجاد می شوند، می توانند رگ های قلب را ببندند (از جریان خون در سرخرگ قلبی جلوگیری کنند) و باعث سکته قلبی شوند.

 

لخته های خونی که در سرخرگ کاروتید گردن ایجاد می شوند، می توانند به مغز بروند و باعث سکته مغزی شوند.

اگر با ماشین سفر می کنید، برای جلوگیری از لخته شدن خون هر چند مدت یک بار ماشین را نگه دارید و کمی راه بروید

ادامه مطلب
[ شنبه 21 شهريور 1394برچسب:عوارض لخته شدن خون، سلامتی ،سکته مغزی ،سکته قلبی, ] [ 7:33 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
شکم‌هایی که سیر نمی‌شوند!

شکم‌هایی که سیر نمی‌شوند!

شکم بارگی

دل ‌بستگی به دنیا و اینکه انسان چون حیوان مشغول شکم‌ بارگی باشد، باعث نابودی و دل‌ مردگی می ‌شود. غذاهای رنگارنگ هر سمت و سو باشد، او به آن سمت می‌ لغزد و عاقبت رسوا می ‌شود؛ چیزی که موجب سقوط آدم و حوا شد و آن ‌ها را از بهشت برین به زمین کشید.

 


شهوت در لغت به معنای میل، رغبت و خواسته است. یکی از مهم ‌ترین رذایل، شکم است که انسان را در چراگاه حیوانیت نگه داشته، در میان خوردنی ‌های رنگارنگ می ‌غلطاند و روح را از اوج گرفتن به سوی ملکوت باز می‌ دارد. همچنین انسان را از حرکت در مسیر فطرت که رسیدن به خداست، باز می‌ دارد.

امام علی (علیه السلام) فرموده است: «فَمَا خُلِقتُ لِیَشغَلَنِی أَکلُ الطَّیِّبَاتِ کَالبَهِیمَةِ المَربُوطَةِ هَمُّهَا عَلَفُهَا؛ آفریده نشدم که خوردن خوراکی ‌های پاکیزه مرا به خود مشغول دارد، همچون حیوان پرواری که تمام همش علف است یا همچون حیوان رها شده ‌ای که شغلش چریدن، خوردن و پر کردن شکم می ‌باشد».(1)

پر کردن شکم اگر چه از حلال باشد، انسان را از تعالی و رشد باز می ‌دارد. امام در وصیتش به محمد حنفیه می ‌فرماید: «مَن لَم یُعطِ نَفسَهُ شَهوَتَهَا أَصَابَ رُشدَهُ؛ کسی که به خواسته‌ ها و شهوات نفسش پاسخ ندهد، به رشد و کمال رسد».(2)

این نکته را هم خوب است فراموش نکنیم که نکته ای که اسلام بر آن تأکید فراوان دارد، توجه صرف داشتن به خوردن و شکم و خوراک است وگرنه حداعتدال در این زمینه هم لازم بوده و هم مورد توجه اسلام قرار دارد .

نکته ی مهم  این است که دل‌ بستگی صرف به دنیا و اینکه انسان چون حیوان مشغول شکم ‌بارگی باشد، باعث نابودی و دل‌ مردگی می ‌شود. غذاهای رنگارنگ هر سمت و سو باشد، او به آن سمت می ‌لغزد و عاقبت رسوا می ‌شود؛ چیزی که موجب سقوط آدم و حوا شد و آن ‌ها را از بهشت برین به زمین کشید. امام علی (علیه السلام) می ‌فرماید: «غذای زیاد قلب را می ‌میراند؛ همانگونه که آب زیاد، زراعت را از بین می ‌برد».(3)


ادامه مطلب
[ جمعه 20 شهريور 1394برچسب: شکم بارگی , شهورت , شکم پرست , , ] [ 15:16 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
مواد غذایی مفید برای مقابله با آسم

مواد غذایی مفید برای مقابله با آسم

آسم یک بیماری التهابی و رایج مجاری تنفسی است که متأسفانه گریبان خیلی ها را گرفته و نفس شان را به شماره انداخته است. خوشبختانه برخی مواد غذایی می تواند از بروز این مشکل پیشگیری کند.

 
آسم

آسم یعنی خس خس سینه، یعنی تنگی نفس و سرفه های مکرر. حس خوشایندی نیست که آدم وقتی قدم از قدم برمی‌ دارد یا پله ای بالا می رود نفسش بگیرد و یا اینکه در آرزوی دویدن باشد. آسم یک بیماری التهابی و رایج مجاری تنفسی است که متأسفانه گریبان خیلی ها را گرفته و نفس شان را به شماره انداخته است. خوشبختانه برخی مواد غذایی می تواند از بروز این مشکل پیشگیری کند بخصوص مواد غذایی حاوی امگا 3 ها، کرستین و همچنین ویتامین C. در این مطلب چند ماده ی غذایی مفید را معرفی می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 17 شهريور 1394برچسب:آسم , تنگی نفس , مواد غذایی , قهوه , پیاز , چای سبز , چای سفید , , ] [ 21:29 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
چه ورزشی برای متولد چه ماهی بهتره؟

چه ورزشی برای متولد چه ماهی بهتره؟

اگر شما هم جزو افرادی هستید که می خواهید ورزش را به تازگی شروع کنید و یا اینکه جزو ورزشکاران هستید، باید بدانید که برخی ورزش ها برای متولدین برخی از ماه های سال مناسب تر است.

 
طالع بینی ماه های تولد


اگر علاقمند به طالع بینی باشید، حتما انواع آن را می شناسید. خیلی ها به این مسئله به چشم سرگرمی نگاه می کنند، اما نتایج برخی از پژوهش ها از تاثیر ماه تولد بر سلامت فرد و حتی بیماری های احتمالی آنها خبر می دهد. به همین دلیل به نظر می رسد مسئله ی ماه تولد روی کارگرد اعضای بدن تاثیر دارد.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که می خواهید ورزشی را به تازگی شروع کنید، یا اینکه جزو طرفداران و معتادین به ورزش هستید، این مطلب برایتان جالب خواهد بود. باید بدانید که برخی ورزش ها برای متولدین برخی از ماه های سال مناسب تر است. در نتیجه می توانید این مسئله را نیز مد نظر داشته باشید.

متولدین برج حمل (فروردین)

متولدین ماه فروردین افراد پرانرژی و پرشوری هستند که اگر هدفی برای خود تعیین کنند تا رسیدن به آن، تمام تلاششان را به کار خواهند بست. اما اگر با سرعت زیادی به نتیجه ی دلخواه نرسند نباید دست از تلاش بردارند. راه موفقیت، مقاومت است.
ورزش مناسب
ورزش روزانه ی منظم برای متولدین برج حمل مناسب تر است. اگر متولد برج حمل هستید، در حالت عادی دوچرخه سواری، تنیس، دوی آهسته، ورزنه برداری از ورزش های مناسب با شرایط بدنی شما است.
البته اگر دچار مشکل خاصی در سلامتی تان هستید و یا از بیماری خاصی رنج می برید، بهتر است قبل از شروع و انتخاب ورزشی خاص، با پزشک خود مشورت کنید.


ادامه مطلب
سلامتی شما زیر پای تلفن های همراه

خیلی از ما عاشق تلفن همراه مان شده ایم، بخصوص اگر از نوع هوشمند آن باشد. روزها به صفحه ی آن زل می زنیم و شب ها زیر بالشت مان قرار می دهیم تا مبادا شبی نصف شبی کسی پیامی بدهد و ما خواب باشیم. ما کاری به علل این وابستگی افراطی به گوشی های هوشمند و به طور کلی موبایل نداریم. دغدغه ی ما تاثیر این ابزار مدرن ارتباطی بر سلامتی شماست. در این مطلب می خواهیم تاثیر تلفن های همراه و امواج شان را روی سلامتی انسان بررسی کنیم.


موبایل

 

خطر زندگی در جوار ایستگاه های پایه تلفن همراه
هنوز به درستی خطرات احتمالی قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه های رادیوفرکوئنسی که از آنتن های موبایل یا ایستگاه های پایه ی تلفن همراه ساطع می شود، تشخیص داده نشده است.


اما نتایج بررسی های محققان آلمانی نشان داده است احتمال بروز سرطان در بین افرادی که در فاصله ی حداقل 350 تا 400 متری این آنتن ها زندگی می کنند، بیشتر است. در نتیجه ارتباطی بین این امواج و ابتلا به سرطان وجود دارد.

 

تلفن های همراه و بمباران مغز
میزان تماس استفاده کننده های موبایل با امواج آن صد تا صدهزار برابر بیشتر از افرادی است که در نزدیکی دکل های پایه تلفن همراه زندگی می کنند، چون آنتن تلفن همراه در فاصله چند سانتی متری سر استفاده کننده قرار دارد.

 

به عقیده ی برخی محققان به نظر می رسد که استفاده ی طولانی مدت و زیاد از تلفن همراه می تواند باعث بروز دو مشکل شود: یکی تشکیل تومورهای خوش خیم در عصب شنوایی و دیگری تشکیل تومورهای خوش خیم و یا بدخیم در غدد پاروتید (غدد بزاقی).

