یورش نیروهای امنیتی رژیم بحرین به منزل شیخ عیسی/ فراخوان فوری برای جوانان بحرینی +عکس
نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه صبح امروز با تجهیزات نظامی به منزل «شیخ عیسی قاسم» روحانی برجسته شیعیان در بحرین واقع در منطقه الدراز در غرب منامه حمله کردند.
یورش نیروهای امنیتی رژیم بحرین به منزل شیخ عیسی/ فراخوان فوری برای جوانان بحرینیسرویس جهان مشرق - نیروهای امنیتی رژیم آل  خلیفه صبح امروز با تجهیزات نظامی به منزل «شیخ عیسی قاسم» روحانی برجسته شیعیان در بحرین واقع در منطقه الدراز در غرب منامه حمله کردند. آنها پس از متفرق کردن تحصن کنندگان در اطراف منزل شیخ عیسی قاسم، منزل این عالم بزرگ دینی را به محاصره خود درآورند. بنا بر گزارش های موجود، نیروهای امنیتی بحرینی بعد از محاصره منزل این روحانی برجسته دینی وارد منزل ایشان شده اند.

بعد از حمله نیروهای امنیتی بحرین به منزل رهبر شیعیان این کشور، فعالان و علمای دینی ضمن فراخوان فوری مردم و جوانان خواستار حمایت از این روحانی بزرگ و حرکت مردم به سمت منزل وی شدند. در پی این اقدام، درگیری بین شماری از جوانان با نیروهای امنیتی آغاز شد. نیروهای آل خلیفه برای سرکوب اعتراض‌ها از گاز اشک آور استفاده کردند.
 
منابع خبری می‌گویند نیروهای امنیتی صبح امروز وارد منزل آیت الله شدند و تمام ورودی‌ها به روستای الدراز مسدود شد و کسی بدون تفتیش اجازه ورود نداشت.

از 21 ژوئن گذشته به دنبال تحصن مردم در مقابل منزل آیت الله عیسی قاسم عالی ترین مرجع دینی بحرین که در اعتراض به لغو تابعیت وی صورت گرفت، خودروهای نظامی و زرهی رژیم آل خلیفه منطقه الدراز را به محاصره خود درآورده‌اند. بر پایه این گزارش، مسئولان امنیتی همچنین از ورود افراد متفرقه به منطقه الدراز به استثنای ساکنان آن، ممانعت می‌کنند و علاوه بر آن اینترنت این منطقه هر شب قطع است و از ورود کامیون‌های حمل بار از جمله مواد غذایی ممانعت می‌کنند و همین امر باعث ایجاد مشکلاتی برای شرکت‌ها و موسسات شده است.
 
 
 یورش نیروهای امنیتی رژیم بحرین به منزل شیخ عیسی/ فراخوان فوری برای جوانان بحرینی
 
یورش نیروهای امنیتی رژیم بحرین به منزل شیخ عیسی/ فراخوان فوری برای جوانان بحرینی 
 

از چندی پیش نیروهای امنیتی بحرین محاصره منطقه الدراز را تشدید کرده و تمامی ورودی‌های این شهرک را بسته‌اند و تجهیزات نظامی بیشتری به این منطقه اعزام شده است. برخی از فعالان می‌گویند از چند روز پیش نیروهای امنیتی آل خلیفه از ورود مواد غذایی به منطقه الدراز جلوگیری می‌کنند. نیروهای امنیتی بحرین دو روز پیش نیز سعی در حمله به منزل شیخ عیسی قاسم داشتند که با مقاومت مردم مواجه شده و عقب نشینی کردند.

شاهدان عینی می گویند که آب شرب در تمامی فروشگاه‌ها کمیاب شده و دلیل آن هم این است که مسئولان امنیتی از 8 ماه قبل تاکنون از ورود کامیون‌های حامل آب شرب به این منطقه ممانعت می‌کنند. شهروندان با اشاره به اینکه این اقدامات مسئولان امنیتی ظالمانه و در راستای محاصره این منطقه است، گفتند که به دلیل کمبود آب شرب مجبور شده‌اند با خودروی شخصی خود آب از مناطق مجاور تهیه کنند.

گزارش‌های رسانه‌ای حکایت از آن دارد که در پی فراخوان علمای بحرین نیز جمع کثیری از مردم این کشور در مقابل منزل شیخ عیسی قاسم جمع شدند. همزمان با تحرک مردمی در راستای دفاع از حریم مرجعیت شیعه در بحرین، نیروهای امنیتی این کشور از منطقه تحصن مردم عقب نشینی کرده اند، اما تدابیر امنیتی را در اطراف منزل شیخ عیسی قاسم افزایش دادند. درگیری میانمردم معترض و نیروهای امنیتی به منطقه بنی جمرة در نزدیکی الدراز نیز کشیده شده بود. نیروهای امنیتی همچنین در خیابان البدیع در مجاورت منطقه الدراز نیز مستقر شده اند. در درگیری‌های بوجود آمده دست کم یکی از شهروندان مدافع منزل شیخ عیسی قاسم زخمی شده است.
 
