مرگ آل سعود با اعدام شیخ نمر

دادگاه عالی ریاض حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر را تایید و آن را به وزارت کشور و دفتر پادشاهی ارسال کرد تا به امضای ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان برسد. اما شیخ نمر کیست و علت هراس آل سعود، مفتی های عربستان و وهابیون از او چیست؟

شیخ نمر

تربیت و رشد و بالندگی این عالم دینی در یک خانواده عالم و دوستدار اهل بیت ﴿علیهم الاسلام) و ادامه تحصیل او در ایران، سال های سال است که موجب خشم و ترس و نگرانی سعودی ها از جانب این عالم آگاه و روشنفکر شده است.
شیخ "نمر باقر النمر"  روحانی شیعی عربستانی است که در سال 1968 در استان القطیف عربستان به دنیا آمد. وی تحصیلات مقدماتی را در همان استان به پایان رساند و در سال 1989 به منظور کسب شناخت بیشتر از انقلاب اسلامی ایران و تکمیل تحصیلات حوزوی به ایران مهاجرت کرد و در حوزه علمیه حضرت قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تهران حضور یافت. وی پس از 10 سال به سوریه رفت و تحصیلات حوزوی خود را در حوزه علمیه حضرت زینب(سلام  الله علیها) ادامه داد.
وی در مدت تحصیل خود در ایران و سوریه از محضر استادانی چون آیت الله سید محمدتقی مدرسی، آیت الله خاقانی، علامة شیخ صاحب الصادق، علامة شیخ وحید افغانی و آیت الله شیرازی ﴿در شهر مقدس قم﴾ بهره برد و بعد از بازگشت به وطنش عربستان مرکز مذهبی "الإمام القائم(عجل الله تعالی فرجه الشریف)" را در العوامیه تأسیس کرد.
 
بازداشت های آزمایشی!

شیخ نمر معتقد است که مفتی های وهابی، ساخته و پرداخته رژیم آل سعود هستند. او می گوید:آل سعود به مفتی های وهابی پول می دهند تا با دامن زدن به اختلافات طایفه ای و مذهبی و ایجاد اختلاف بین شیعیان و اهل سنت، آنها را به خود مشغول کنند و با ایجاد تفرقه مذهبی و طایفه ای و قبیله ای به حاکمیت خود بر عربستان و غارت و چپاول ثروت های آن ادامه دهند

شیخ نمر دارای نگاه و نگرش باز و آگاهانه نسبت به اتفاقات کشور، منطقه و جهان است و البته تحلیل ها و تفسیرهای مبتنی بر اندیشه های دینی از سوی این عالم دینی و روشنفکر، هراس حکومت سعودی را به دنبال داشته است تا جایی که با توسل به بهانه های واهی، بارها او را بازداشت و مجددا آزاد کرده اند.
وی برای نخستین بار در ماه می سال 2006 میلادی زمانی که از سفر بحرین به عربستان بازگشت و در همایش بین المللی قرآن کریم حضور یافت توسط نیروهای امنیتی سعودی بازداشت شد؛ چراکه وی در آن همایش طی عریضه ای از حکومت آل سعود خواسته بود که به وضعیت نامناسب قبرستان بقیع رسیدگی کند، مذهب شیعه را در کنار مذهب تسنن به رسمیت بشناسد و شیوه های آموزشی و درسی در مدارس و مراکز علمی عربستان را تغییر دهد.
شیخ نمر پس از مدت کوتاهی از زندان آزاد شد. اما تقریبا دو سال بعد در ماه آگوست 2008 میلادی مجددا در شهر القطیف بازداشت شد؛ چراکه وی در سخنانی از شیعیان مناطق شرقی عربستان خواسته بود که برای دفاع از خود و جامعه شان به آمادگی لازم و کامل برسند. البته این بازداشت بیش از 24 ساعت به طول نینجامید و رژیم آل سعود از ترس خشم مردم وی را خیلی سریع آزاد کرد.
این عالم مبارز و روشنفکر عربستانی تقریبا یکسال بعد در ماه مارس 2009 تا آستانه بازداشت شدن پیش رفت اما حکام سعودی نتوانستند وی را از جامعه آگاهی که در آن حضور داشت جدا کنند. واقعیت این است که مناطقی از عربستان که تحت تعالیم شیخ نمر قرار داشته و دارد، به سطح بالایی از آگاهی و بینش اجتماعی، فرهنگی وسیاسی رسیده است و همین موجب هراس و البته احتیاط رژیم آل سعود شده است.
 