شب ها، گوشی همراه تان را زیر بالشت و یا نزدیک سرتان قرار ندهید. بهتر است تلفن تان را خاموش کنید

ادامه مطلب
خواص هسته ی انگور برای بدن

هسته های انگور به حفظ جوانی، سلامت، زیبایی و حتی تناسب اندام کمک می کنند و ما را در برابر آلودگی ها حفظ می کنند.

 
هسته انگور

حتماً شما هم افراد زیادی را می شناسید که هنگام خوردن انگور هسته ی آن را خارج می کنند. چون جویدن آن حالت ناخوشایندی برای اکثر افراد دارد. اما شاید باورتان نشود زمانی که دارید با سماجت تلاش می کنید هسته ی انگور را خارج کنید در واقع یک گنجینه را دور می اندازید. همین هسته های کوچک و سفت و اعصاب خرد کن به حفظ جوانی، سلامت، زیبایی و حتی تناسب اندام شما کمک می کنند. البته خواص هسته ی انگور به همین جا ختم نمی شود. در این مطلب شما را با گوشه ای از خواص این هسته های به ظاهر بی ارزش آشنا می کنیم.

هسته ی انگور گنجینه ی آنتی اکسیدان

هسته ی انگور سرشار از آنتی اکسیدان از جمله اسید فنول ها، توکوفرول و پروانتوسیانیدین است که برای سلامتی بدن غوغا می کنند. این آنتی اکسیدان ها بدن را در برابر رادیکال های آزاد محافظت کرده و باعث تقویت بافت ‌ها و ارگان ها می شوند. خواص آنتی اکسیدانی، ویتامین ها ی C و E و بتاکاورتن موجود در هسته ی انگور به مدت 3 روز در بدن فعال می شوند و با عناصر مضر و آسیب رسان مقابله می کنند.

هسته ی انگور دوست چشم ‌ها است به خاطر اینکه حاوی میزان قابل توجهی ویتامین E می باشد. این هسته های سرسخت برای کاهش خستگی چشم ‌ها که به دلیل چشم دوختن به صفحه ی رایانه یا تلویزیون و یا مطالعه ی زیاد بروز می کند موثر است

هسته انگور برای مقابله با آلودگی

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما نتایج پژوهش ها نشان می دهند که هسته ی انگور نه تنها ما را در برابر آلودگی ها حفظ می کنند بلکه تأثیر منفی دخانیات را نیز تا حد زیادی کاهش می دهند. اگر در شهرهای بزرگ و در میان آلودگی هوا زندگی می کنید و یا جزو سیگاری های غیرفعال (افراد غیرسیگاری که در معرض دود سیگار قرار دارند) یا فول استرس هستید حتماً انگور میل کنید و هسته های آن ‌ها را درنیاورید.


ادامه مطلب
[ جمعه 13 شهريور 1394برچسب:خواص هسته انگور، جوانی ،سلامتی،تناسب اندام, ] [ 11:15 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
7 خیر که با کاهش قند به بدنتان می رسد

7 خیر که با کاهش قند به بدنتان می رسد

شیرینی جات

 

سال‌هاست که در تمامی مقالات مربوط به سلامتی نوشته می شود مصرف قند برای

سلامتی مضر و در واقع جزو عوامل مهم در ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری های قلبی و همچنین چاقی مفرط است. البته واقعیت این است که قند به خودی خود مضر نیست. مشکل زمانی بروز می کند که در مصرف آن زیاده روی می‌ شود.

 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 10 شهريور 1394برچسب:, ] [ 18:41 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
7 خیر که با کاهش قند به بدنتان می رسد

سال‌هاست که در تمامی مقالات مربوط به سلامتی نوشته می شود مصرف قند برای سلامتی مضر و در واقع جزو عوامل مهم در ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری های قلبی و همچنین چاقی مفرط است. البته واقعیت این است که قند به خودی خود مضر نیست. مشکل زمانی بروز می کند که در مصرف آن زیاده روی می‌ شود.

 
شیرینی جات

 

قند به صورت طبیعی در میوه ها وجود دارد و هیچ مشکلی به وجود نمی آورد. اما انواع تصفیه شده و سفید آن که باشد به کمک ترکیبات شیمیایی ساخته می شود و به اندازه ی کوکائین اعتیادآور است و خیری برای سلامتی ندارد. بدون شک قطع مصرف قند کار ساده ای نیست چون در ترکیب تمام کیک‌ها، شیرینیجات، نان، غذاهای آماده، سس‌ها و غیره وجود دارد. تنها کار ممکن کاهش مصرف قند است. در این صورت متوجه خواهید شد که تغییرات مثبتی در بدنتان بروز کرده و کیفیت زندگی تان بهتر می شود. در این مطلب 7 فایده ی کاهش مصرف قند را عنوان می کنیم. 

احساس سیری را دوباره کشف خواهید کرد

مصرف زیاد قند باعث از بین بردن هورمونی در بدن می شود که «لپتین» نام دارد و مسئول ایجاد احساس سیری بعد از مصرف غذا است. در نتیجه مدام احساس گرسنگی می کنید و میل زیادی به مصرف مواد غذایی قندی دارید. اما زمانی که مصرف قند را کاهش می دهید و به حداقل می رسانید بدن به تدریج کنترل اشتها را به دست می گیرد. در نتیجه به موقع احساس سیری می کنید و به این ترتیب کالری بیش از نیاز عایدتان نمی شود. بدون شک کاهش دریافت کالری نیز شما را از چاقی و عوارض آن نجات می دهد. 

مصرف نوشیدنی های شیرین و قندهای تصفیه شده خطر تشکیل سنگ های کلیوی را به میزان 25 درصد افزایش می دهد. بدتر از همه اینکه نوشیدنی های شیرین که جزو کولاها محسوب می شود این احتمال را تا 33 درصد نیز بالا می برند
قلبتان سالم تر می ماند

داشتن رژیم غذایی سرشار از قند یا مصرف مواد غذایی با شاخص گلیسمی بالا افراد را بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی قرار می دهد. ترک مصرف قند و رساندن آن به حداقل میزان، روشی مناسب برای حفظ سلامت قلب و کنترل تری گلیسیرید است. تری گلیسیرید نوعی چربی است که کالری های ناشی از مصرف قند را ذخیره کرده و اثرات کلسترول خوب خون را زایل می کند.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 10 شهريور 1394برچسب:قند،شیرینی، دیابت,, ] [ 14:0 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
اسپرولینا؛ مبارزه با چاقی و پیری

نام اسپرولینا چندان آشنا نیست و خیلی از افراد اصلاً نمی‌دانند جلبکی با ویژگی‌ها و خواص اسپرولینا وجود دارد. درست است که این جلبک ظاهر و البته طعم دل‌چسبی ندارد اما گنجینه‌ای از خواص است. به همین دلیل سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل متحد سفارش کرده‌اند که این جلبک به صورت مکمل وارد برنامه‌ی غذایی شود.

 


 

اسپرولینا حاوی خواص زیادی است که در این مطلب به دو خاصیت شگفت‌انگیز آن اشاره می‌کنیم؛ یکی کمک به لاغری و دیگری مقابله با پیری. لطفاً با ما همراه باشید.

اسپرولینا

 

اسپرولینا چیست؟
اسپرولینا یک جلبک سبزآبی و حلزونی شکل است. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که اسپرولینا یک جلبک واقعی نیست بلکه جزو ارگانیسم‌های زنده محسوب می‌شود. نکته‌ی مهم این است که اسپرولینا حاوی میزان زیادی پروتئین است. میزان پروتئین‌های قابل هضم این جلبک بیشتر از پروتئین موجود در گوشت گاو تخمین زده شده است. از این گذشته اسپرولینا حاوی ویتامین‌های A،B1،B2،B5،B6، اسیدفولیک و ویتامین E و H و همچنین ویتامین B12 است. گفته می‌شود که ناسا جلبک اسپرولینا را دربرنامه‌ی غذایی فضانوردان وارد کرده است تا در طول دوره‌ی مأموریت‌های فضایی مصرف کنند. این جلبک همچنین توسط ورزشکاران در طول مسابقات ورزشی مصرف می‌شود. چون باعث افزایش کارایی آن‌ها شده و باعث می‌شود بدن آن‌ها در کوتاه‌مدت احیا شده و تقویت شود.


اسپرولینا غذای اینکاها و آزتک‌ها
اسپرولینا خواص شگفت‌آوری دارد. به عقیده‌ی محققان این ماده‌ی غذایی بخشی از غذای روزانه‌ی برخی از تمدن‌ها مانند اینکاها و آزتک‌ها بوده است. این مسئله نشان می‌دهد که از سالیان قبل ارزش غذایی اسپرولینا مشخص شده است.