یورش نیروهای امنیتی رژیم بحرین به منزل شیخ عیسی/ فراخوان فوری برای جوانان بحرینی
 
یورش نیروهای امنیتی رژیم بحرین به منزل شیخ عیسی/ فراخوان فوری برای جوانان بحرینی 
 
یورش نیروهای امنیتی رژیم بحرین به منزل شیخ عیسی/ فراخوان فوری برای جوانان بحرینی 
 
 
 
 
شیخ عیسی قاسم کیست؟

آیت الله حاج شیخ عیسی احمد قاسم الدرازی البحرانی از برجسته‌ترین علما و رهبران سیاسی بحرین است که در روستای "دَراز"، از روستاهای اطراف منامه در پایتخت بحرین دیده به جهان گشود و تحصیلات مقدماتی خود را در مدارس این روستا به پایان رساند.

وی تحصیلات علوم دینی خود را در بحرین در دهه 1960 میلادی با حضور در محضر شیخ "علوی الغریفی" آغاز کرد و سپس راهی نجف اشرف شد تا به تحصیل علوم دینی و از جمله فقه در آن بپردازد. وی از جمله دانش‌آموختگان آیت الله شهید "سید محمدباقر صدر" است.

شیخ عیسی قاسم پس از دفاع مقدس، راهی ایران شد و از محضر اساتیدی مانند آیت الله فاضل لنکرانی و سید محمود شاهرودی استفاده کرد. سفر شیخ به ایران در شناسایی او به عنوان عالمی متدین و شجاع تاثیر بسیار داشت و رهبر معظم انقلاب با همین شناخت شیخ را به عنوان نماینده بحرین در مجمع جهانی اهل بیت برگزیدند.
 
شیخ عیسی قاسم تا سال اواخر سال 1379 در ایران حضور داشت و سپس برای نقش آفرینی در تحولات بحرین به زادگاه خود بازگشت.با آغاز فعالیت برای تأسیس پارلمان بحرین که قصد داشت پس از شکل‌گیری کشور، کار تدوین قانونی اساسی بحرین را به انجام برساند، مردم بحرین از شیخ قاسم خواستند با بازگشت به این کشور خود را برای حضور در این پارلمان کاندیدا نماید و در عمل شیخ عیسی موفق شد با بالاترین رأی به پارلمان بحرین راه یابد و در کنار جریان اسلامگرای پارلمان، نقش مهمی در تدوین مواد و بندهای اسلامی در قانون اساسی بحرین ایفا کند.
 
 
 یورش نیروهای امنیتی رژیم بحرین به منزل شیخ عیسی/ فراخوان فوری برای جوانان بحرینی
 
یورش نیروهای امنیتی رژیم بحرین به منزل شیخ عیسی/ فراخوان فوری برای جوانان بحرینی 
 

حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت الله شیخ عیسی قاسم را "ستاره‌ای در آسمان تشیع" توصیف نموده و فرمودند: اینجانب به وجود شیخ افتخار می‌کنم.

با آغاز قیام مردمی بحرین در 14 فوریه گذشته، شیخ عیسی قاسم که رهبر معنوی جنبش الوفاق بحرین به ریاست شیخ "علی سلمان" و از جمله جنبش‌های معارض بحرینی است، رهبری و هدایت مردم این کشور را جهت تبیین اعتراضات مسالمت‌آمیزشان نسبت به ظلم و ستم آل خلیفه و مطالبه حقوق برحقشان از این خاندان جائر بر عهده گرفت و هرگاه آل خلیفه با ترفند و توطئه‌ای خواسته تا با فریب مردم و به بهانه انجام مذاکرات و گفت وگو با معارضان آتش قیام آنها را فرو بنشاند، شیخ عیسی قاسم در کنار دیگر علمای این کشور با روشنگری‌های خویش، این ترفند آل خیلفه را نقش بر آب ساخته است.
 
 
تصاویر تجمع مردم مقابل منزل شیخ عیسی قاسم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اجتماعیسیاسیمذهبینظامیحوادث
برچسب‌ها: بحرین ، شیخ ، عیسی ، قاسم ، مشرق ، بازداشت

تاريخ : چهار شنبه 1 دی 1395 | 21:33 | نویسنده : امیر کاظمی |
.: Weblog Themes By RoozGozar.com :.

  • قالب وبلاگ
  • اس ام اس
  • گالری عکس