تاکید شیخ نمر بر کرامت تمام شهروندان عربستانی
 
آنچه بیش از هرچیز موجب احساس خطر حکام سعودی از فعالیت های شیخ نمر شده، تاکید شیخ بر حقوق انسانی و کرامت تمام هموطنان و شهروندان عربستانی اعم از شیعه و سنی است. او هرچند یک عالم شیعی است اما تلاش های بسیاری برای ایجاد وحدت بین مسلمانان عربستان داشته است و این دقیقا همان چیزی است که حکام عربستانی از آن می هراسند؛ چراکه ادامه حیات آنها در گروه قدرت گرفتن وهابیون و البته ایجاد اختلاف عمیق بین شیعیان و اهل تسنن است.
شیخ همیشه درسخنان و خطبه های خود به انتقاد از سیاست های تبعیض آمیز و قومی رژیم آل سعود در برخی مناطق عربستان از جمله مناطق شرقی این کشور پرداخته  و همواره تاکید کرده است که هیچ هراسی از جاری کردن سخن حق ندارد؛ حتی اگر به بدترین شکل بازداشت و شکنجه شود و در این مسیر به مقام والای شهادت برسد. تاکید شیخ نمر بر ارزش شهادت در راه خدا، همان تفکری است که حکام سعودی از رواج آن در جامعه عربستان واهمه دارند.
شیخ نمر بارها و بارها نسبت به توهین به کرامت شهروندان شیعه و سنی عربستانی توسط آل سعود انتقاد کرده و خواستار تحقق این کرامت و البته برقراری مساوات بین تمام مردم و شهروندان این کشور شده است.
وی این جمله را خطاب به آل سعود گفته است: "ما ساکت نمی مانیم که هر آنچه بخواهید بر سر ما بیاورید؛ هر آنچه بخواهید انجام دهید و کرامت و شخصیت ما را که با ارزش ترین چیز در زندگی ماست، زیر پا بگذارید".
 
مقابله با وهابیون؛ علت اصلی اما پنهان

شیخ "نمر باقر النمر"  روحانی شیعی عربستانی است که در سال 1968 در استان القطیف عربستان به دنیا آمد

شیخ نمر معتقد است که مفتی های وهابی، ساخته و پرداخته رژیم آل سعود هستند. او می گوید: آل سعود به مفتی های وهابی پول می دهند تا با دامن زدن به اختلافات طایفه ای و مذهبی و ایجاد اختلاف بین شیعیان و اهل سنت، آنها را به خود مشغول کنند و با ایجاد تفرقه مذهبی و طایفه ای و قبیله ای به حاکمیت خود بر عربستان و غارت و چپاول ثروت های آن ادامه دهند.
مشخص است که علت اصلی بازداشت شدن های مکرر شیخ نمر، همان چیزی است که حکام سعود اشاره ای به آن نمی کنند بلکه به بهانه ها و دلایل فرعی متوسل می شوند؛ بهانه هایی همچون حمل سلاح، ایجاد اختلافات طائفه ای و فتنه سازی در سرزمین عربستان. اینها در حالی است که رژیم سعودی، خود عامل اصلی اختلافات طائفه ای است و بیشترین نفع را از این اختلافات به دست می آورد.
نکته جالب در این میان، واقف بودن شیخ نمر به عملیات و اقدام های آل سعود علیه خود است. وی یکبار لابلای سخنان انتقادی خود گفت: "می دانم فردا برای بازداشت من به سراغ خواهید آمد. خوش می آیید! این منطق و راه و روش شماست؛ بازداشت و شکنجه و کشتار؛ ما از قتل و کشتار نمی هراسیم. ما از هیچ چیز نمی ترسیم."
آنچه موجب هراس بیشتر آل سعود در این سال ها می شده، تاکید شیخ نمر بر ادامه مسیر آگاهی بخشی به مسلمانان بوده است: "هرچند اجازه تجمع و اعتراض و تظاهرات به ما نمی دهید اما همواره به دنبال راه های دیگری برای ادامه اعتراضات خود و احقاق حقوق مان خواهیم بود و تظاهرات، یکی از این راهکارهاست".
 
اعدام با شمشیر برای مردی که هر سخنش یک شمشیر ماندگار است

حال اما با گذشت دو سال از آخرین بازداشت شیخ نمر، حکام سعودی می خواهند نمر را به سبک داعشی های دست پرورده خود در سوریه و عراق اعدام کنند؛ آری! می خواهند سر نمر را از تنش جدا کنند؛ و چه شباهتی است میان داعش و آل سعود در جدا کردن سر انسان ها. اما آنها نیز می دانند که با جدا شدن سر، اندیشه انسان ها نابود نمی شود بلکه آنچه در سر و اندیشه و فکر ٜنمر ها است به سرهای دیگر منتقل می شود و جهاد و قیام تا پیروزی ادامه دارد.
اکنون حکم اعدام شیخ نمر به طور قطعی و نهایی صادر شده و در مرحله تایید و امضای پادشاه سعودی است. نمر النمر از سوی این رژیم متهم به "تلاش برای ایجاد فتنه طائفه ای، حمایت از شورش در بحرین، حمل سلاح، و اطاعت نکردن از ولی امر" شده است.
شیخ که در سال 2012 توسط نیروهای امنیتی عربستان دستگیر و به مکانی نامعلوم منتقل شده بود، توسط دادگاه بدوی به اتهام محاربه به "اعدام با شمشیر و به صلیب کشیده شدن در انظار عمومی" محکوم شده بود.
اما رژیم سعودی باید بداند اعدام شیخ النمر هزینه سنگینی را متوجه عربستان سعودی خواهد کرد چرا که در عصر حاضر ملتها نسبت به عملکرد رژیم سعودی و جنایاتی که طی این سالها علیه مردم یمن انجام داده اند، بیدار شده اند.

 


 

 

آیت الله صافی خواستار اقدام ظریف درباره شیخ نمر

آیت الله صافی خواستار اقدام ظریف درباره...


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اجتماعیفرهنگیسیاسیمذهبیقرآنیتاریخی
برچسب‌ها: آل سعود ، مبارزومجاهد ضد ال سعود شیخ نمر، وهابیون ، دوستدار اهل بیت علیه السلام

تاريخ : دو شنبه 4 آبان 1394 | 20:2 | نویسنده : امیر کاظمی |
.: Weblog Themes By RoozGozar.com :.

  • قالب وبلاگ
  • اس ام اس
  • گالری عکس