خاصیت شگفت‌انگیز اول: اسپرولینا به لاغری کمک می‌کند
بعد از مصرف اسپرولینا به سرعت تأثیر آن روی اشتهایتان را مشاهده خواهید کرد. در واقع اسپرولینا یک ماده غذایی سرشار از مواد مغذی متعدد مانند پروتئین‌ها و مواد معدنی است و می‌تواند بسیاری از نیازهای بدنی مصرف‌کننده‌ها را تأمین کند. این ماده‌ی غذایی برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند توصیه می‌شود.

گفته می‌شود که ناسا جلبک اسپرولینا را در برنامه‌ی غذایی فضانوردان وارد کرده است تا در طول دوره‌ی مأموریت‌های فضایی مصرف کنند. این جلبک همچنین توسط ورزشکاران در طول مسابقات ورزشی مصرف می‌شود. چون باعث افزایش کارایی آن‌ها شده و باعث می‌شود بدن آن‌ها در کوتاه‌مدت احیا شده و تقویت شود

ادامه مطلب
[ جمعه 6 شهريور 1394برچسب:مبارزه با چاقی وپیری زود رس, ] [ 23:44 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
باورهای غلط درباره کلسترول

باورهای غلط درباره کلسترول

 


آن‌قدر درباره کلسترول بد شنیده‌ایم که اگر به ما بگویند «کلسترول فی نفسه چیز بدی نیست» تعجب خواهیم کرد. در واقع کلسترول هم از جمله موادی است که بدن تولید و از آن استفاده می‌کند، زیرا حضور این ماده در بدن و برخی فرآیندهای حیاتی و به طور خلاصه برای سلامت ما، بسیار مهم است.


 

کلسترول خون

 

کلسترول مورد نیاز بدن از دو طریق تامین می شود؛ بخشی از آن به طور طبیعی در بدن تولید می شود. کبد و دیگر سلول های بدن، 75 درصد کلسترول مورد نیاز خون را تامین می کنند. وراثت در میزان تولید و جذب آن نقش بسیار مهمی دارد.

 

اما بخش دیگر کلسترول از طریق غذاهایی که می خوریم وارد بدنمان می شود. 25 درصد باقیمانده کلسترول مورد نیاز از طریق غذایی که می خوریم تامین می شود. البته تنها منبع غذایی کلسترول، خوراکی های حیوانی است و غذاهای گیاهی نمی تواند کلسترول بدن را تامین کند.

 

کلسترول موجود در بدن انسان به دو دسته تقسیم می شود: کلسترول خوب و کلسترول بد. مقدار بیش از اندازه یکی از این انواع و نیز مقدار ناکافی یکی دیگر، می تواند سبب بروز بیماری های قلبی ـ عروقی، حمله قلبی یا سکته مغزی شود.

یک پرسش رایج درباره کلسترول آن است که وقتی آزمایش می دهید و کلسترول خون را اندازه می گیرند، دقیقا چه چیزی را می سنجند؟ اندازه گیری کلسترول در واقع اندازه گیری میزان HDL و LDL خون است.

 

HDL همان کلسترول خوب است که از رسوب کردن LDL یا کلسترول بد روی دیواره داخلی عروق جلوگیری می کند. اگر میزان HDL خون در وضعیت سالم قرار داشته باشد، می تواند در برابر حمله قلبی و سکته مغزی نیز از شما محافظت کند، اما برعکس اگر میزان آن پایین باشد، یعنی کمتر از 40 mg/dL برای مردان و کمتر از 50 mg/dL برای زنان، خطر بیماری های قلبی را افزایش خواهد داد.

مصرف چربی های اشباع، چربی های ترانس و خوراکی های سرشار از کلسترول نیز سبب افزایش میزان کلسترول بد بدن خواهد شد

 

 

نکته اخیر بسیار مهم است. گاهی کلسترول پایین هم می تواند دردسر ساز شود. اگر در آزمایش معلوم شد کلسترول خونتان پایین است، آن گاه بر اساس یافته های بسیاری از مطالعات در وهله نخست می توانید فعالیت های جسمانی منظم، از قبیل حداقل 150 دقیقه فعالیت های هوازی با شدت متوسط در هر هفته یا 75 دقیقه فعالیت شدید هوازی در هر هفته یا تلفیقی از این دو را در برنامه خود بگنجانید تا به بدنتان کمک کند کلسترول خوب بیشتری تولید کند.

 

بعلاوه کاهش مصرف چربی های ترانس و البته رژیم مغذی و متوازن راه دیگری است که HDL را افزایش می دهد.

 

در ضمن مانند همیشه از سیگار و دخانیات دوری کنید، زیرا استعمال دخانیات میزان HDL خون را کاهش خواهد داد.

 

اگر HDL خون شما پایین است و هیچ یک از راه های فوق سبب افزایش میزان آن یا رسیدن آن به حد مطلوب نمی شود، حتما باید با پزشک خود مشورت کنید تا در صورت نیاز برای جبران این نقص دارو تجویز کند.

 

کلسترول LDL نیز به طور طبیعی در بدن تولید می شود، اما بسیاری از افراد ژن هایی را از مادر، پدر یا حتی پدربزرگ ها و مادربزرگ هایشان به ارث می برند که سبب می شود بدنشان بیش از اندازه LDL تولید کند.

 

مصرف چربی های اشباع، چربی های ترانس و خوراکی های سرشار از کلسترول نیز سبب افزایش میزان کلسترول بد بدن خواهد شد.

 

اگر کلسترول بالای خون در خانواده شما شایع است، دیگر فقط از طریق اصلاح سبک زندگی نمی توانید به کاهش کلسترول بد خون خود امیدوار باشید.

 

توصیه متخصصان آن است که سبک زندگی خود را اصلاح کنید، اما در عین حال حتما باید با پزشکتان نیز در این زمینه مشورت کنید. طبعا در این زمینه هر فردی با فرد دیگر متفاوت است و شیوه درمانی هر فردی نیز منحصر به خود اوست. به همین دلیل فقط پزشک معالجتان می تواند به شما بگوید چگونه می توانید از شر این هیولا خلاص شوید.

 

باورهای غلط درباره کلسترول

1- کلسترول بالا یک بیماری مردانه است و خانم ها از شر آن در امانند!

شاید عامل اصلی این تصور غلط، یک ویژگی خاص زنانه است. در واقع، زنان پیش از رسیدن به سن یائسگی معمولا از بالا رفتن میزان کلسترول بد خون در امانند، زیرا هورمون زنانه یا همان استروژن، عامل بسیار مهم و موثری در سلامت کلسترول خون بازی می کند، اما این ویژگی همیشگی نیست و با افزایش سن میزان کلسترول در خون بالا می رود. بخصوص آن که در دوران یائسگی طبعا زنان سپر دفاعی فوق را از دست می دهند و به همین دلیل ممکن است به کلسترول بالا مبتلا شوند.

 

در این مورد هم برنامه غذایی سالم و فعالیت جسمانی مناسب، هر چند لازم است، اما به تنهایی نمی تواند از افزایش میزان کلسترول خون جلوگیری کند.

 

به خانم ها توصیه می شود بخصوص با نزدیک شدن به سن یائسگی، حتما میزان کلسترول خونشان را آزمایش کنند و شرایط خود را با پزشکشان در میان بگذارند زیرا ممکن است پزشک معالج توصیه های مفیدی ارائه کند یا شاید اصلا لازم باشد دارو تجویز کند.

 

2- کلسترول بالا عارضه دوران میانسالی و پس از آن است؛ پس تا دوره میانسالی نباید نگران کلسترول خود باشید!

همه افراد باید برای اطلاع از وضع کلسترول خون خود از بیست سالگی باید آزمایش خون دهند و این کار را طبق نظر پزشک در یک برنامه زمانی منظم انجام دهند. البته بسیاری از متخصصان پیشنهاد می کنند این کار را از سنین پایین تری شروع کنید. حتی کودکان بخصوص کودکانی که از سابقه خانوادگی بیماری های قلبی برخوردارند، ممکن است به کلسترول بالا مبتلا باشند.

 

بخصوص شواهدی در دست است که نشان می دهد این کودکان در بزرگسالی بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی قرار خواهند داشت.

 

کم تحرکی یا بی تحرکی، رژیم غذایی ناسالم و وراثت همگی می تواند بر میزان کلسترول خون کودکان تاثیر نامطلوبی بگذارد. به همین دلیل والدین و مربیان باید هم مراقب این موارد باشند و هم آگاهی لازم را در این زمینه در اختیارشان قرار دهند.

 

کودکان خود را تشویق کنید هر روز یا دست کم، بیشتر روزها حدود یک ساعت ورزش کنند و در سنین نوجوانی نیز مراقب باشید به سوی استعمال دخانیات کشیده نشوند.

درست است که افراد دارای اضافه وزن بیشتر در معرض خطر ابتلا به کلسترول بالا قرار دارند، اما افراد لاغر هم باید مراقب کلسترول خود باشند و به طور منظم آزمایش بدهند

 

 

3- تغذیه مناسب و فعالیت جسمانی برای کنترل میزان کلسترول خون کافی است!

 

درست است که رژیم غذایی و فعالیت جسمانی نقش مهمی در میزان کلسترول خون بازی می کنند، اما این همه ماجرا نیست.

 

میزان LDL یا همان کلسترول بد در دو عضو بسیار مهم، یعنی کبد و روده کنترل می شود. اگر این دو عضو نتوانند وظایف خود را بدرستی انجام دهند، رژیم غذایی مناسب و فعالیت جسمانی نخواهد توانست کلسترول بد بدن را مهار کند.

 

به همین دلیل لازم است علاوه بر این دو مورد، حتما در زمینه میزان کلسترول خونتان با پزشک مشورت کنید. شاید لازم باشد برایتان دارو تجویز کند.

 

4- کلسترول بیماری افراد چاق است؛ افراد لاغر لازم نیست نگران باشند!

کلسترول بین افراد تبعیض قائل نمی شود. همه افراد، چاق یا لاغر، ممکن است در معرض خطر باشند و به کلسترول خون بالا مبتلا شوند.

 

درست است که افراد دارای اضافه وزن بیشتر در معرض خطر ابتلا به کلسترول بالا قرار دارند، اما افراد لاغر هم باید مراقب کلسترول خود باشند و به طور منظم آزمایش بدهند.

 

اغلب افرادی که وزنشان به این راحتی ها بالا نمی رود، فکر می کنند کلسترول بالا هرگز به سراغشان نخواهد آمد. به همین دلیل کمتر حواسشان به میزان چربی ترانس و چربی اشباعی که مصرف می کنند، هست.

 

هیچ فردی نباید فکر کند می تواند بی محابا هر چیزی بخورد، زیرا مطمئنا قلب هم تاب و توانی دارد و ممکن است براحتی از پا درآید.

 

توصیه متخصصان آن است که بدون توجه به وزن، رژیم غذایی یا میزان فعالیت جسمانی تان حتما به طور منظم برای اندازه گیری میزان کلسترول، آزمایش خون بدهید.



 

 

مطالب مرتبط:

چطور بفهمیم چربی خون‌‌مان بالاست؟

چربی خونتان را چک کنید

انواع چربی های خون

کتاب چربی خون (کلسترول خوب، کلسترول بد)

كلسترول كودك هم بالا می رود؟

هورمون استروژن با کلسترول خون ارتباطی دارد؟

داروی سیمواستاتین برای چربی خون بالا

داروی لووستاتین برای چربی خون

[ جمعه 30 مرداد 1394برچسب:کلسترول خون، اثرات دخانیات در چربی خون, ] [ 14:55 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
چطور بفهمیم چربی خون‌‌مان بالاست؟

چطور بفهمیم چربی خون‌‌مان بالاست؟

 


آزمایش چربی خون شامل اندازه گیری کلسترول کل، کلسترول HDL (خوب)، کلسترول LDL (بد) و تری‌‌گلیسرید می‌شود.

 

 


 

آزمایش خون

 

برای اندازه‌گیری دقیق چربی‌های خون باید 9 تا 12 ساعت پیش از خون گرفتن، چیزی به جز آب نخورید و ننوشید.

 

تری‌گلیسرید نوعی از چربی خون است که در اثر مصرف مواد قندی و نشاسته ای بالا می‌رود.

 

کلسترول خون هم با مصرف چربی های غذایی مثل کره، چربی های گوشت، تخم مرغ و مواد لبنی پرچرب، روغن های جامد و مایع، غذاهای سرخ شده و ... زیاد می شود.

 

مقادیر کلسترول و تری گلیسرید خون

میزان کلسترول و تری‌گلیسرید خون معمولا به "میلی‌گرم در دسی‌لیتر" اندازه‌گیری می‌شوند.

 

این جدول‌ها میزان‌های طبیعی و غیرطبیعی انواع چربی‌های خون را نشان می‌دهد.

 

 

میزان کل کلسترول (میلی‌گرم در دسی‌لیتر)

تفسیر

کمتر از 200

مطلوب

200 تا 239

حد مرزی بالا

240 و بالاتر

بالا

 

 

 

 

کلسترول بد یا LDL (میلی گرم در دسی‌لیتر)

تفسیر
کمتر از 70

مطلوب برای افراد در معرض خطر بسیار بالای بیماری قلبی

کمتر از 100

مطلوب برای افرادی در معرض خطر بیماری قلبی

100 تا 129

نزدیک به طبیعی

130 تا 159

حد مرزی بالا

160 تا 189 بالا
190 و بالاتر بسیار بالا

 

 

 

 

کلسترول خوب یا HDL (میلی‌گرم در دسی‌لیتر)

تفسیر

مردان: کمتر از 40

زنان: کمتر از 50

بد
50 تا 59 بهتر
60 و بالاتر بهترین

 

 

 

 

تری‌گلیسرید (میلی گرم در دسی‌لیتر)

تفسیر

کمتر از 150

مطلوب

150 تا 199

حد مرزی بالا

200 تا 499

بالا

500 و بالاتر

خیلی بالا

 

 

کلسترول خون چقدر باید باشد؟

از آنجایی که میزان کلسترول بد یا LDL بیشترین رابطه را با بروز بیماری قلبی دارد، هدف اصلی از درمان‌های پایین‌‌آورنده کلسترول خون، کاهش این جزء است. اما موضوع به سادگی که در جدول‌‌های‌ بالا آمده است، نیست و میزانی از LDL که در آن باید درمان را شروع کرد، بسته به عوامل خطرساز بیماری قلبی در هر فردی فرق می‌کند.

در اغلب افراد، هدف از درمان چربی خون، کاهش میزان LDL به کمتر از 130 میلی‌گرم در دسی‌لیتر است

اما اگر شما عوامل خطرساز برای بیماری قلبی را داشته باشید، ممکن است هدف از درمان، رساندن LDL به زیر 100 میلی‌گرم در دسی‌لیتر باشد و در افراد در معرض خطر بسیار زیاد بیماری قلبی، این میزان را باید به زیر 70 میلی‌گرم در دسی‌لیتر رساند.

 

چه کسانی در گروه پرخطر قرار می‌گیرند؟

اگر سابقه حمله قلبی داشته‌اید، یا دیابت یا بیماری شریان کاروتید یا شریان‌های محیطی دارید، شما در رده "بسیار پرخطر"  قرار می‌گیرید که باید میزان LDL شما به کمتر از 70 میلی‌گرم در دسی‌لیتر برسد.

 

همچنین اگر دو یا تعداد بیشتری از عوامل خطرساز زیر را داشته باشید،‌ در گروه "بسیار پرخطر" قرار می‌گیرید:

سیگار کشیدن

فشار خون بالا

- میزان پایین کلسترول خوب یا HDL

- سن بالاتر از 45 در مردان و سن بالاتر از 55 در زنان

- بالا بودن میزان کلسترول بد

 

اگر کمتر از دو عامل خطر ساز بالا را دارید،‌ باید LDL را به کمتر از 100 برسانید.

بخش سلامت تبیان

 


منبع: همشهری آنلاین

 

 

مطالب مرتبط:

مطالبی درباره بیماری های قلبی

درمان دارویی در چربی خون بالا

درمان چربی خون بالا با تغییر شیوه زندگی

انواع چربی های خون

برای کاهش چربی‌ خون باید...

چگونه HDL كلسترول را افزایش دهیم؟

رژیم غذایی همانند دارو در كاهش كلسترول خون مۆثر است

انواع چربی ها و منابع غذایی آنها

[ جمعه 30 مرداد 1394برچسب:کلسترول خوب- فشار خون, ] [ 14:48 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
6 عامل بالا رفتن کلسترول خون

6 عامل بالا رفتن کلسترول خون

 


کلسترول ماده ای غلیظ در خون است. برخی کلسترول های خون مفید می باشند و برای بدن لازم و ضروری هستند و به ساخت سلول های سالم کمک می کنند، اما داشتن کلسترول بد خون تاثیر منفی روی سلامت قلب دارد و باعث بروز بیماری های قلبی می شود. در برخی موارد کلسترول باعث تجمع چربی در رگ های خونی شده و مانع از جریان مناسب خون می شود. حتما می دانید که کلسترول بالای خون خطرناک است. خبر خوب اینکه می توان با اندکی تلاش، کلسترول خون را کنترل کرد. البته قبل از هر چیز لازم است که در خصوص عوامل ایجاد کننده ی این مشکل اطلاعات لازم را داشته باشید. در این مطلب در خصوص این عوامل بیشتر توضیح می دهیم.


چربی خون

 

 

کلسترول خون بالا در سایه ی تغذیه ی نامناسب
داشتن یک تغذیه ی سرشار از چربی های مضر می تواند خطر ابتلا به چربی خون بالا و بیماری های قلبی را افزایش دهد. به همین دلیل لازم است از مصرف مواد غذایی سرشار از چربی های مضر پرهیز کنید.


چربی های ترانس موجود در اکثر غذاهای فست فود و همچنین شیرینی جات و انواع کیک ها و دونات ها و غیره سلامتی قلب را با مشکلات جدی روبرو می کنند.


برای مقابله با کلسترول بهتر است از غلات کامل مانند نان و پاستاهای تهیه شده از آرد سبوس دار، میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید.


همچنین می توانید مصرف گوشت قرمز را کاهش داده و به جای آن انواع ماهی ها را مصرف کنید، چون سرشار از اسیدهای چرب امگا3 هستند که برای سلامت قلب مفید است.

 

اضافه وزن
داشتن اضافه وزن یکی از عوامل اصلی ابتلا به کلسترول بالای خون است. اکثر افراد چاق به دلیل مصرف چربی زیاد و داشتن تغذیه ای حاوی چربی های ترانس چاق شده اند.


نتایج بررسی ها نشان می دهد که ورزش کردن و افزایش تحرک بدنی به کاهش کلسترول کمک می کند. در واقع ورزش و تحرک بدنی منظم و ملایم باعث افزایش کلسترول خوب می شود.


محققان بر این عقیده هستند که می توان با گنجاندن ورزش در برنامه ی روزانه، وزن و میزان کلسترول خون را کنترل کرد. توصیه می کنیم قبل از انتخاب ورزش های سنگین با پزشک تان مشورت کنید.


اگر دچار اضافه وزن هستید و می خواهید کلسترول خون تان را کاهش دهید، ابتدا با ورزش های ملایم مانند دوچرخه سواری یا پیاده روی تند شروع کنید.

برخی افراد تغذیه ی سالمی دارند، وزن شان متعادل است، تحرک بدنی خوبی دارند و سیگار نیز نمی کشند، اما با این حال چربی خون شان بالاست. در این موارد چربی خون بالا، عامل ژنتیکی دارد

ادامه مطلب
[ جمعه 30 مرداد 1394برچسب:چربی خون ،کلسترول, ] [ 14:42 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
6عاملی که باعث کینه توزی می شود

6عاملی که باعث کینه توزی می شود

 


یکی از رذایل اخلاقی کینه است؛ کینه حالتی قلبی است که در ظاهر با دشمنی آشکار می شود. انسان های کینه جو همیشه در عذاب هستند چون فکرشان مشغول به این است که چگونه از طرف مقابل انتقام بگیرند، ولی غافل از این هستند که کسی که می خواهد دیگری را بیازارد ابتدا خود آزرده می شود. متأسفانه این افراد چون همیشه دغدغه فکری عداوت دارند نمی توانند در جهت کمال گام بردارند و طبق احادیث وارده افراد کینه توز از ایمان بهره کافی نبرده اند.


 

کینه

 

عوامل کینه توزی

کینه عبارت است از داشتن عداوت و دشمنیِ دیگری در دل و منتظر فرصت مناسب برای ابراز آن بودن.(1) در قرآن و احادیث موارد متعددی به عنوان عامل کینه ذکر شده است:

1)بیماردلی

در قرآن بیمار دلی یكی از عوامل زمینه ساز بغض نسبت به دین و دینداری معرفی شده است: "أَمْ حَسِبَ الَّذینَ فی‏ قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ أَنْ لَنْ یُخْرِجَ اللَّهُ أَضْغانَهُمْ "(2)؛‌ آیا كسانى كه در دل هایشان مرضى هست، پنداشتند كه خدا هرگز كینه آنان را آشكار نخواهد كرد؟

بیماردلان غالبا کسانی هستند که ایمانشان ضعیف است و به تدریج به نفاق گرایش می یابند. که تاریخ نشان می دهد گروهی از کسانی که به پیامبر(صلی الله علیه و آله) ایمان آوردند از این دست بوده اند.

2) وسوسه های شیطان

شیطان به عنوان اصلی ترین دشمن آدمی همیشه با خطواتش در صدد گمراهی انسان بوده است و برای ایجاد تفرقه و دشمنی بین اهل ایمان کینه را در دلهای آنان می کاشته. که در آیات بسیاری به آن اشاره شده است.(3)

3) توقعات زیاد

معصومین(علیهم السلام) توقعات بیش از اندازه را عامل کینه معرفی می کنند، زیرا وقتی فردی از دیگری توقع زیاد داشته باشد و آن شخص نتواند آن توقعات را برآورده سازد در معرض ملامت قرار می گیرد و ملامت شونده کینه ملامت کننده را به دل می گیرد. حضرت علی (علیه السّلام) فرموده اند: "برادرت را با همان وضعی كه دارد تحمل كن و زیاد سرزنش نكن؛ زیرا این كار كینه می آورد."(4)

جدال و خرده گیری از دیگران دوستی را از بین می برد و دشمنی به بار می آورد. امام صادق(علیه السلام) فرمودند: از ستیزه جویی در دین بپرهیزید؛ زیرا دل ها را از یاد خدا بازداشته، نفاق را به ارث می گذارد و كینه و دشمنی را زنده می كند

4)نداشتن فضیلت

گاهی پیش می آید که فردی نزد دیگران از فضیلتی سخن می گوید که دیگری آن فضیلت را ندارد و این موجب کینه توزی او می شود. حضرت علی(علیه السّلام ): "بپرهیز از بیان علم نزد كسی كه اشتیاقی به آن ندارد و از بیان مقام و شرافت گذشته در نزد كسی كه گذشتة افتخارآمیزی ندارد؛ زیرا این امر موجب كینه توزی او نسبت به تو می گردد."(5)

5)سخن چینی و شوخی های بیجا

بدگویی و سخن چینی، در نهایت آشکار می شود و به گوش کسی که از او بد گفته اند، خواهد رسید و همین امر، سبب ایجاد کینه و دشمنی خواهد شد. امیر مۆمنان علی (علیه السلام) می فرماید: "اِیّاکم والنمائم فَاِنَّها تُورثُ الضَغائن"(6)؛ از سخن چینی بپرهیزید که کینه توزی می آورد. در برخی دیگر از روایت ها، شوخی های بی اساس و بدون مرز، از اسباب کینه توزی معرفی می شود. حضرت علی (علیه السلام) می فرماید:"از شوخی بپرهیزید، زیرا بدخواهی می آورد و کینه بر جای می گذارد و دشنام کوچک به شمار می رود"(7).

6) جدال و خرده گیری از دیگران

جدال و خرده گیری از دیگران دوستی را از بین می برد و دشمنی به بار می آورد. امام صادق(علیه السلام) فرمودند: "از ستیزه جویی در دین بپرهیزید؛ زیرا دل ها را از یاد خدا بازداشته، نفاق را به ارث می گذارد و كینه و دشمنی را زنده می كند."(8)

جدایی

 

آثار کینه

1) نابودکننده خوبی ها

امام على (علیه السلام): اَلغِلُّ یُحبِطُ الحَسَناتِ(9)؛ كینه، خوبى ها را نابود مى كند.

2) ایجاد فتنه

امام على (علیه السلام): سَبَبُ الفِتَنِ الحِقدُ(10)؛ علت فتنه ها و آشوب ها كینه توزى است.

3) ایجاد اندوه و عذاب

امام على (علیه السلام):اَلْحَقودُ مُعَذَّبُ النَّفْسِ، مُتَضاعَفُ لهَمِّ (11)؛ كینه‏توز، روحش در عذاب است و اندوهش دو چندان.

 

راه درمان کینه در قرآن

1)بدی ها را با نیکی پاسخ گویید

خداوند در قرآن طریقه درمان کینه را بیان کرده آنجا که فرموده: "ادْفَعْ بِالَّتى‏ هِىَ احْسَنُ فَاذَا الَّذِى بَیْنَكَ وَ بَیْنَهُ عَداوَةٌ كَانَّهُ وَلِىُّ حَمیْمٌ"(12) با نیكى، بدى را دفع كن، تا دشمنان سرسخت همچون دوستان، گرم و صمیمى شوند.

در این آیه خداوند، ما را متوجه می سازد که همه انسانها تشنه محبت هستند حتی کسانی که دلهایشان سرشار از کینه و عداوت است؛ بنابراین با محبت و نیکی می توان کینه ها را برطرف ساخت.

حضرت علی(علیه السّلام ): "بپرهیز از بیان علم نزد كسی كه اشتیاقی به آن ندارد و از بیان مقام و شرافت گذشته در نزد كسی كه گذشتة افتخارآمیزی ندارد؛ زیرا این امر موجب كینه توزی او نسبت به تو می گردد"

2) تقویت ایمان

قرآن ایمان را به عنوان مهمترین عامل زدوده شدن كینه از دل ها برمی شمارد؛ زیرا ایمان، بازگشت به فطرت است و شخصیت شخص را بازسازی می كند و به اعتدال رهنمون می سازد و از بیماری های روحی و روانی ایمن می كند. "وَ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لا نُكَلِّفُ نَفْساً إِلاَّ وُسْعَها أُولئِكَ أَصْحابُ الْجَنَّةِ هُمْ فیها خالِدُونَ *وَ نَزَعْنا ما فی‏ صُدُورِهِمْ مِنْ غِل‏...."

(13) و كسانى كه ایمان آورده و كارهاى شایسته كرده‏اند - هیچ كسى را جز به قدر توانش تكلیف نمى‏كنیم - آنان همدم بهشتند [كه‏] در آن جاودانند. و هر گونه كینه‏اى را از سینه‏هایشان مى‏زداییم.

3) تقوا

قرآن پرهیزکاران و متقین را وعده بهشت و دوری از کینه داده است." إِنَّ الْمُتَّقینَ فی‏ جَنَّاتٍ وَ عُیُونٍ *ادْخُلُوها بِسَلامٍ آمِنینَ*وَ نَزَعْنا ما فی‏ صُدُورِهِمْ مِنْ غِلٍّ إِخْواناً عَلى‏ سُرُرٍ مُتَقابِلین‏"(14) بى‏گمان، پرهیزگاران در باغها و چشمه‏سارانند. با سلامت و ایمنى در آنجا داخل شوید. و آنچه كینه [و شایبه‏هاى نفسانى‏] در سینه‏هاى آنان است بركَنیم.

 

کلام آخر:

بنابراین در همه جوامع بخصوص جوامع اسلامی انسانها باید در نتایج کینه ورزی تفکر کنند و بدانند کینه نتیجه ای جز آتش اندوه و عذاب آخرت به همراه ندارد و باید سعی کنند این صفت زشت را که منجر به تفرقه و دشمنی می گردد با ایمان و بخشش و نیکی به دیگران از خود دور سازند تا هم عزت خود را حفظ کنند و هم به آرامش برسند.

 

پی نوشت ها:

1ـ احمد نراقی، معراج السعادت، ص 200

2ـ محمد/29

3ـ مائده/90 و91

4ـ میزان الحكمه،ج3،ص1221

5ـ ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه، ج 20، ص 322، ح 696

6ـ صادق احسان بخش ، آثارالصادقین ، ج 24، ص419

7ـ كافی ،ج2،ص665.   

8ـ اخلاق الهی، آیت الله مجتبی تهرانی، ج 4، ص209

9ـ غررالحكم، ج1، ص 168، ح6429

10ـ همان، ج4، ص 121، ح5522

11ـ همان، ح 1962

12ـ فصلت/34

13ـ اعراف/ 42 و 43

14ـ حجر/45تا 47

 

 


مطالب مرتبط:

دنبال دوست بی عیب نباشید!  

خشونت و تند رویی از شیطان است  

سه راهکار در برابر حسود

[ جمعه 23 مرداد 1394برچسب:کینه ،آثار کینه، بیماری های روحی, ] [ 12:16 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
بیماری قلبی خطرناک!!!

بیماری قلبی خطرناک!!! 

عفو وبخشش

 

روانشناسان معتقدند: در دل نگه داشتن آزردگی های گذشته و پروراندن کینه و بغض، از نظر روحی و جسمی انسان را به شکست می کشاند.
در یکی از مطالعات روانشناسی اخیر در دانشگاه هالند از 71 نفر داوطلب خواسته اند یکی از آزردگی های گذشته را به یاد بیاورند که نتیجه شگفت انگیز است:
آزمایش ها نشان داد که در آن هنگام؛ فشار خون و ضربان قلبشان به سرعت بالا رفته، دقیقاً مشابه علایمی که هنگام 
خشم، به یک انسان روی می دهد.
تحقیقات ارتباط خشم و امراض قلب را نشان داد. و زمانی که محققین از داوطلبان خواستند که یکی از همدردی ها و یا حتی عفو کردنشان را نسبت به کسانی که تصور کنند که به آنان بدرفتاری کرده بوده، در مقایسه با حالت قبلی همگی 
آرامش یافتند.

 


 

خیلی از اوقات در زبان می گوییم: فلانی را بخشیدم ، عفوش کردم... به خاطر خدا از فلانی گذشتم ... زبانمان یک چیز می گوید و دلمان چیز دیگری ... در رفتارهایمان نسبت به او با اینکه گفته ایم بخشیده ایم، فرق می کند ... نگاهمان نسبت به او عوض می شود.

و این ها در حالیه که امام صادق (علیه السلام) در تعریف عفو می ‌فرمایند: عفو کردن و از تقصیر گذشتن با وجود قدرت و انتقام، طریقه پیامبران و متقیان است و معنی عفو آن است که هر گاه از کسی جرمی و تقصیری نسبت به تو واقع شود، پیِ او نروی و به او اظهار نکنی و از ظاهر و باطن فراموش کنی و احسان را به او زیاده‌تر از پیش کنی.[گیلانی، عبدالرزاق؛ ترجمه مصباح الشریعة، ج1، ص374]
و قرآن کریم می فرماید: «ما آسمان و زمین و آنچه میان آن دو است، جز به حق نیافریدیم و ساعت موعود (قیامت) قطعا فرا خواهد رسید. از آنها (دشمنان) به خوبی صرف نظر کن (و آنها را به نادانی شان ملامت ننما.)»[7حجر / 85]
خداوند در این آیه به پیامبر اکرم (صلی الله و علیه وآله) دستور می ‌دهد که در برابر لجاجت ‌ها، نادانی ‌ها، تعصب ‌ها، کارشکنی ‌ها و مخالفت ‌های سرسختانه‌ انسان ‌ها ملایمت و محبت نشان ده و از گناهان آنان صرف نظر کن و آنها را ببخش، بخششی زیبا که حتی توأم با ملامت نباشد. [مکارم شیرازی، ناصر؛ پیشین، ج11، ص126]

عفو کردن و از تقصیر گذشتن با وجود قدرت و انتقام، طریقه پیامبران و متقیان است و معنی عفو آن است که هر گاه از کسی جرمی و تقصیری نسبت به تو واقع شود، پیِ او نروی و به او اظهار نکنی و از ظاهر و باطن فراموش کنی و احسان را به او زیاده‌تر از پیش کنی

امام علی علیه السلام در مورد قاتل خود فرمودند:
اگر من‌ زنده‌ بمانم‌ خود صاحب‌ اختیار و ولی خون‌ خود هستم‌، و اگر بمیرم‌ و فانی‌ گردم‌، فناء میعاد و میقات‌ من‌ است‌، و اگر ضارب‌ را عفو کنم‌ این‌ عفو برای‌ من‌ موجب‌ تقرب‌ و برای‌ شما حسنه‌ای‌ است‌.

پس‌ بنابراین‌ عفو کنید و از جرم‌ ضارب‌ چشم‌ بپوشید، آیا دوست‌ ندارید که‌ خداوند نیز از خطاها و گناهان‌ شما در گذرد؟

عملی که در برابر بسیاری از رفتارهای مردم و ناملایمات و ضربه هایی که ایجاد می کنند سخت است اما با دانستن ارزش آن، بخشیدن آسان می شود...

یادمان باشد:

گذشت و بخشش در دنیا به انسان عزت و آبرو می دهد: چنانچه رسول اکرم (صلی الله و عله وآله) می ‌فرماید: 
«عفو و گذشت سبب عزت و آبرو می‌ گردد. چرا که عفو چیزی جز عزت بر انسان نمی‌ افزاید».[کلینی، محمدبن یعقوب بن اسحاق؛ اصول کافی، ترجه مصطفوی، سید جواد، ج23، ص108]

یاد قدیمی ها، پدر بزرگ و مادربزرگ ها و بزرگان فامیل بخیر ...

دقت کرده اید قدیمی ها چرا عمرهایشان از این دوران جدید بیشتر بود؟

شخصاً چند مورد از این افرادی که عمر زیادی دارند را با آن ها صحبت کردم و یکی از دلایلی که موجب طولانی شدن عمر آنها شده و بین همه ی آنها مشترکاً وجود داشت، اهل انتقام و کینه نبودن و اینکه به راحتی از خطای دیگران می گذشتند، یافتم و چه زیبا رسول اکرم (صلی الله و علیه وآله) در این باره می ‌فرمایند:
«عفو و گذشت سبب سلامت روح و آرامش جان و طول عمر خواهد شد.» [ری شهری، محمد؛ پیشین، ج3 ، حدیث 13184]
چرا که انتقام جویی سبب بر افروخته شدن آتش کینه در دل ها شده، طرف مقابل را به انتقامی خشن ‌تر وا می ‌دارد و آن انتقام سبب خشونت بیشتری شده، اما عفو و گذشت جلوی این ناهنجاری ها، کینه ورزی ها، خشونت ها و جنایت ها را می ‌گیرد و آن را از بین می ‌برد. [مجلسی، محمد باقر؛ بحار الانوار، ج74، ص 168]

به نظر می رسد صرف نظر از ظاهر آدم ها، آنهایی که اهل گذشت و عفو و بخشش هستند، آدم هایی هستند که قدرت خدا را بیشتر فهمیده اند و فقط در ظاهر خدا را توانا و قدرتمند بر عالم نمی دانند.

از گناهان مردم درگذرید، تا خداوند بدین سبب عذاب دوزخ را از شما دور گرداند. پس اگر دوست داری مورد رحمت خداوندی قرار گیری.

فهمیده اند و لمس کرده اند که خداوند خود کمتر به عدل خویش مردم را در دنیا مواخذه می‌ کند، بلکه به عفو و گذشت با آنان مواجه می ‌شود و از بسیاری از گناهان و خطاهای بشر می‌گذرد و این نشان از این دارد که اصل عفو و احسان امری خوب و فضیلتی الهی است.

چنانچه خداوند در آیه 149 سوره نساء به عفو و قدرت خویش توجه می ‌دهد و از مردم می‌ خواهد تا آنان نیز از خطاها و گناه دیگران از آشکار و پنهان بگذرند و اهل گذشت باشند. چرا که خداوند نیز این گونه است که در عین قدرت، اهل عفو و گذشت است.
از آنجا که خداوند در قرآن می‌فرماید: «خداوند هیچ کس را جز به اندازه توانایی‌اش تکلیف نمی‌کند.» [بقره / 286] و از طرفی از مردم می خواهد که اهل عفو و بخشش باشند، نتیجه می گیریم که آدمی چنین ظرفیت و پتانسیلی برای کسب قدرت بر عفو و گذشت از خطای دیگران را دارد.

 

کلام آخر:

اگر خواهان رحمت و عفو و بخشش و کرامت های خداوند مهربان در روزی که هیچ کسی یار و همراهمان نیست باشیم؛ از خودمان شروع کنیم؛ خودمان اهل رحمت و گذشت و مهربانی باشیم.
چنانچه پیامبر اکرم (صلی الله و علیه وآله) می‌فرمایند: از گناهان مردم درگذرید، تا خداوند بدین سبب عذاب دوزخ را از شما دور گرداند. پس اگر دوست داری مورد رحمت خداوندی قرار گیری.

فراموش نکنیم:
عفو کردن آموختنی است پس بیاموزیم که همانند پیشوایانمان ببخشیم...

 

 


منابع:

 

سایت پژوهش

دبیر خانه مهدویت

پرسمان

[ جمعه 23 مرداد 1394برچسب:بماری قلبی ،پزشکی ،عفوکردن, ] [ 12:12 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
مواد غذایی مفید برای پیشگیری از سکته‌ی مغزی

مواد غذایی مفید برای پیشگیری از سکته‌ی مغزی

 


قرار است انجمن سکته‌ مغزی ایران در شانزدهم مرداد نخستین همایش مردمی را برگزار کند تا هشدار بیشتری در خصوص این سکته‌ی خاموش به مردم داده شود. به این بهانه‌ چند توصیه غذایی برای پیشگیری از بروز سکته‌ مغزی ارائه می‌دهیم. لطفاً با ما همراه باشید.

 

سکته‌ مغزی

 

 

خبر خیلی کوتاه و شوک‌آور است: «هر روز در تهران 200 نفر سکته‌ی مغزی می‌کنند». این گفته‌ی دکتر فرامرز امیری، دبیر همایش سکته‌ی مغزی است. قرار است انجمن سکته‌ی مغزی ایران در شانزدهم مرداد نخستین همایش مردمی را برگزار کند تا هشدار بیشتری در خصوص این سکته‌ی خاموش به مردم داده شود.

به بهانه‌ی این روز چند توصیه غذایی برای پیشگیری از بروز سکته‌ی مغزی ارائه می‌دهیم. لطفاً با ما همراه باشید.


سکته‌ی مغزی سومین عامل مرگ‌ومیر در جهان
بعد از بیماری‌های قلبی و سرطان، سکته‌ی مغزی سومین عامل مرگ‌ومیر در جهان محسوب می‌شود. اگرچه نمی‌شود به طور صد در صد از بروز سکته‌ی مغزی پیشگیری کرد اما نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهند که داشتن عادت‌های سالم در زندگی مانند تغذیه‌ی سالم احتمال بروز سکته‌ی مغزی را 30 درصد کاهش می‌دهد. با ایجاد تغییرات صحیح در سبک زندگی می‌توانید علاوه بر کاهش خطر سکته‌ی مغزی از بروز بیماری‌های دیگری نیز پیشگیری کنید.


مواد غذایی مناسب برای سلامت مغز

حتماً می‌دانید که افراد بین 55 تا 70 سال بیشتر در معرض سکته‌ی مغزی قرار می‌گیرند. اما معنی حرفمان این نیست که جوان‌ترها از این مشکل در امان هستند. متأسفانه سن سکته‌ی مغزی در سرتاسر جهان و به‌ویژه در ایران پایین آماده است. داشتن تغذیه‌ی سالم و پرهیز از استرس و فشارهای روانی به میزان قابل‌توجهی خطر بروز این مشکل را کاهش می‌دهد. برای رسیدن به این هدف مواد غذایی زیر را در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید.

هویج

 

 


هویج
نتایج پژوهشی که در سال 2008 در دانشگاه هاروارد ایالات‌متحده‌ی آمریکا انجام شده است نشان می‌دهد که مصرف 5 عدد هویج در هفته خطر ایکتوس را به میزان 50 درصد کاهش می‌دهد. هویج منبع فوق‌العاده‌ی آنتی‌اکسیدان‌ها است و به این ترتیب از تشکیل لخته‌های خونی جلوگیری می‌کند و باعث بهبود جریان خون می‌شود. بنابراین خطر بروز سکته‌ی قلبی را کاهش می‌دهد.


کلم بروکسل
کلم بروکسل سرشار از پتاسیم و فولات است. این دو ماده‌ی مغذی برای افرادی که از کلسترول بالای خون رنج می‌برند مفید بوده و از تجمع چربی در رگ‌های خونی پیشگیری می‌کنند. علاوه بر این عناصر ذکر شده می‌توانند توکسین‌ها یا همان سموم بدن را از طریق ادرار دفع کنند. توصیه می‌کنیم کلم‌ها و بخصوص بروکسل را در برنامه‌ی غذایی‌تان گنجانده و از فواید فوق‌العاده‌ی آن بهره‌مند شوید.

مصرف جو دوسر برای صبحانه باعث کاهش میزان قند خون و کنترل کلسترول بد خون (LDL) می‌شود. توجه داشته باشید که جو دوسر یک ماده‌ی غذایی مفید برای کاهش استرس است

آووکادو
آووکادو سرشار از اسیدهای چرب مفید برای سلامت مغز است. این اسیدهای چرب شامل اسیدهای چرب امگا 3 ها هستند که قادرند از اکسایش سلول‌ها و پیری زودهنگام پیشگیری کنند. شما می‌توانید در چهارچوب یک رژیم غذایی سالم و کم‌چرب روزانه نصف عدد آووکادو میل کنید.

گوجه فرنگی

 

 

گوجه‌فرنگی
گوجه‌فرنگی را منبع آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند لیکوپن می‌دانند. این ترکیب مفید قادر است فشارخون را کاهش داده و جریان خون را بهبود دهد. به همین دلیل نیز از بروز ایکتوس جلوگیری می‌کند.

گوجه‌فرنگی همچنین حاوی اسیدآمینه‌ای است که خطر سکته‌ی مغزی را کاهش می‌دهد.


ساردین در روغن‌زیتون
مصرف ماهی ساردین یک تا دو بار در هفته مفید است به خاطر اینکه منبع طبیعی چربی‌های سالم، کلسیم و ویتامین D محسوب می‌شود. علاوه بر این، ماهی ساردین جزو محافظت‌کننده‌های طبیعی مغز ما محسوب می‌شود. بهترین کار این است که ماهی‌ها را از کنسرو در آورده و داخل یک ظرف شیشه‌ای بریزید. توصیه می‌کنیم ماهی‌ها را در ظرف فلزی خود نگهداری نکنید.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 13 مرداد 1394برچسب:مواد غذایی مفید، جلوگیری از سکته ،تغذیه سالم, ] [ 19:8 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
چه کسی می خواهد زیباتر شود؟

چه کسی می خواهد زیباتر شود؟

 


زیبایی هدیه ای است که خدای بزرگ، آن را در همه هستی جای گرفته، از طبیعت و دریا گرفته تا کویر و آسمانش، انسان به دنبال زیبایی است، چرا که می داند با آن به آرامش می رسد، اصلا زیبایی را که می بیند، انگار روحش به پرواز در می آید، شاید علت سفر ها و گردش های این موجود دوپا بر روی زمین همین باشد، به دنبال زیبایی بیشتری است...

 خانه اش را می آراید، با بهترین وسایل می چیند که زیباتر شود، به آرایشگاه می رود، عمل های جراحی زیبایی انجام می دهد، که ظاهرش در نظر دیگران قابل تحسین شود، در پاساژ ها و مراکز خرید، به دنبال زیباترین لباس هایی است که بدن او را به بهترین فرم ممکن نشان دهد، خلاصه هر جا که زیبایی باشد، انسان به دنبال کشف و بهره از آن است.

کودک

اما خیلی ها که خودشان را بیشتر از این جسم فانی می دانند، به دنبال زیباتر کردن روحشان اند، به مراکز خیریه و اطرافیانشان کمک می کنند، به مکان های مقدس قدم می گذارند، سعی می کنند کتاب بخوانند، رفتارشان انسانی باشد، آنهم به معنای واقعی، شاید در هنگام رانندگی برای کسی بوق هم نزنند، جملات پر معنا و عمیق در شبکه های اجتماعی می گذارند و همیشه یک آرامش خاص در رفتارشان مشهود است.
اما در کلام بزرگان که به دنبال زیبایی بگردی، می گویند: زیبایی فقط ظاهر قشنگ و دلفریب نیست، فقط رفتار والا منشانه و انسانی نیست، می گویند چون مظهر زیبایی خداست، کسی که بتواند دل خود را به خدا بسپارد، زیباییش آسمانی می شود، می گویند: انسان هر چه از نظر معنویت وسیع و متعالی باشد، زیباتر خواهد بود تا جایی که زیبایی او خیره کننده می شود، زیبایی که با دماغ سر بالا و گونه های عمل کرده و اندام اغواگر، قابل توصیف نیست، این زیبایی از همان نوعی است که زیبا رویان عالم هم، در پیشگاهشان، سر تعظیم خم می کنند و همه به دنبال درک محضرشان هستند. زیبایی کسی که دل به خدا سپرده و در این عالم، از هر چه رنگ تعلق پذیرفته، آزاد است، زیبایی است که با تلاش و کوشش حاصل شده، و نتیجه آن هم بدون پشیمانی و محبوبیتش هم فراگیر است.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 24 تير 1394برچسب:زیبایی هدیه خداوند, ] [ 14:58 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
خواندن تلقین برای زنده ها!

خواندن تلقین برای زنده ها!

مرگ، قبر، تلقین

 

جسم سفید پوشی کنار یک گودال مستطیل شکل، خوابیده. فضا، فضای سنگین اندوه است. صدای گریه بلند است. وقتی سفید پوش درون گودال می خوابد، شانه هایش را تکان می دهند و می گویند: 
اِسْمَعْ اِفْهَمْ یا فُلانَ بْنَ فُلانٍ ...
برای مرده ها تلقین می خوانند تا عقاید حق برایشان یادآوری شود و کمک کنند که پاسخگو باشند اما برای زنده ها تلقین دیگری باید خواند و شاید این هشدار قرآن، بهترین یادآوری برای ما زنده ها باشد: 
"كُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْتِ وَ نَبْلُوكُمْ بِالشَّرِّ وَ الْخَیْرِ فِتْنَةً وَ إِلَیْنا تُرْجَعُون‏" (انبیاء، 35)
هر انسانی طعم مرگ را می چشد و شما را با بدی ها و خوبی ها آزمایش می کنیم؛ و سرانجام به سوی ما بازگردانده می شوید.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 23 تير 1394برچسب:تلقین,برای,زنده,ها, ] [ 16:18 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
5 ترفند ساده برای پیشگیری از خشک شدن دهان

5 ترفند ساده برای پیشگیری از خشک شدن دهان

 


یکی از اولین و مهم‌ترین عوامل خشکی دهان عدم مصرف مایعات کافی است. در واقع اگر جزو افرادی هستید که دهانتان خشک می‌شود از خودتان سوال کنید روزانه چقدر مایعات مصرف می‌کنید.

به طور متوسط از هر 5 نفر یک تن از خشکی دهان رنج می‌برد. در اکثر موارد افراد از کبره بستن دهان، سوزش زبان و خشکی و سوزش گلو شکایت می‌کنند. در هر حال خشک شدن دهان احساس ناخوشایندی برای فرد ایجاد می‌کند. در این مطلب چند ترفند ساده عنوان می‌کنیم که کمک زیادی به برطرف کردن این حالت آزاردهنده می‌کند.

آب

 

آب بیشتری بنوشید
یکی از اولین و مهم‌ترین عوامل خشکی دهان عدم مصرف مایعات کافی است. در واقع اگر جزو افرادی هستید که دهانتان خشک می‌شود از خودتان سوال کنید روزانه چقدر مایعات (اعم از آب یا آب‌میوه‌ها و دم‌نوش‌ها و غیره) مصرف می‌کنید. لازم است که روزانه حداقل یک و نیم لیتر آب بنوشید تا بتوانید با مشکل خشکی دهان مقابله کنید. توجه داشته باشید که با گذشت زمان و افزایش سن احساس تشنگی و تولید بزاق کاهش پیدا می‌کند و افراد مسن بیشتر در معرض مشکل خشکی دهان قرار می‌گیرند.
اگر با افزایش مصرف آب مشکل خشکی دهان حل نشود لازم است که به پزشک مراجعه کنید. چون در این صورت پای «گزروستومی» در میان است. در حالت کلی خانم‌های بالای 60 سال بیشتر در معرض گزروستومی (خشکی دهان) قرار می‌گیرند. این مشکل نوعی ناتوانی ایجاد می‌کند به خاطر اینکه در این خانم‌ها بزاق تولید نشده و آن‌ها نمی‌توانند صحبت کنند، غذا بخورند و دچار افسردگی می‌شوند. علاوه بر این مصرف قرص‌های ضدافسردگی نیز عوارضی دارند که باعث خشکی غدد بزاقی می‌شوند و این افراد وارد یک چرخه‌ی باطل می‌شوند. در واقع خشک شدن بزاق و دهان باعث افسردگی آن‌ها و مصرف قرص‌های ضدافسردگی باعث خشکی بیشتر بزاقشان می‌شود.


مصرف قهوه و برخی مواد غذایی را کاهش دهید

اگر از خشکی دهان رنج می‌برید باید از مصرف هر نوع ماده‌ی غذایی اسیدی، تند و پرادویه و شور و همچنین الکل و قهوه بپرهیزید. می‌پرسید چرا؟ به خاطر اینکه این مواد غذایی باعث ایجاد احساس سوزش در حفره‌ی دهان می‌شوند. در نتیجه مصرف آن‌ها باعث تشدید مشکل خواهد شد. علاوه بر این لازم است که مصرف سیگار را کنار بگذارید. دخانیات باعث خشکی دهان می‌شوند.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 21 تير 1394برچسب:ترفند های ساده برای پیشگیری از خشکی دهان،ماه رمضان, ] [ 15:19 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
لوازمی که از توالت هم آلوده تراند؟

بدن ما دستگاه شگفت‌انگیز و کارآمدی دارد به نام سیستم ایمنی که با تمام ظرفیت ما را از شر ارگانیسم‌های بیماری‌زا حفظ می‌کند. به این دستگاه بسیار موثر باید اعتماد کرد اما رعایت برخی نکات ساده، هم فشار کار این سیستم را کم می‌کند و هم خطر اینکه ناگهان زیر این فشار کاری از پا در بیاید، کمتر می‌شود.

 

آنچه در این مقاله می‌خوانید نباید باعث نگرانی شود، فقط باید شما را هوشیارتر کند. تقریبا در تمام این موارد به زحمت و هزینه بیشتری احتیاج نیست، فقط به آگاهی نیاز است. اگر به پول دست زده‌اید بلافاصله با همان دست غذا نخورید. اگر از آسانسور استفاده کرده‌اید بلافاصله چشمتان را نمالید و یک توصیه بسیار ساده، دستتان را به خصوص در اماکن عمومی زیاد بشویید. نکته دیگر اینکه همراه داشتن ژل‌های ضدعفونی دست (البته نوع استاندارد) در بسیاری موارد مفید است.

 

بنابر گزارش جدید شبکه خبری بی‌بی‌سی، در این مطلب همچنین با تاکید بر اینکه سرویس بهداشتی آلوده‌ترینمحل در خانه نیست، فهرستی از لوازم و مکان‌هایی که بالاترین میزان آلودگی را دارند ارائه شده است:

 

– موبایل و تبلت

ما خیلی عادت نداریم موبایل یا تبلت را تمیز کنیم، بعضی‌ها اصلا این کار را نمی‌کنند. اما تحقیقات نشان می‌دهند میزان باکتری (به خصوص استافیلوکوک) روی موبایل 10 برابر و روی تبلت 30 برابر توالت است. البته خیلی‌ از ما وقتی دستشویی می‌رویم تلفن هوشمند یا تبلت را هم با خود می‌بریم. در انگلیس 75 درصد مردم این کار را می‌کنند.

 

– صفحه کلید

صفحه کلید کامپیوتر را افراد مختلفی در ساعت‌های طولانی به خصوص در محل کار استفاده می‌کنند. شکاف‌های بین کلیدها هم محل مناسبی برای خرده‌های مواد غذایی است به خصوص آنکه بسیاری جلوی کامپیوتر غذا می‌خورند. تحقیقی که در یکی از دفاتر کار در لندن انجام شده نشان می‌دهد صفحه کلیدها حداقل پنج بار آلوده‌تر از توالت هستند. تحقیق دیگری که در سال 2008 در آمریکا انجام شد این میزان را 400 برابر نشان داد. قبل از شروع به کار با کامپیوتر به خصوص در اداره، صفحه کلید و موس را تمیز کنید. صفحه کلید یکی از مهمترین راه‌های انتقال بیماری‌ در محل کار است.

 


ادامه مطلب
[ شنبه 13 تير 1394برچسب:لوازمی که از توالت هم آلوده تراند, ] [ 1:24 ] [ امیر کاظمی ] [ ]
مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه